سینماروزان: با انتشار خبر فوت حمید هیراد و انتشار گزارشی درباره فعالیتهای او و اشاره به پلیبکخوانی در شیراز و گرته برداری از برخی ترانهسرایان، برخی مخاطبان به گلایه پرداختند که چرا به چنین مواردی در گزارش خود پرداختهایم.
فارغ از اینکه در گزارش زندگی یک هنرمند باید فراز و فرود را کنار هم انتشار داد تا تصویری کامل باقی بماند و نه یکطرفه، بد ندیدیم گفتگویی از حمید هیراد با رضا رشیدپور را بازنشر دهیم در برنامه حالا خورشید.
هیراد در آن گفتگو هم پلی بک خوانی را تایید کرد و هم گرته برداری های بدون ذکر منبع را…
هیراد درباره چرایی سرقت ادبی گفته بود: کم تجربگی باعث این مشکل شد و اینطور نبوده که کل شعر را بردارم و در حد یک مصرع یا یک بیت بوده. البته بعد از انتقاد، حقوق ترانهسرایان و شاعران مدعی را پرداخت کردم.
هیراد درباب پلی بک خوانی در کنسرت شیراز گفته بود: در شیراز فقط بخشی از یک آهنگ-قطعه یار- را پلی بک کردم. مجبور بودم این کار را کنم چون کسالت داشتم و قطعه چون اوج داشت یک لاین بکوکال قرار دادم که همان هم کار دستم داد..


































