• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 19 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

نقش راهبردی رادیو در اقناع افکار عمومی و مدیریت مشارکت انتخابات

18 آذر 1404
در خبر
1 0
A A
0
نقش راهبردی رادیو در اقناع افکار عمومی و مدیریت مشارکت انتخابات

سینماروزان: در نشست مشترک معاون سیاسی وزیر کشور با معاون صدا و مدیران شبکه‌های رادیویی، بر جایگاه بی‌بدیل رادیو در فرآیندهای انتخاباتی تأکید شد. علی زینی‌وند معاون سیاسی وزیر کشور گفت: رادیو رسانه‌ای با گستره مخاطبان پایدار، دسترس‌پذیری فراگیر و توان اقناع‌سازی سریع، نقشی تعیین‌کننده در اطلاع‌رسانی، مدیریت مشارکت و تقویت سرمایه اجتماعی ایفا می‌کند.

علی زینی‌وند، معاون سیاسی وزیر کشور، در نشستی با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکه‌های رادیویی، با قدردانی از همراهی صداوسیما در برنامه‌های عمومی وزارت کشور و تمهیدات انتخاباتی، گفت: خدا را شاکریم که مجموعه صدا و سیما پا به پای ما و حتی جلوتر از ما فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کرده و همراهی بسیار خوبی دارد. امیدواریم با جدیت و هم‌افزایی، شاهد انتخاباتی باشکوه باشیم.

او چهار حوزه «سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت» را محورهای مورد تأکید رهبر انقلاب دانست و افزود: در حوزه رقابت و مشارکت، صداوسیما با توجه به تحولات منطقه و شرایط حساس این روزها، می‌تواند نقش مهمی در تقویت سرمایه اجتماعی و برگزاری انتخاباتی پرشکوه ایفا کند.

زینی‌وند با تشریح جایگاه رادیو در فرآیندهای انتخاباتی گفت: در روز انتخابات، حجم عمده‌ای از اطلاع‌رسانی، هماهنگی ستادهای اجرایی و انتقال لحظه‌ای اخبار از طریق رادیو انجام می‌شود و این نشان‌دهنده ظرفیت بی‌بدیل این رسانه در مدیریت زمان و شرایط است. به گفته او، رادیو به دلیل داشتن مخاطبان ثابت و گسترده در گروه‌های سنی، تحصیلی و اجتماعی مختلف، می‌تواند نقش مهمی در اقناع‌سازی و افزایش مشارکت‌ عمومی داشته باشد. وی افزود: اگر این طیف متنوع به‌خوبی اقناع شود، بخش مؤثری از جریان مشارکت اجتماعی تحت تأثیر مثبت قرار می‌گیرد.

او رادیو را رسانه‌ای سریع، سراسری و در دسترس توصیف کرد و گفت: مردم در هر شرایطی _در اتومبیل، محل کار، خانه یا هنگام استراحت_می‌توانند رادیو را دنبال کنند؛ امکانی که بسیاری از رسانه‌ها از آن بی‌بهره‌اند.» زینی‌وند تأکید کرد که این دسترس‌پذیری، همراه با حس نوستالژیک نسل‌های پیشین نسبت به رادیو، اهمیت این رسانه را دوچندان می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین بر لزوم معرفی جذابیت‌های رادیو برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های رادیو را به زبان نسل جدید عرضه کرد؛ به‌ویژه با انتقال محتوای رادیویی به شبکه‌های اجتماعی که می‌تواند پلی میان این رسانه و جامعه جوان ایجاد کند.

او از برنامه‌ریزی ستاد انتخابات برای بهره‌گیری جدی‌تر از رادیو خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی عمومی برای مدیریت و سامان‌دهی مشارکت انتخاباتی، از طریق رادیو انجام خواهد شد.

زینی‌وند همچنین پادکست‌های رادیویی و حضور فعال رادیو در فضای مجازی را ابزاری مؤثر برای تعامل بیشتر با جوانان دانست و گفت: هرچقدر رادیو را بیشتر به شبکه‌های اجتماعی ببریم، عمق ارتباط این رسانه با مخاطبان جدید افزایش خواهد یافت.

علی بخشی‌زاده، معاون صدای رسانه ملی، با تشریح برنامه‌های سازمان برای انتخابات، گفت: سازمان صدا و سیما از تمام ظرفیت‌های دیداری و شنیداری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه استفاده می‌کند. ما در سازمان صدا و سیما ۱۶۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی داریم؛ که از این تعداد۹۹ شبکه رادیویی هستند و ۶۶شبکه تلویزیونی  میهمان خانه‌های مردم هستند. طبیعی است که برای رویداد سرنوشت‌ساز انتخابات، برنامه‌ای منسجم و دقیق در تعامل با وزارت کشور تدوین کرده‌ایم.

او تاکید کرد: تمامی قالب‌ها و ژانرهای برنامه‌سازی، از گفتگو و تحلیل گرفته تا نمایش و طنز، در خدمت افزایش سطح آگاهی و مشارکت مردم قرار گرفته است.

بخشی‌زاده رادیو را «سریع‌ترین رسانه در مدیریت شرایط انتخاباتی» دانست و گفت: رادیو این قابلیت را دارد که در لحظه واکنش نشان دهد، جریان خبری را هدایت کند و بدون فاصله پیام‌های انتخاباتی، اطلاعیه‌ها، گزارش‌ها و تحلیل‌ها را به گوش مردم برساند. او افزود: شبکه‌های رادیویی سراسر کشور با برخورداری از نیروهای حرفه‌ای و اتاق‌های خبر چابک، می‌توانند در طول شبانه‌روز جریان اطلاع‌رسانی را فعال نگه دارند و به شکل‌گیری مشارکت آگاهانه کمک کنند.

وی همچنین بر ضرورت تولید محتوای دقیق و غیرجانبدارانه تأکید کرد و گفت: رسانه ملی وظیفه دارد در بزنگاه‌های انتخاباتی اعتماد اجتماعی را تقویت کند؛ و این اعتماد، سرمایه اصلی رادیو است.او در ادامه با اشاره به تحولات رسانه‌ای و ضرورت ورود جدی‌تر رادیو به فضای دیجیتال گفت: امروز مخاطب فقط شنونده سنتی رادیو نیست؛ ما باید پیام‌ها، تحلیل‌ها و برنامه‌های رادیویی را در قالب‌های جدید از جمله پادکست، ویدئوپاد، کلیپ‌های کوتاه و بسته‌های رادیویی برای شبکه‌های اجتماعی بازتولید کنیم.

بخشی‌زاده افزود: «ترکیب رادیو سنتی و رسانه‌های نو، یک اکوسیستم تازه برای اقناع عمومی و مشارکت انتخاباتی می‌سازد؛ اکوسیستمی که می‌تواند نسل جوان را دوباره به رادیو نزدیک کند.

 

در بخش‌های دیگر این جلسه، محسن اسلامی مدیرکل دفتر انتخابات و امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی، درباره کاهش خطاها، تقویت سرمایه اجتماعی و سازوکارهای اجرایی انتخابات سخن گفتند. همچنین رضا کوچک‌زاده مسئول ستاد انتخابات رادیو، برنامه‌های شبکه‌های رادیویی برای انتخابات اردیبهشت‌ماه را تشریح کرد. مهدی شاملو، مدیر ایران‌صدا، نیز گزارشی از فعالیت‌های این مجموعه در حوزه تولید محتوای انتخاباتی ارائه داد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=92008
image_print
برچسب ها: رادیو
نوشته قبلی

رویکردهای رادیو قرآن ۲ تشریح شد 

نوشته‌ی بعدی

در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

مطالب مرتبط

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

18 آذر 1404

سینماروزان: محمدرضا امامقلی در تشریح عملکرد یکساله مرکز مستند سوره گفت: توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در...

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

18 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «احمد» با صدای حامد زمانی از ۲۶ آذرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند....

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

18 آذر 1404

سینماروزان: شورای صدور پروانه سینمایی تازه ترین مجوزهای خود را اعلام کرد. در میان پروانه های صادره نام قسمت سوم...

نوشته‌ی بعدی
در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

نقش راهبردی رادیو در اقناع افکار عمومی و مدیریت مشارکت انتخابات

رویکردهای رادیو قرآن ۲ تشریح شد 

«کافه مستند» میزبان علاقه‌مندان مستند می‌شود/ تشریح جزییات برنامه

سلسله اجراهای موسیقی محیطی دلکوک فصل پاییز خانه هنرمندان ایران

تبلیغات

ویژه ها

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 
خبر وسط

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

ادامه مطلب
تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم