• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 28 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون مطرح کرد: بعضی فیلمسازان خوش‌شانس هستند و این، ربطی به تفکر ندارد!/سینمای ایران در بهترین حالت فقط ۵۰ درصد امکانات اجرای صحیح وجود دارد!/هرجا که درگیر تکنیک می‌شویم حس و حال را از کار می‌گیریم!/به تصویر کشیدن عشق و دوست داشتن در سینما خیلی سخت است!!/مقدمه را باید دور بریزیم!! جایی که قصه شروع می‌شود دقیقا همان‌جایی است که اهمیت دارد!

6 خرداد 1402
در خبر وسط
0 1
A A
0
همایون اسعدیان

همایون اسعدیان

سینماروزان: بعضی وقت‌ها در فیلمسازی شانس می‌آوریم و خوش شانس هستیم و این، ربطی به تفکر ما ندارد!!

 

همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون با بیان مطلب فوق در هفته فیلم هنروتجربه در اردبیل بیان داشت: سینمای ایران در بهترین حالت فقط ۵۰ درصد امکانات اجرای صحیح وجود دارد و مدیریت افراد است که باید توسط کارگردان صورت گیرد تا نتیجه لازم حاصل گردد. کارگردان باید خلاقیت داشته باشد و خودش را با شرایط وفق بدهد.

 

همایون اسعدیان افزود: قرار است در سینما قصه بگوییم و قصه را خوب روایت کنیم. اگر به اطراف نگاه کنیم پر از قصه است فقط نمی‌توانیم روایتش کنیم و آن را بسازیم. اصلا تماشاگر نیاز نیست دوربین تو را ببیند. ما باید تماشاگر را درگیر قصه کنیم و لوازم، کمک کار این موضوع هستند. هرجا که درگیر تکنیک می‌شویم حس و حال را از کار می‌گیریم.

 

وی ادامه داد: ما در تصویر باید تلاش کنیم آن چیزی که با قصه نمی‌توانیم بیان کنیم را در تصویر به نمایش در بیاوریم. مثلا به تصویر کشیدن عشق و دوست داشتن خیلی سخت است چون بحث تکنیک نیست بحث ایجاد حس و حال برای تماشاگر است.

 

اسعدیان با اشاره به موفقیت برخی فیلم‌ها در جذب مخاطب گفت: ما بعضی وقت‌ها در فیلمسازی شانس می‌آوریم و خوش شانس هستیم و این، ربطی به تفکر ما ندارد. در سینمای ایران در بهترین حالت فقط ۵۰ درصد امکانات اجرای صحیح وجود دارد و مدیریت افراد است که باید توسط کارگردان صورت گیرد تا نتیجه لازم حاصل گردد. کارگردان باید خلاقیت داشته باشد و خودش را با شرایط وفق بدهد.

همایون اسعدیان: فیلمسازی به خوش شانسی هم مرتبط است!
همایون اسعدیان: فیلمسازی به خوش شانسی هم مرتبط است!

اسعدیان تاکید کرد: این اواخر چند فیلمنامه خواندم؛ جایی که فیلمنامه تمام شده بود تازه قصه شروع شد. به نظرم مقدمه را باید دور بریزیم!! جایی که قصه شروع می‌شود دقیقا همان‌جایی است که اهمیت دارد. برای فیلم‌سازی کتاب رابرت مورگان را به عنوان مرجع در کتابخانه خود داشته باشید و بخوانید.

 

وی عنوان کرد: ما کارگردانان در سینما یک دیکتاتوری داریم. کارگردان در سینما می‌گوید؛ من می‌گویم چه چیزی را ببینید و چه چیزی را نبینید.

 

اسعدیان با تاکید بر اینکه باید برای همه سلیقه‌ها فیلم ساخت، افزود: هر اثری بالاخره مخاطب خودش را پیدا می‌کند اما باید شرایطی فراهم شود در سینمای هر کشوری که گروه‌های مختلفِ مردم، خوراک فرهنگی خودشان را داشته باشند و تنوع فرهنگی داشته باشیم. فقط نمی‌توانیم  فیلم ،رمان و تئاتر کمدی داشته باشیم و یا فقط  فیلم تراژدی، بلکه ما به تنوع ژانرها نیاز داریم. ما در یک جامعه ۸۵ ميليوني با دیدگاه‌های مختلف نیاز به خوراک فرهنگی داریم.

 

اسعدیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اهمیت هدایت بازیگر گفت: کار سخت بازیگری تداوم حس است، اینجاست که کارگردانی معنی پیدا می‌کند. معتقد هستم که بازیگر بدون هدایت کارگردان نمی‌تواند بازی خوبی داشته باشد و چیزی که بازیگر نمی‌تواند انجام دهد و کارگردان آن را هدایت می‌کند حفظ تداوم بازی او است. به طور مثال ما یک سکانس را امروز می‌گیریم و ادامه آن را یک ماه دیگر فیلمبرداری می‌کنیم کارگردان باید حس بازیگر را بداند که در سکانس قبلی چگونه بوده است و تداوم حسی آن بسیار مهم است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=75235
image_print
برچسب ها: هفته فیلم هنروتجربه اردبیلهمایون اسعدیان
نوشته قبلی

تحلیل فروش سینماهای ایران: #فسیل در مرز ۱۵۰میلیارد/عبور #بخارست از ۵۴.۵میلیارد/ #ملاقات_خصوصی در مرز ۳۱میلیارد/گذر #سه‌کام‌حبس از ۱۲میلیارد/#آهنگ_دونفره ۹میلیاردی شد/ #جنگ_جهانی_سوم در نزدیکی ۶.۵میلیارد/ #دسته_دختران ۳میلیاردی شد/ #باباسیبیلو  ۲.۵میلیارد را رد کرد+آمار کامل فروش

نوشته‌ی بعدی

پویان هدایتی، تهیه کننده ویژه برنامه محرم و صفر شبکه دو: ساختار سری جدید «نشان ارادت» تغییر می‌کند/ توجه ویژه به اقوام و چهره های مردمی

مطالب مرتبط

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

نوشته‌ی بعدی
پویان هدایتی، تهیه کننده ویژه برنامه محرم و صفر شبکه دو: ساختار سری جدید «نشان ارادت» تغییر می‌کند/ توجه ویژه به اقوام و چهره های مردمی

پویان هدایتی، تهیه کننده ویژه برنامه محرم و صفر شبکه دو: ساختار سری جدید «نشان ارادت» تغییر می‌کند/ توجه ویژه به اقوام و چهره های مردمی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

تبلیغات

ویژه ها

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو
خبر

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

ادامه مطلب
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم