• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

مهدی کرم پور در واکنش به پایین کشیدن ناگهانی «سوفی و دیوانه» از سرگروه⇐چرا در شرایطی که فروش فیلم دو برابر شده بود سرگروهش را گرفتید؟/هیچ کس حق ندارد میزانسن همسانی که تهیه‌کنندگان، سینماداران و دولتیون در ایجاد آن به توافق رسیده‌اند را مخدوش کند؟/همه به خدمت سوداگران درآمده اند و هيچ كس حق ندارد خلاف پروتكل، آينه دق شود!؟/آیا همه سینماگران باید به مطرب یا تلخک سربراه بدل شوند؟/میخواهند سلیقه عمومی را در سه ضلعی فیلمفارسی-سینمای ایدئولوژیک-سینمای سیاه‌نما، بسته‌بندی کنند و خلاص!

21 مهر 1397
در یادداشت
0 0
A A
0
با حضور امیر جعفری، یک دانشجوی تئاتر و یادآوری فیلمی از “ویل اسمیت”⇐”سوفی و دیوانه” کلید خورد+عکس

سوفی و دیوانه

سینماروزان: محدودیتهای پیش روی فیلمهای ضدجریان روزبروز بیشتر میشود و اگر پیشتر در ظاهر هم که شده در یکی دو هفته ابتدایی،سانسهای کافی به این آثار داده میشد اما حالا تبعیض از همان روز اول اکران رخ میدهد.

“سوفی و دیوانه” از جمله آثار مستقل سینمای ایران بود که هرچند سرگروه داشت اما از همان ابتدای اکران با محدودیت سالن و سانس روبرو بود با این حال روزبروز فروش بیشتری داشت ولی به ناگاه بعد از دو هفته اکران از سرگروهی خارج شد.

مهدی کرم پور کارگردان این فیلم در واکنش به بیعدالتی وارده به اکران فیلمش یادداشت گزنده ای نوشته که متنش را در زیر میخوانید:

درست در شرايطى كه طبق آمار فروش “سوفى و. ديوانه” در هفته دوم دو برابر هفته اول بود-بديهى ست كه اين گونه فيلم ها مخاطبينشان را در طول زمان پيدا مى كنند- در يك اقدام بى سابقه و تنها بعد از دو هفته توسط كارگروه اكران از سرگروه پايين كشيده مى شود!

هيچ كس حق ندارد ميزانسن همسانى كه ظاهرا تهيه كنندگان، سينماداران، منتقدين و دولت در به وجود آمدن و رشد آن به يك توافق رسیده اند مخدوش كند؟

مديران و نمايندگان نهادهاى دولتى و عمومى در سينماى سازمان سينمايى، سالن هاى حوزه هنرى و بنياد مستضعفان هم برادرى شان را ثابت مى كنند كه همه چيز براى فروش است؛

همه در خدمت سوداگرى…؟؟؟

هيچ كس حق ندارد خلاف پروتكل آينه دق شود وگرنه تنبيه و نقره داغ خواهد شد!

پول هاى كثيف از همه طرف وارد شده و اغلب مسئولين و رسانه ها به سهو يا به عمد رويشان را آن طرف مى كنند.

فيلمفارسى كنار سينماى ايدئولوژيك و سياه نما سه ضلع مثلث طراحى شده اى ست كه تصويرى مخدوش از كشورمان مى سازند. میخواهند تا سليقه عمومى اين چنين ساخته شود و گروه هاى مرجع و ملجا را به مطرب يا تلخكهاى سربه راه تقليل دهند.

اين غم انگيزترين اتحاد شوم فرهنگى اين روزهاست. سينما و تئاتر و موسيقى و تجسمى هم ندارد؛ زير بار نرفتن سخت است، تن ندادن سخت است، چشم پوشى از موفقيت هاى مالى و صله و جايزه سخت تر!

فهميدن سخت نيست…گفتنش اما سخت است!

نفس كشيدن سخت است!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=52873
image_print
برچسب ها: سوفی و دیوانهمهدی کرم پور
نوشته قبلی

دو هفته بعد از ادعای این روزنامه مبنی بر تعویض حیدریان با یک «مدیر صوری»⇐حالا «کیهان» گزینه قابل اعتنای خود برای مدیریت در سازمان سینمایی را معرفی کرد!!!⇐این گزینه عبارتست از معاون معزول مطبوعات که کمترین سابقه‌ای در سینما نداشته!!

نوشته‌ی بعدی

یک نماینده مجلس خبر داد⇐هنرمندانی که دستمزدهای نجومی دارند باید مالیات دهند/کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال ارائه طرحیست تا از این گونه هنرمندان مالیات دریافت شود/روا نیست که گروهی از هنرمندان به سختی گذران زندگی کنند و گروهی دیگر علیرغم دریافت دستمزد نجومی، مالیات ندهند

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
حذف نیروی انتظامی از پروسه صدور مجوز کنسرتها؟⇐یک نماینده مجلس: غیرقانونی است

یک نماینده مجلس خبر داد⇐هنرمندانی که دستمزدهای نجومی دارند باید مالیات دهند/کمیسیون اقتصادی مجلس به دنبال ارائه طرحیست تا از این گونه هنرمندان مالیات دریافت شود/روا نیست که گروهی از هنرمندان به سختی گذران زندگی کنند و گروهی دیگر علیرغم دریافت دستمزد نجومی، مالیات ندهند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم