• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

واکنشها به کپی‌کاری در طراحی لوگوی شبکه مستند⇐مشاور هنری رسانه ملی: بازبینی لازم است/طراح لوگو: بازبینی لازم نیست

19 اسفند 1394
در گزارش
0 1
A A
2
واکنشها به کپی‌کاری در طراحی لوگوی شبکه مستند⇐مشاور هنری رسانه ملی: بازبینی لازم است/طراح لوگو: بازبینی لازم نیست

لوگوی شبکه مستند

سینماژورنال: گزارش چند ساعت قبل سینماژورنال درباره شباهت لوگوی تازه شبکه مستند با لوگوی شرکتی کانادایی به نام “پاسیفیک لینکز”(اینجا را بخوانید) بازتاب فراوانی میان مخاطبان داشت.

به گزارش سینماژورنال این بازتاب سبب ساز آن شد که دست اندرکاران شبکه مستند در تماس با سینماژورنال ذکر توضیحات لازم در این باره را به مشاور هنری رسانه ملی واگذار کنند.

استفاده از فرمهای هندسی پایه دردسرساز شده

محمدعلی قاسمی مشاور هنری سازمان صداوسیما در گفتگو با سینماژورنال درباره این شباهت گفت: اغلب این طور است که وقتی در طراحی لوگو از فرمهای هندسی پایه مانند دایره و مربع استفاده می شود ممکن است شباهتهایی پیش آید با لوگوهایی که پیشتر دیده ایم.

وی ادامه داد: سه دایره که پایه طراحی لوگوی شبکه مستند بوده هم از این قاعده مستثنا نیست و حتی پیش از رونمایی هم ما می دانستیم ممکن است شباهتهایی با برخی لوگوها پدید آید با این حال آنچه مهم است این نکته است که در طراحی لوگو باید آن را نسبت به لوگوهایی در ژانر مشابه سنجید یعنی شما بیایید و لوگوی شبکه مستند را با لوگوی شبکه های تلویزیونی دیگر بسنجید و اگر شباهتی دیدید رسانه ای کنید.

مشاور هنری رسانه ملی خاطرنشان ساخت: خیلی از لوگوهایی که در سازمانهای مختلف تجاری و غیرتجاری ما استفاده شده کاملا کپی برداری است یعنی یک لوگوی خارجی یا حتی داخلی را پیش رویشان گذاشته اند و عین آن را کپی کرده اند اما در مورد لوگوی شبکه مستند روالی که برای طراحی طی شده کاملا منحصربه فرد بوده است.

باید فرصتی داشته باشیم تا با تأمل بیشتر در این باره همفکری کنیم

این مشاور تأکید کرد: لوگوی قبلی شبکه مستند به خاطر شباهت بیش از حد به لوگوی “نشنال جئوگرافیک” کاملا محل انتقاد بود و ما نیز انتقادات را پذیرفتیم اما درباره لوگوی تازه باید این نکته را درنظر داشت که شباهت پیش آمده به خاطر استفاده از سه دایره در لوگو است و لاغیر.

فارغ از آنچه قاسمی به عنوان منحصربفرد بودن مسیر پیشروی برای طراحی لوگو بیان می کند نکته مهم اینجاست که مخاطب این لوگو را کپی لوگوی شرکتی می داند که در سال 2009 در کانادا راه اندازی شده و به واسطه خدماتی که در ورزش گلف می‌دهد در کشورهای مختلف هم سرشناس است. وقتی از قاسمی می پرسیم چطور می خواهد مخاطبان را نسبت به ارژینال بودن لوگوی شبکه مستند قانع کند وی به سینماژورنال گفت: باید فرصتی داشته باشیم تا با قدری تأمل بیشتر در این باره همفکری کنیم. با همفکری و تعامل دقیقتر با طراح لوگو شاید به نتیجه بهتری رسیدیم و بازبینی انجام دهیم.

طراح: لوگوی ما کپی نیست!/نیازی به بازبینی نیست

امین اسکندری طراح لوگوی شبکه مستند هم نظری جز نظر مشاور هنری سازمان ندارد با این تفاوت که وی نیازی به بازبینی لوگو نمی بیند.

وی نیز در گفتگو با سینماژورنال با بیان اینکه لوگوی “پاسیفیک لینکز” را ندیده بوده اظهار داشت: واقعیت این است که آن لوگو را ندیده بودم و شباهتی هم اگر وجود دارد به خاطر استفاده از سه دایره است.

وی ادامه داد: خیلی از شرکتهای بزرگ دنیا هم لوگوهای شبیه به هم دارند و این مسأله در کشور ما هم صادق است و مشکلی هم پیش نمی آید.

اسکندری با اشاره به وقتی که صرف طراحی لوگو کرده گفت: ما در حدود 5 ماه زمان به سه لوگوی مختلف رسیدیم که در نهایت لوگوی فعلی انتخاب شد.

از این طراح لوگو پرسیدیم که آیا شباهت فراوان با لوگوی یک شرکت کانادایی باعث نمی شود به فکر تأمل بیشتر و بازبینی بر روی لوگو باشد و وی به سینماژورنال اظهار داشت: لوگوی ما کپی نیست. در دنیای امروز ثبت علائم تجاری هم براساس نوع و گونه فعالیت شرکت صورت می گیرد و طبیعی است که یک شرکت گلف ربطی به شبکه تلویزیونی ندارد که بخواهیم به واسطه آن لوگو را تغییر دهیم و یا بازبینی انجام دهیم.

لوگوی شبکه مستند

لوگوی شبکه مستند

لوگوی پاسیفیک لینکز پاسیفیک لینکز
لوگوی پاسیفیک لینکز
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=19318
image_print
برچسب ها: pacificlinksامین اسکندریپاسیفیک لینکزشبکه مستندلوگومحمدعلی قاسمی
نوشته قبلی

روایت یک خواننده داخلی از سفر به دبی و همخوانی با سامی یوسف+عکس

نوشته‌ی بعدی

“کوچه بی‌نام” در آستانه 2 میلیاردی شدن/امتداد اکران در نوروز

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
“کوچه بی‌نام” در آستانه 2 میلیاردی شدن/امتداد اکران در نوروز

"کوچه بی‌نام" در آستانه 2 میلیاردی شدن/امتداد اکران در نوروز

دیدگاه‌ها 2

  1. رفیع می‌گوید:
    قبل 10 سال

    حالا خواسته یا ناخواسته کاملا شبیه شده به اون لوگو
    بهتره اشتباهو قبول کنن و یه لوگوی جدید بزنن

    دوستان فکر میکنن هنوز هم عهد کاغذ و قیچی ه و خبر ندارن با فراگیری فضای مجازی یه سوتی ساده به قیمت گرانی تموم میشه

    پاسخ
  2. هومن می‌گوید:
    قبل 10 سال

    آقايان رسانه ملي!‌مردم رو بيش از حد جيگر و…. فرض كرده‌ايد… حداقل خجالت بكشيد از اين رفتارتان….

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم