• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 4 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

یک مجری تلویزیون از فقر استعداد درونی لیلا اوتادی سخن گفت⇐هنوز راه زیادی برای حرفه ای شدن در پیش دارد

23 اسفند 1395
در یادداشت
0 0
A A
0
یک مجری تلویزیون از فقر استعداد درونی لیلا اوتادی سخن گفت⇐هنوز راه زیادی برای حرفه ای شدن در پیش دارد

لیلا اوتادی-بهروز افخمی-هفت

سینماروزان: حضور لیلا اوتادی بازیگر برخی از آثار کم مایه سینمای ایران در «هفت» و اظهاراتی ناپسند که از سوی وی خطاب به جامعه رسانه ای مطرح شد از یک طرف عملکرد دست اندرکاران «هفت» را زیر سوال برد که بر چه اساس به گزینش چنین مهمانانی می پردازند و از طرف دیگر با انتقاد برخی رسانه ها مواجه شد.

به گزارش سینماروزان دست اندرکاران تولید فصل سوم «هفت» علاوه بر وابستگی حلقه مرکزی خود با مدیریت شبکه سوم در شمار برخی از خبرنگاران سالیان اخیر رسانه های اصولگرای افراطی قرار داشته اند و عجیب اینجاست که شماری از برآمدگان رسانه حتی از نوع افراطی آن این چنین تریبون را در اختیار بازیگران کم مایه قرار میدهند که هرچه بخواهند بگویند.

فوژان احمدی مجری جوانی که در فصل قبل «هفت» فعالیت داشته است در انتقاد از ادبیات لیلا اوتادی در «هفت» یادداشتی را برای «مهر» نوشته که عین آن را در ادامه می خوانید:

در عصر ارتباطات، سینما به منزله یک وسیله موثر و قدرتمند محسوب می شود اما جامعه شناسان و کارشناسان ارتباطات معتقدند، این رسانه ها هستند که می توانند بستر تاثیرگذاری سینما را در اذهان عمومی فراهم آورند. واقعیت این است که سینما بدون تکیه بر فضای رسانه های مکتوب همچون روزنامه ها و خبرگزاری ها و حتی صفحات مجازی نمی تواند ارتباط تنگاتنگی با مخاطبان خود برقرار کند. به همین دلیل است که تهیه کنندگان و شرکت های بزرگ سینمایی در جهان، پیش از آغاز تولید و سپس در مسیر تولید یک اثر، همیشه چشم به نگاه و قلم خبرنگاران و منتقدان دوخته اند تا مبادا با تغییر نگرش آنان، در مسیر فروش یک اثر سینمایی رویکردی منفی ایجاد شده و نهایتا ورشکستگی اقتصادی را در پی داشته باشد؛ چراکه خبرنگاران نقطه طلایی اتصال به افکار عمومی اند.

در دنیای پرزرق و برق و پیچیده سینما، منتقدان و خبرنگاران به ظاهر شغل ساده ای دارند و به زعم عوام فقط به انعکاس خبر می پردازند و این فیلمسازان و هنرپیشه ها یا به اصطلاح ستاره های سینما هسستند که نقش اصلی و تعیین کننده را بازی می کنند.

متاسفانه اخیرا این نگرش ساده در میان اهالی سینما و به ویژه هنرپیشه ها هم رشد کرده و سبب شده تا به راحتی نقش همکاران رسانه ای خود را نادیده بگیرند. در حالیکه حتی چهره های مشهور سینمایی نیز برای حضور پررنگ تر، شاید بیش از تهیه کنندگان و کارگردانان نیاز به حضور رسانه ای دارند تا تصویر درست و تاثیر گذاری از آنان در جامعه هنری و نیز در افکار عمومی نشان داده شود. مردم نیز که مخاطبان اصلی آثار هستند معمولا براساس آنچه که در رسانه ها درباره افراد و فیلم ها نوشته می شود، به انتخاب فیلم مورد نظرشان می پردازند. بنابراین براساس این تحلیل که نتیجه اش در سطح جهانی به اثبات رسیده است، بدون توجه به جریان رسانه ای موفقیتی در عرصه سینما حاصل نخواهد شد.

اخیرا در یک برنامه زنده تلویزیونی یکی از بازیگران متوسط زن سینما و تلویزیون، فرصتی یافته تا خبرنگاران را (به جز تعداد اندکی) متهم به نادانی کند! در حالیکه اگر نیم نگاهی به گذشته خود بیندازد، حضورش را در چند فیلم سینمای بدنه مثل «اخراجی های۳»، «سه بیگانه» و… و چند سریال نه چندان پرمخاطب، مدیون انعکاس تصاویر و پوشش فعالیت هایش به وسیله اهالی رسانه است.

به نظر می رسد آفت غرور و تکبر همراه با فقر استعداد درخشان درونی و آگاهی و دانش به روز، منجر به بیان کلماتی منافی شأن و منزلت یک بازیگر می شود و نشان می دهد که هنوز راه زیادی برای ورود به فضای حرفه ای در پیش دارد. از سوی دیگر چنین مواجهاتی با اهالی رسانه بیانگر آن است که هنرمندان، تحمل نقد و تحلیل و احیانا آشکارا شدن نقاط ضعف خود را ندارند و وقتی فرصتی می یابند دیواری کوتاه تر از دیوار خبرنگاران نیافته، ضعف خود را در قالب رفتار خصمانه شان پدیدار می کنند.

نکته مهمتر در این میان، همراهی برنامه تلویزیونی رسانه ملی با این الفاظ نادرست است تا آنجا که مجری برنامه خبرنگاران را بی تربیت می نامد!

برنامه «هفت» هرچند عنوان برنامه ای تخصصی برای سینما را یدک می کشد، اما با رویکرد سری سوم خود نشان داده که به واقع علیه منافع سینما و سینمادوستان قدم برمی دارد.

در عین حال آنچه که از رسانه ملی انتظار می رود در وهله اول ترویج و تبلیغ ادب و احترام در جامعه است؛ به ویژه از طرف مجریان تلویزیون که نماینده رسانه ملی و عضو فرهنگ ساز جامعه محسوب می شوند.

البته این رویداد برای اولین بار نیست که اتفاق افتاده است؛ وقتی منتقد ثابت برنامه رکیک ترین و زشت ترین الفاظ را برای فیلمساز ان این کشور بکار می برد اما مسئولین تلویزیون خوشنود از این رفتار به تشویق و امتیاز دادن به او می پردازند چه انتظاری از یک مجری تلویزیون می رود و دریغ بیشتر آنجاست که این بار کسی این الفاظ را بکار می برد که خود فیلمساز است و قرار است با آثار خود درصدد احیا و اصلاح فرهنگ و آداب غنی این مرز و بوم بپردازد.

آیا بهروز افخمی متوجه این موضوع نیست که رسانه ملی همچون رسانه های مکتوب در یک مسیر متحد می بایست به ارتقای فهم و دریافت مخاطبان بپردازند و طبیعتا در این مسیر فیلمسازان به خبرنگاران بیشتر از هر فرد دیگری نیاز دارند تا به اهدافشان دست یابند؟ جنجال سازی و ایجاد هیاهوهای کاذب، با بکار بردن الفاظ نادرست برای مطرح شدن، آفتی است که فعلا متولیان برنامه «هفت» گرفتارش شده اند و یقینا گردونه همواره اینگونه نخواهد گردید و مردم بعنوان مخاطبان اصلی هر دو رسانه حقیقت را درخواهند یافت.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=35951
image_print
برچسب ها: فوژان احمدیلیلا اوتادیهفت
نوشته قبلی

ادعای «کیهان»⇐رایزنی سرمایه گذار قطری؛ عامل نمایش «فروشنده» در سرزمین‌های اشغالی

نوشته‌ی بعدی

جشنواره وابسته به یک شبکه ماهواره‌ای موجب ممنوع‌التصویری یک مجری تلویزیون شد⇐آیا چنین تبعاتی در انتظار کارمندان غیرحضوری جشنواره هم هست؟

مطالب مرتبط

فیلم «دو روز دیرتر»: هنرِ جذبِ مخاطب؛ بدون پژمان و بدون تونل زمان!

فیلم «دو روز دیرتر»: هنرِ جذبِ مخاطب؛ بدون پژمان و بدون تونل زمان!

27 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: در سینمای تقریبا یک‌شکل و یک‌فرم ایران که تولیدات محدود به کارهای کمدی و آثار ارگانی شده‌اند، فیلمهایی...

مهدی نقویان

آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

23 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: یکی از سنت‌هایی که در سینما و تلویزیون اغلب کشورهای صاحب صنعت سینما دنبال می‌شود بحث ادامه تولید...

سریال الگوریتم

سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

21 آبان 1404

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: سریال «الگوریتم» اثری پلیسی امنیتی براساس سنت سریال سازی تلویزیون در این ژانر بعد از تجربه های موفقی...

نوشته‌ی بعدی
تغییر سیاستگذاری در رسانه ملی؟⇐واگذاری اجرای برنامه زنده به مجری جشنواره ماهواره‌ای بلافاصله بعد از بازگشت به کشور

جشنواره وابسته به یک شبکه ماهواره‌ای موجب ممنوع‌التصویری یک مجری تلویزیون شد⇐آیا چنین تبعاتی در انتظار کارمندان غیرحضوری جشنواره هم هست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    349 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 140 توئیت 87
  • بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

    26 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 7
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

اعلام زمان پیش‌فروش بلیت‌‌‌های چهل‌وسومین جشنواره جهانی فیلم فجر

همراهی نرگس آبیار با کارگردان چینی در فیلم تاریخی «چانگ‌آن، شی‌آن»

سحر دولتشاهی خبرنگار شد

نگاهی به فیلم‌های ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر/ روایت‌هایی از جنگ، عشق، مهاجرت و انسانیت

صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

پایان سریال “مو به مو”؛ تازه‌ترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین

با عبور از ۶۵ میلیارد فروش؛ اردوی دانش‌آموزی «یوز» آغاز شد/ آغاز اکران سیار

فرنوش جعفری جام جهانی فوتسال زنان را گزارش می‌کند 

«ماه کوچولوی من» نامزد پنج جایزه در جشنواره نیجریه شد

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!
خبر

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404

سینماروزان: هادی مرزبان کارگردان و بازیگر در ۸۱سالگی درگذشت.   هادی مرزبان متولد ۱۳۲۳ سبزوار بود و دانش‌آموخته رشته بازیگری و کارگردانی...

ادامه مطلب
به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404
برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

28 آبان 1404
از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

28 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم