• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

پشت پرده واگذاری بلیت‌فروشی جشنواره به خانه سینما چیست؟⇔بلیت‌فروشی از طریق یک سامانه تازه تأسیس منسوب به یک بانک؟!

28 دی 1395
در شیروانی داغ, گوناگون
0 0
A A
6
مورد عجیب فروش بلیتهای سینما فلسطین از طریق یک سایت اینترنتی⇐مگر سینما فلسطین سینمای مختص اعضای خانه سینما نبود؟؟+عکس

بلیت جشنواره

سینماروزان: در حالی که گمان می شد امسال هم به مانند همه این سالها این «سینماتیکت» باشد که مدیریت بلیت فروشی آنلاین جشنواره فیلم فجر را انجام دهد اما سخنان دبیر جشنواره در برنامه «فرمول یک» حکایت از واگذاری این مسئولیت به خانه سینما دارد!

به گزارش سینماروزان اینکه خانه سینما با کدام رزومه موثر در بلیت فروشی آن هم به صورت آنلاین توانسته به تصدی گری فروش بلیتهای جشنواره برسد پرسشی است که بعد از شنیدن سخنان دبیر جشنواره از سوی بسیاری از مخاطبان طرح شد.

«سینماتیکت» از اواخر دهه هشتاد که روال بلیت فروشی اینترنتی جشنواره به راه افتاد مدیریت این پروسه را در اختیار گرفت و البته به واسطه تجربیاتی که از فروش اینترنتی سالانه بلیت فیلمهای روی پرده به دست آورده بود توانست در گذر زمان مرجعی نسبتا کم ایراد برای فروش بلیتهای جشنواره باشد.

البته که این سامانه همه ساله و طبق قراردادی که با دبیرخانه جشنواره منعقد می کرد حق الزحمه ای هم برای این کار را می گرفت اما امسال گویا خانه سینما وارد عمل شده و با کنار زدن این سامانه، حق فروش اینترنتی بلیتهای جشنواره را از آن خود کرده است!

بلیت فروشی از طریق یک سایت تازه تأسیس تحت حمایت یک بانک؟؟؟

شنیده ها حکایت از آن دارند که امسال بناست بلیت فروشی از طریق سایتی تازه تأسیس به نام «سینوگرام» که هیچ رزومه شفافی درباره عقبه گردانندگان آن وجود ندارد اما مورد اعتماد خانه سینماست انجام شود!!!

جالب و در عین حال عجیب اینجاست که پیمانکار امسال فروش اینترنتی بلیتهای جشنواره نه تنها حق الزحمه ای بابت این کار از دبیرخانه دریافت نکرده که گویا امتیاز بلیت فروشی اینترنتی را خریداری کرده است!

اینکه دبیرخانه جشنواره به دنبال آن باشد که از امتیازات برند خود برای کسب درآمد استفاده کند هیچ ایرادی ندارد اما اگر بنا بر این بوده از طریق واگذاری بلیت فروشی اینترنتی کسب درآمد صورت گیرد بهتر بود این کار به صورت شفاف و با انتشار فراخوان مزایده و البته با ایجاد رقابت میان سامانه های دارای تجربه در این حیطه صورت گیرد.

اقدامی به شدت خطرناک

اینکه به ناگاه از خانه سینما که کمترین سابقه ای در بلیت فروشی اینترنتی ندارد به عنوان متصدی فروش بلیت نام برده می شود و از آن سو شایعاتی منتشر می گردد درباره فروش بلیت از طریق سایتی که تاریخ راه اندازی آن دی ماه 95 است(!) به شدت پرسش برانگیز است و خطرناک.

پرسش برانگیز از جهت چرایی انتخاب خانه سینما و آن سامانه خاص که شنیده هایی هم درباره وابستگیش به یک بانک خصوصی طرح شده و خطرناک از این جهت که یک گاف کوچک نرم افزاری در سامانه فروش بلیت جشنواره تبدیل می شود به ایجاد اختلال در خرید بلیت صدها کاربر و آن وقت است که یک نارضایتی عمومی در این باره کل فعالیتهای دبیرخانه جشنواره فیلم فجر را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=33652
image_print
برچسب ها: اینترنتیباگبلیت فروشیجشنواره سی و پنجم فیلم فجرجشنواره فیلم فجرخانه سینماسامانهسینماتیکتسینوگراممحمد حیدرینرم افزاری
نوشته قبلی

ستار در شبکه اول/خالق ترانه ستار در شبکه چهار!

نوشته‌ی بعدی

انتقادات کارگردان «وارونگی» از اوضاع به‌ هم‌ پیچیده اکران⇐فضای اکران سرشار از رانت و بی‌عدالتی است/امکانات اکران به‌طور ویژه در خدمت برخی فیلم‌های خاص است!

مطالب مرتبط

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

25 آذر 1404

سینماروزان: همزمان با پایان نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» فروش بلیت فیلم‌های این رویداد به بیش از ۵۲۷ میلیون و ۱۵۰ هزار...

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

24 آذر 1404

سینماروزان: رمان «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو با ترجمه شاهین رشیدی منتشر شد. کتاب «شیفت گورستان» اثر ام.آل‌ریو، هنرپیشه و نویسنده...

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

23 آذر 1404

سینماروزان: نشست تخصصی و کارگاه انتقال تجربه «عکاسی جنگ و مستند اجتماعی» توسط آلفرد یعقوب‌زاده، عکاس باسابقه و دارنده جوایز...

نوشته‌ی بعدی
انتقادات کارگردان «وارونگی» از اوضاع به‌ هم‌ پیچیده اکران⇐فضای اکران سرشار از رانت و بی‌عدالتی است/امکانات اکران به‌طور ویژه در خدمت برخی فیلم‌های خاص است!

انتقادات کارگردان «وارونگی» از اوضاع به‌ هم‌ پیچیده اکران⇐فضای اکران سرشار از رانت و بی‌عدالتی است/امکانات اکران به‌طور ویژه در خدمت برخی فیلم‌های خاص است!

دیدگاه‌ها 6

  1. محمدرضا صابری می‌گوید:
    قبل 9 سال

    متاسفم برای اقای ..کسانی که ایشون رو از نزدیک میشناسند حتما بر حرف بنده صحه خواهند گذاشت که ایشون اصلا در حد تاسف خوردن هم نیستن انسانی به شدت وابسته به پول و نه چندان با اخلاق
    جدای از اینها برای سازمان…سینمایی متاسفم و شخص ایوبی که بیشتر به دنبال چنگ زدن و چسبیدن به صندلیشه و اصلا نظارتی بر مدیران پایین دستی خود نداره

    البته این تاسف ها از روز اغاز جشنواره احتمالا به تمسخر تبدیل خواهد شد
    من به شما اطمینان میدم جایی که اسم بانک با منابع نا محدود مالی وسط باشه قطعا پشت پرده دریافت های غیر مجاز و زیر میزی هنگفت وجود خواهد داشت و به طور قطع فساد سازمان یافته و آلوده به بیت المال مردم

    پاسخ

پاسخ دادن به محمدرضا صابری لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم