• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 11 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

کارگردان “عادت نمی‌کنیم” ادعای قبلی خود را تکرار کرد⇐ فرهادی فیلمساز برجسته‌ای نیست

9 مرداد 1395
در گفتگو, گوناگون
0 0
A A
1
کارگردان “عادت نمی‌کنیم” ادعای قبلی خود را تکرار کرد⇐ فرهادی فیلمساز برجسته‌ای نیست

عادت نمی کنیم ابراهیم ابراهیمیان

سینماژورنال: ابراهیم ابراهیمیان کارگردان جوانی که از همان فیلم اولش “ارسال آگهی تسلیت…” ردّپایی پررنگ در تقلید از اصغر فرهادی به چشم می‌خورد در ساخته دومش “عادت نمی کنیم” این تقلید را به اوج رساند.

به گزارش سینماژورنال این تأثیرپذیری سبب ساز آن شد که اغلب رسانه ها به این واسطه بر او خرده بگیرند. ابراهیمیان اما وقتی در گفتگو با “هنرمند” به این متهم شد که در حال تقلید از فرهادی است گفت: موضوعاتی مثل پنهان‌کاری و دروغ که در فیلم من می‌بینید را به هزاران شکل متفاوت غیرخطی، فانتزی، تریلر می‌توان روایت کرد. من به اصغر فرهادی هیچ اعتقادی ندارم و به نظرم فرهادی فیلمنامه‌نویس بزرگی است اما فیلمساز خوبی نیست.(اینجا را بخوانید)

فرهادی فیلمساز برجسته‌ای نیست

انتشار این نظرات ابراهیمیان در رسانه های مختلف سبب ساز آن شد که وی سعی کند در توضیحی کوتاه از زیربار نقدی که به واسطه این توصیف درباره فرهادی گریبانش را گرفته بود رهایی یابد اما عجیب اینجاست که یک هفته بعد از آن گفتگو و توضیحات متعاقبش، دوباره وی از این گفته که فرهادی فیلمساز برجسته ای نیست.

ابراهیمیان این بار در گفتگو با “همشهری جوان” وقتی به تأثیرپذیری از فرهادی در آثاری مختلف از “چهارشنبه سوری” تا “درباره الی” و “جدایی نادر از سیمین” متهم شده مجبور شده ادعای قبلی خود را تکرار کند.

این کارگردان جوان در توجیه تأثیرپذیری  از فرهادی در جایی از گفتگویش بیان کرده است: این را نفی نمی کنم که فیلمنامه نویسی را از اصغر فرهادی آموخته ام چون او استاد بی بدیل فیلمنامه نویسی است اما در شکل اجرایی به کار او اعتقاد ندارم. به نظرم فرهادی برخلاف تبحری که در فیلمنامه نویسی دارد کارگردان و فیلمساز برجسته ای نیست. شیوه‌ای که او فیلم می‌سازد شیوه سختی نیست و به راحتی می‌بینیم که حتی برای جوانهای سینما قابل دستیابی است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=26392
image_print
برچسب ها: ابراهیم ابراهیمیاناصغر فرهادیعادت نمی کنیم
نوشته قبلی

معرفی برندگان “سیبیل‌نما” در جشن پایانی “یک دزدی عاشقانه”

نوشته‌ی بعدی

تلاشهای مسعود کیمیایی برای خواننده کردن دوبلور “هاکلبری‌فین”+عکس

مطالب مرتبط

شبی برای «ایرانم» در دبی/کنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در دبی روی صحنه رفت‌‌ 

شبی برای «ایرانم» در دبی/کنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در دبی روی صحنه رفت‌‌ 

10 آذر 1404

سینماروزان: علیرضا قربانی شامگاه یکشنبه ۹ آذر ۱۴۰۴ کنسرت «ایرانم» را با همراهی ارکستر خود در دُبی اپرا هال برگزار...

فیلم‌–کنسرت هانس زیمر شب گذشته در تهران برگزار شد/ موسیقی هانس زیمر دیده شد

فیلم‌–کنسرت هانس زیمر شب گذشته در تهران برگزار شد/ موسیقی هانس زیمر دیده شد

9 آذر 1404

سینماروزان: شب گذشته، فیلم‌–کنسرت آثار هانس زیمر با رهبری سینا خیرآبادی و به همت فیدیبو در تهران برگزار شد.  ...

کمند هاشمیان «جهانِ نقاشی» را به تصویر می‌کشد

کمند هاشمیان «جهانِ نقاشی» را به تصویر می‌کشد

7 آذر 1404

سینماروزان: تابلوهای نقاشی کمند هاشمیان در نمایشگاه انفرادی «جهانِ نقاشی» به نمایش گذاشته می‌شود.   نمایشگاه انفرادی نقاشی کمند هاشمیان...

نوشته‌ی بعدی
تلاشهای مسعود کیمیایی برای خواننده کردن دوبلور “هاکلبری‌فین”+عکس

تلاشهای مسعود کیمیایی برای خواننده کردن دوبلور "هاکلبری‌فین"+عکس

دیدگاه‌ها 1

  1. مهشید می‌گوید:
    قبل 9 سال

    با سپاس بی کران از اقا فرهادی بزرگ این هنرمند ایران زمین اقا فرهادی نازنین یک جهان تشکر وبرای کارگردان عادت نمی کنیم جای بسی تاسف

    پاسخ

پاسخ دادن به مهشید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    175 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 70 توئیت 44
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

وصلت شادمهر با ژینا!؟/آنونس فیلم طهران۵۷ را ببینید+فیلم

«ناتوردشت» راهی باکو شد

فیلم «سمفونی باران» کلید خورد

شبی برای «ایرانم» در دبی/کنسرت «ایرانم» علیرضا قربانی در دبی روی صحنه رفت‌‌ 

«یوز» پُرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد

فیلم‌–کنسرت هانس زیمر شب گذشته در تهران برگزار شد/ موسیقی هانس زیمر دیده شد

«تنها عروسک‌ها زنده‌اند» به‌زودی آماده نمایش می‌شود

اکبر زنجان‌پور به «خاکستر خیال» محمدرضا اصلانی پیوست/ همکاری مجدد پس از ۵۰ سال

فیلم داستانی «فیس آف» ساخته شد

تبلیغات

ویژه ها

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟
خبر وسط

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

ادامه مطلب
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404
حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
فیلم کفایت مذاکرات

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
فیلم طهران۵۷

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم