• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

محمدمهدی حیدریان با اعلام اینکه دبیر فجر ظرف ده روز آینده معرفی خواهد شد، از تغییر فراخوان جشنواره در جهت توجه به نهضت تولید محتوا گفت و تأکید کرد: در جهت حمایت از تولید باید سازمانهای تولید محتوا شکل بگیرد!!!⇔پرسش: راه‌اندازی دستوری سازمانهای تولید فیلم چه سودی دارد جز افزایش دامنه بوروکراسی دولتی؟

1 شهریور 1396
در گزارش
0 0
A A
4
محمدمهدی حیدریان درباره همه چیز سخن گفت⇐از احتمال تغییر مدیران زیردست تا بازبینی تمامی آثار توقیفی/از بازنگری در گروه دولتی هنروتجربه تا اصلاح شیوه برگزاری جشنواره‌های متعدد دولتی

محمدمهدی حیدریان

سینماروزان: محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی از معرفی دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تا 10 روز آینده و تغییر فراخوان جشنواره در جهت توجه به نهضت تولید محتوا خبر داد.

به گزارش سینماروزان محمدمهدی حیدریان در جمع معاونان و مدیران سازمان سینمایی از لزوم توجه به نهضت تولید محتوا در فراخوان و آئین‌نامه سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر خبر داد و مدعی شد باید سازمانهایی برای تولید محتوا شکل گیرد اما نگفت راه اندازی سازمانهای تولیدی با دستور از بالا و احتمالا توسط معتمدان بالادستیان، چه سودی دارد به حال سینما جز توسعه بیشتر دیوان سالاری دولتی؟

بماند که سینمای ایران برای همین محتوای تولیدی هم سالن کم دارد و اگر به دنبال راه‌اندازی نهضت هستیم باید برویم به سمت راه اندازی نهضت ساخت سالن یا حمایت از سازمانهایی که در کار ساخت و تجهیز سالنهای سینما هستند و همین که سازمان سینمایی بتواند نهضتی راه بیندازد برای تجهیز سالنهای سینمایی فرسوده پایتخت کلی کار کرده!

رئیس سازمان سینمایی ضمن تاکید بر اینکه نقش محوری بازار تصویر بر لزوم برگزاری جشنواره‌ها، خاطرنشان کرد: باید بازار صنعت تصویر دلیل برگزاری جشنواره‌ها باشد تا سرمایه گذاران اعم از خارجی یا داخلی برای تولید فیلم‌های مشترک جذب شوند. ما قائل به صرف برگزاری جشنواره نیستیم،بلکه جشنواره باید برای ما گذرگاه باشد به همین دلیل لازم است در فراخوان سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر به نهضت تولید محتوا توجه جدی صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت «سازمان‌های تولید»(کمپانی‌های تولید) فیلم گفت: در راستای حمایت از نهضت تولید محتوا باید هرچه سریعتر اقدامات لازم انجام شود تا «سازمان‌های تولیدی» شکل بگیرند و توجه داشته باشیم که تهیه کننده حقوقی در ساختار جدید حرفه‌ای سینما برای ما یک اصل غیرقابل انکار است.

محمدمهدی حیدریان در بخش پایانی این نشست ضمن تاکید بر هم‌افزایی همه ارگان‌های زیرمجموعه سازمان سینمایی در برگزاری مطلوب و حرفه‌ای جشنواره فیلم فجر،از معرفی دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر تا 10روز آینده خبر داد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=41917
image_print
برچسب ها: جشنواره سی و ششم فجرسازمان سینماییمحمدمهدی حیدریاننهضت تولید محتوا
نوشته قبلی

یکی از شرکای فیلمیران ادعای سه هفته قبل سرتیپی را زیر سوال برد⇐فیلمهای خوبی برای نیمه دوم در نوبت اکران‌اند

نوشته‌ی بعدی

بهروز افخمی که زمانی چپ می‌زد و اخیرا به راست متمایل شده بیان کرد⇐هیچ‌کس با «عروس» مشکل نداشت؛ به‌محض آن که «کیهان» نقد موافق نوشت، همه مخالف شدند!/ در این مملکت کسانی که می‌گویند خیلی روشنفکر هستند، تاریک‌فکرترین و فاشیست‌‌‌ترین نیروها هستند/می‌خواهم صفحه‌ای به نام #فضای_مزاجی راه بیندازم و…

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
پيش بيني سينماژورنال به حقيقت پيوست⇐ اعتراف صريح افخمي: اگر كانديداي مجلس شوم، صلاحيتم تأييد نخواهد شد

بهروز افخمی که زمانی چپ می‌زد و اخیرا به راست متمایل شده بیان کرد⇐هیچ‌کس با «عروس» مشکل نداشت؛ به‌محض آن که «کیهان» نقد موافق نوشت، همه مخالف شدند!/ در این مملکت کسانی که می‌گویند خیلی روشنفکر هستند، تاریک‌فکرترین و فاشیست‌‌‌ترین نیروها هستند/می‌خواهم صفحه‌ای به نام #فضای_مزاجی راه بیندازم و...

دیدگاه‌ها 4

  1. علی ارانی می‌گوید:
    قبل 8 سال

    جناب حیدریان الان سال 96 هست
    نه 69
    لطفا به ظرف زمانی دقت کنید و بعد تصمیم گیری کلان بگیرید
    راه اندازی سازمانهای تولیدی یعنی چه
    یعنی اینکه دوباره تهیه کنندگان همسوتون بودجه بگیرن به نام راه اندازی کمپانی؟؟؟
    چرا به جای این کارها نمیرید شرکتهای استخوان خردکرده ماندگارو تقویت کنید؟

    پاسخ
  2. ماکان می‌گوید:
    قبل 8 سال

    یاد اصحاب کهف به خیر

    پاسخ
  3. ر/ک/یک فیلمساز بدبخت می‌گوید:
    قبل 8 سال

    مشکل اصلی سینمای ایران کمبود سالن
    و بیعدالتی و تبعیض در اکرانه
    سازمان سنینمایی اگه میخواد کاری کنه
    چندد تا پردیس سینمایی خوب راه بندازه
    و عادلانه سینما بده به فیلمسازانی که در مافیای … و …. له شدن

    پاسخ
  4. نطنز می‌گوید:
    قبل 8 سال

    محمدمهدی حیدریان مدیر باشعوریه
    مشکل اون اقای… هست که دوره ش کرد و متاسفانه نمیزاره ایشون
    درست برنامه هاشو پیاده کنه
    امیدوارم دست از سر این بنده خدا برداره اقای… و بره تو یه بیزنس دیگه
    بس نیست این همه گند زدن ایشون. اقای … چند دوره جشنواره برگزار کرده؟ چرا نمیره کنار تا دو تا جدید بیان؟
    بسه دیگه

    پاسخ

پاسخ دادن به ر/ک/یک فیلمساز بدبخت لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم