سینماروزان: مازیار(عبدالرضا کیانی نژاد) از معدود خوانندگان پاپ بود که پس از انقلاب در ایران ماند و قطعهی ماندگار «ایران ایران»-با ترانه علیرضا میبدی، ملودی عماد رام و تنظیم محمد شمس- را خواند؛ همان قطعه ای که میگوید: ایران ایران سرم روی تن من نباشه/گر که بیگانه بشه هموطن من…
مازیار با اینکه ممنوعکار شد تا آخر عمر در ایران ماند و در یکی از معدود گفتگوهایش در چرایی عدم ترک ایران بیان داشت: بعد از انقلاب جایی نرفتم و در ایران ماندم و برخلاف برخی همکاران که رفتند، من ماندم و کار کردم و چند آهنگ خواندم چون کارنامه قبلی خودم را کارنامه قابل دفاعی میدانم و چرا باید میرفتم.
مازیار درباره خواندن ترانه ایران ایران چنین گفته بود: خیلی ساده؛ چون این قطعه درباره وطن بود و من یک ایرانی هستم، آن را خواندم. به هر حال همه باید وطن خود را دوست داشته باشند و من هم سعی میکنم بیشتر با مردم و در جهت مردم کار بخوانم.
گفتنی است مازیار که اصالتی بابلی داشت و به موسیقی مقامی مازندرانی هم تسلط داشت توسط محمد نوری کشف شد و به واسطه جهانبخش پازوکی وارد جریان حرفه ای موسیقی پاپ شد. او بعد از انقلاب خیلی منتظر دریافت مجوز شد و در اوایل دهه هفتاد با اینکه آلبوم گل گندمش ابتدا مجوز گرفت ولی ناگهان توقیف شد و مدتی بعد از این اتفاق، مازیار فوت شد. تازه بعد از مرگش مجوز آلبوم کودک قرن با صدای او صادر گردید!!!
کبوتر و ماهیگیر درکنار ایران ایران از ماندگارترین آثار مازیار است. قطعه ایران ایران بعدها توسط خوانندگانی مثل ستار و حسین زمان و…خوانده شد.

































