• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

محمدعلی باشه آهنگر همزمان با اکران “سرو زیر آب” بیان کرد⇐ بسیاری از زوایای جنگ هنوز بیان نشده/تکرار یک زاویه مشخص از جنگ، پاسخ درستی درباره جنگ نمی دهد/برخی ارگانهای دولتی به دنبال فیلمهای سفارشی هستند و از آثار با نگاه آزادانه در حوزه جنگ کمترین حمایتی نمیکنند!/باید کاملا بی پرده معضلات خانواده شهدا را واکاوی کرد/باید بیش از اینها به نقش اقلیتهای مذهبی در جنگ پرداخت/کوشش کردم بخشی از درد و رنج درگیران با عملیات کربلای 5 را در “سرو زیر آب” مصور کنم/میزانسنهای سخت معراج با حضور علیرضا زرین دست جان گرفت

3 آذر 1397
در گفتگو
0 0
A A
0
«سرو زیر آب»⇐رقیب اصلی حاتمی‌کیا همین محمدعلی آهنگر است که هنوز با علقه به جنگ فیلم ضدجنگ می‌سازد!/فرخ نعمتی ستاره فیلم است/با یک فیلم 3ارگانی شریف روبروییم اما آیا این فیلم بیش از یک میلیارد خرج داشته که از حوزه تا شهرداری و فارابی بودجه گذاشته‌اند؟؟/مدیران این 3ارگان چه توجیهی دارند برای دفن یک شهید مسلمان با آداب زرتشتی؟

سرو-زیر-آب-

سینماروزان: محمدعلی باشه آهنگر کارگردانی که با “ملکه” تصویری واقع گرا از جنگ نشان داده بود با فیلم تازه اش “سرو زیر آب” به سینماها آمده است.

به گزارش سینماروزان در “سرو زیر آب” همچنان توسل به نگاهی واقع گرایانه از جنگ است که اهمیت دارد و آهنگر کوشیده تلخیهای جنگ را همان طور که بوده با قابهایی استاندارد بیان کند.

محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه دفاع مقــدس هنوز فضــای زیادی برای پرداخت آثار ســینمایی دارد گفت: پژوهش های بیشــتر، همیشــه به من نشان داده که هنوز ناگفته های بسیاری از آن روزهای سخت داریم. در هر حال، هر هنرمندی دغدغــه ای دارد و من تا زمانی کــه لایه های مختلف وقایع دفاع مقدس مسئله ذهنی ام باشد، فیلم ها را با این موضوع روی پرده سینما می برم.
وی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس برای من مهم تر از دیگر موضوعات سینمایی است. تماشای فیلم های موفق در موضوعات مختلف را دوست دارم اما ساخت فیلم هایی درباره معضلات خانواده های شــهدا و اشاره به شرایط امروزی، برای من جذاب تر است و باید بی پرده این معضلات را واکاوی کرد. بسیاری از زوایای جنگ هنوز بیان نشده و پر از فراز و نشیب های جذاب از منظر سینمایی است و مهم ترین دلیل از نظر من، آگاه ســازی جامعه نســبت به این اتفاق ها است.
کارگردان فیلم سینمایی«سرو زیر آب» با اشاره به فضای این فیلم خاطرنشان ساخت: قصه این فیلم در بحبوحه کربلای ۵ که در سال ۶۶ رخ داد و در ادامه به عملیات سنگین عراق که علیه خطوط ما شکل گرفــت، وارد می شــویم و به بخشی از درد و رنج خانواده هایــی که به دنبــال پیداکردن عزیزان شــان به اهواز رجــوع کرده‌اند می پردازیم. ما در این پرداخت، ســعی کردیم به رنج مشترک بین قومیت ها و ادیان مختلف اشاره کنیم. درد ناشی از این واقعه دایره وســیعی را دربرگرفت و گروه های مختلف را شامل شد.
وی با اشاره به دلیل طولانی شدن روند ساخت این فیلم اظهار داشت: مدتها ســرمایه گذار نداشــتیم. برخــی از ســرمایه گذاران ارگانهای دولتی به دنبال فیلم های کاملا سفارشــی هســتند و شرایط سرمایه گذاری برای فیلمی با نگاه آزادانه در حوزه جنگ را ندارند. ۱۶ بار فیلمنامه را بازنویسی کردیم زیرا اساســا همه به دنبال طرح ســوژه های معمولی در حــوزه جنگ هستند و اگر درد جنگ را بیان کنیم با مشکلاتی از جهت های مختلف، از جمله منتقدان روبه رو می شویم.
وی اضافه کرد: گاهی نقدها را می خوانم و با خود فکر می کنم کسی که هیچ دانشــی نســبت به پشت پرده عملیــات جنگ ها ندارد و حتی اطلاعی درباره فعالیــت فرمانده ها در دوره های مختلــف نــدارد، با چه پشــتوانه ای به نقدنویسی اثری که هزاران تحقیق برای تولید آن انجام شده، می پردازد. برخــی دیگــر هــم منتظــر تکرار حرف های گذشــته هستند، درحالی که فعالیت من در ســینمای دفاع مقدس به قصد بیان ناگفته های جنگ اســت. تکرار یک زاویه مشخص از یک پدیده، پاســخ درستی درباره جنگ به مخاطب نمی دهد. مــا باید در فیلم دفاع مقدس سوال ها و پاســخ هایی منطقی از طرف جوان ها، رزمندگان و سیاســتمداران را مطرح کنیم که دلالت های اجتماعی و بروز داشته باشد.
باشه آهنگر با یادآوری پروسه تحقیقاتی این فیلم گفت: ما با افراد معراج اهواز گفت وگو کردیم و لیستی از کسانی که آن دوره فعالیت داشــتند را تهیه کردیم و به سراغشان رفتیــم. عده ای شــهید شــده بودند و عده ای اندک در دســترس ما بودند که از اطلاعات شان بهره برده ایم. وقایع را از زبان آنها شــنیدیم و تا حد زیادی قصه را برای تبدیل به فیلمنامه رقیق کردیم زیرا مخاطب امــروز دلیلی برای تحمل این میزان ســختی برای تماشای فیلم سینمایی ندارد.
این کارگردان سینمای ایران که در چندین پروژه سینمایی اش از همکاری علیرضا زرین دست به عنوان فیلمبردار برخوردار بوده عنوان کرد: زرین دست فیلمبرداری صاحب سبک است که آماده میزانسن های سخت است. او نورپردازی، انتخــاب لنز و… را با نگاه حرفه ای و کاملا متفاوتی انجام می دهد. زرین دســت علاوه بر مهــارت و تجربه حرفه ای که دارد، بــا فیلمنامه همدلی دارد و با توجه به ســابقه حضورش در سینما، نگاهی پدرانه برای حفظ منافع گروه دارد.
وی در خصوص بازخورد هــا نســبت به فیلم خاطرنشان ساخت: از بیــن صد مخاطب، بالای ۹۵ نفر با رضایت و احساس افتخار به پرچم کشور و این همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام و ادیان مختلف، از سالن بیرون آمدند.

به گفته وی در دفاع مقدس ده‌ها موضوع بکر و ناب وجود دارد که کافی است با کمی جست‌وجو به آن‌ها دست یافت. اقلیت‌های مذهبی در دفاع مقدس یکی از اقشاری بودند که کمتر به آن‌ها پرداخته شده بود. برای همین سعی کردیم تا با رفتن به سراغ موضوعی بکر، در کنار جذابیت بصری، کشش موضوعی نیز در کار مورد توجه قرار گیرد.

باشه آهنگر درباره ذائقه و سلیقه مردم در حوزه سینما گفت: متاسفانه ذائقه و سلیقه مردم در سال‌های گذشته معطوف به چند موضوع خاص شده است. دفاع مقدس یکی از موضوعاتی است که باید به شکل سوژه بدان پرداخته شود و مخاطب برای دیدن آن به سالن بیاید و این فیلم را نیز ببیند. باید با جریان‌سازی این نزدیکی و تنوع برای مخاطب به وجود بیاید تا بتوانیم شاهد اکران فیلم‌ها در تنوع بیشتر باشیم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=53538
image_print
برچسب ها: سرو زیر آبمحمدعلی باشه آهنگر
نوشته قبلی

رسانه اصلاح طلب به بهانه میلاد والاپیامدار محمد(ص) متذکر شد⇐ فقط دو فیلم تاریخی ارزشمند درباره صدراسلام داریم؛ یکی «محمد رسول‌الله» و دیگری «روز واقعه»/هيچ فيلم ديگري كه بعدها با داعيه روايت تاريخ اسلام ساخته شده، نتوانسته هم سنگ و هم پايه اين فيلم‌ها باشد/ فيلم مجيدي، فيلمي متوسط است كه تاثيرگذاري لازم را بر مخاطب ندارد!/اگر فیلمنامه مجیدی را داوود میرباقری مینوشت، فیلم بهتری از کار درمی آمد/فيلم «رستاخيز»احمدرضا درويش هم با وجود هزينه‌هاي كلان، حسي را به ببينده منتقل نمي‌كند!!

نوشته‌ی بعدی

پرسشهای منتج از پخش یک آیتم خبری درباره سریال «سلمان» در رسانه ملی⇐آیا مفهوم پیش تولید تغییر یافته؟/آیا آغاز پیش تولید «سلمان» یعنی ملاقات سازندگان با رییس؟؟/آیا آقازاده میرباقری بناست نقش «سلمان» را بازی کند؟؟

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
پرسشهای منتج از پخش یک آیتم خبری درباره سریال «سلمان» در رسانه ملی⇐آیا مفهوم پیش تولید تغییر یافته؟/آیا آغاز پیش تولید «سلمان» یعنی ملاقات سازندگان با رییس؟؟/آیا آقازاده میرباقری بناست نقش «سلمان» را بازی کند؟؟

پرسشهای منتج از پخش یک آیتم خبری درباره سریال «سلمان» در رسانه ملی⇐آیا مفهوم پیش تولید تغییر یافته؟/آیا آغاز پیش تولید «سلمان» یعنی ملاقات سازندگان با رییس؟؟/آیا آقازاده میرباقری بناست نقش «سلمان» را بازی کند؟؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم