• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 4 تیر 1405
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه شیروانی داغ

کارگردان «کاتيوشا» با گلایه از تبعیض در ارائه امکانات نظامی به فیلمسازان بیان کرد⇐براي فيلمبرداري يک سکانس يک دقيقه‌اي در شهرک دفاع مقدس، دو ماه و نيم پيگيري کرديم اما به جايي نرسيديم!!!/حاضر بوديم پول استفاده از شهرک را هم بدهيم ولي باز هم اجازه ندادند/ما بايد در بيابان سکانس جنگي بگيريم تا بيت‌المال صرف همايش پاسداشت دفاع مقدس شود؟؟/آيا شهرک دفاع مقدس فقط براي خوديهاست و بقيه اجازه استفاده ندارند؟/شايد هم تقصير ماست که رانتي بهمان نرسيده که هم تهيه‌کننده سريالهاي سازمان باشيم و هم روزنامه بزنيم

11 اسفند 1396
در شیروانی داغ
0 1
A A
0
کارگردان «کاتيوشا» با گلایه از تبعیض در ارائه امکانات نظامی به فیلمسازان بیان کرد⇐براي فيلمبرداري يک سکانس يک دقيقه‌اي در شهرک دفاع مقدس، دو ماه و نيم پيگيري کرديم اما به جايي نرسيديم!!!/حاضر بوديم پول استفاده از شهرک را هم بدهيم ولي باز هم اجازه ندادند/ما بايد در بيابان سکانس جنگي بگيريم تا بيت‌المال صرف همايش پاسداشت دفاع مقدس شود؟؟/آيا شهرک دفاع مقدس فقط براي خوديهاست و بقيه اجازه استفاده ندارند؟/شايد هم تقصير ماست که رانتي بهمان نرسيده که هم تهيه‌کننده سريالهاي سازمان باشيم و هم روزنامه بزنيم

علی عطشانی

سينماروزان: علي عطشاني کارگردان سينماي ايران اين روزها درگير توليد يک کمدي با نام «کاتيوشا» است؛ کمدي پربازيگري که بخشهايي از آن هم به جنگ بازميگردد و لازم بوده براي فيلمبرداري سکانسهاي جنگ از شهرک دفاع مقدس استفاده شود.

به گزارش سينماروزان با اين حال عدم توانايي استفاده از شهرک دفاع مقدس موجب شده علي عطشاني با نگارش نامه اي سرگشاده که خطابش به مردم است(!) هم طعنه اي بزند به تهيه کنندگاني موسوم به خودي که هم مدام سريال ميسازند و هم روزنامه راه ميندازند و هم به گلايه از عدم توزيع عادلانه امکانات ميان فيلمسازان بپردازد.

متن نامه علي عطشاني را بخوانيد:

می‌خواستم این درددل رو خطاب به یه مقام کشور مثل رئیس جمهور بنویسم دیدم چه فایده، حالا بقیه که ١٢٠ نفر شدن و بهش نامه نوشتن چه اتفاقی براشون افتاد؟ بهترین قاضی و سنگ صبور مردم هستن، خدا پدر تلگرام و اینستاگرام رو بیامرزه که ما که پول و رانت بهمون نرسیده که هم تهیه‌کننده سریال‌های پشت سر هم باشیم و هم روزنامه بزنیم، می‌تونیم حداقل دو کلمه درددلمون رو بنویسیم، حالا یه چند نفری هم می‌بینن و باهامون همدردی می‌کنن.

مثال جامعه ما همون جمله معروفه که یکی تو سطل زباله‌ها دنبال یه لقمه غذای موندست که بخوره و سیر بشه، یکی دربدر دنبال دکتر و رژیم و عمل لاغریه…

مردم عزیز، دوستای من توی اینستا و تلگرام، شاید بعضی‌هاتون بدونین ما تقریبا یک ماه هست فیلمبرداری فیلم «کاتیوشا» رو شروع کردیم. الان ساعت ۶ صبحه و من دارم می‌رم توی بیابون‌های تهران. که دو ساعت با تهران فاصله داره تا تنها سکانس جنگی فیلم رو تو بیابون و بدون هیچ امکاناتی ضبط کنیم، بماند که در مقایسه با جاهای دیگه دنیا شهرک دفاع مقدس هم امکانات ویژه‌ای نداره ولی حداقل یه سری لوازم و تسلیحات اونجا هست. مردم ما داریم توی بیابون‌های اطراف تهران و بدون هیچ امکاناتی یک سکانس جنگی رو فیلمبرداری می‌کنیم. اونم با انفجار. سکانسی که سراسر نشان‌دهنده صفا و صمیمت و خلوص نیت بچه‌هایی هست که جونشون رو برای ما کف دستشون گذاشتن تا الان….

دوستان من، اگه یه روز همایشی کنفرانسی (خلاصه از این بازی‌ها که برای حروم کردن پول بیت‌الماله) با نام پاسداشت دفاع مقدس دیدین بدونین دروغ می‌گن. بدونین اصلا هم دلشون نمی‌خواد یاد شهدا و دوران جنگ رو زنده نگه دارن. همش الکیه همش شوآف هستش. ما با مجوز رسمی وزارت ارشاد برای فیلم سینمایی «کاتیوشا» فقط و فقط برای یک سکانس ١ دقیقه‌ای حدود دو ماه و نیمه که داریم می‌ریم شهرک دفاع مقدس (وابسته به سپاه)، روابط عمومی ارتش، شهرک مقاومت (زیر نظر بسیج) و هر جایی که فکر کنین، به خدا قسم پول و حمایت نمی‌خواستیما ! پول اجاره اون یه روز رو هم می‌دادیم بهشون. یه وقت فکر نکنین می‌خواستیم برامون تانک بترکوننا نه اصلا، هیچی نمی‌خواستیم فقط می‌خواستیم یه تیکه از بیابون خدا رو (که شده شهرک دفاع مقدس) نشون بدیم که یه ماشین جیپ داره رد میشه. دو تا دونه کلاه خود هم امانت می‌خواستیم، همین به خدا قسم. ولی هیچ‌کدومشون به ما اجازه ندادن. اینجا وزارت ارشاد واقعا مظلوم شده و حتی دیگه به پروانه ساختش هم اعتنا نمی‌کنن. هر جایی که می‌ری بدون توجه و اعتنا به پروانه ساخت، خودشون یه شورا تشکیل دادن و تصمیم می‌گیرن که اجازه بدن یا ندن ! شهرداری جدا، ادارات جدا، نهادها جدا.

خلاصه اینکه رفیقای من اونایی که بهم می‌گفتین یه وقت‌هایی یه جاهایی تو یه محافلی می‌شنوین که این علی عطشانی به کجا وصله… بهشون بگین علی عطشانی به هیچ جایی وصل نیست و اگه یه چند تا فیلم تو این سال‌ها ساخته (که الحمدلله هیچ کدوم رو هم این دوستان، دوست ندارن و به نظرشون  بی‌ارزشه) با دریوزگی بوده و از دوستان و رفیقام یه خواهشی دارم:

خدا که فقط مال آدم حزب‌الهی‌ها و خوبا نیست که، خدا خدای ما آدمای بد هم هست، من هیچ وقت هیچ منتقد و داوری تو ایران فیلم‌هام رو دوست نداشته که بخوام بهم بر بخوره و از اونا به خدا شکایت ببرم، اما از اینکه شهدا و جنگ و جبهه و شهرک دفاع مقدس و… برای یه سری آدم مصادره شده و ماها آدمای بیرون از حلقه و غیرخودی‌ها حق استفاده از بیابونشم (میلیارد میلیارد پول که پیشکشمون) نداریم به خدا شکایت می‌برم.

دوستای من، رفیقای من اگه با خدای مهربونمون حرف زدین، شما هم شکایت من از اینها رو بهش بگین.

خلاصه اینکه ما امروز تو بیابون داریم صحنه جنگی می‌گیریم و احتمالا دوستان شهرک دفاع مقدس و ارتش و… در حال برگزاری همایشی با عنوان «حمایت از آثار هشت سال دفاع مقدس» هستند.

اگه ما رفتیم و برنگشتیم یا اتفاقی افتاد مسئولش فقط این آقایونی هستن که یه ذره از اون جوونایی که من امروز می‌خوام تو فیلمم نشونشون بدم بوی آزادگی به ارث نبردن.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=48041
image_print
برچسب ها: انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدسعلی عطشانیکاتیوشا
نوشته قبلی

«بدون تاریخ…» با انبوه سالن و تبلیغات محیطی، 3میلیارد را رد کرد/«ما خیلی باحالیم» میلیاردی شد/«کمدی انسانی» با حداقل سالن و بدون تبلیغات محیطی، در مرز میلیارد قرار گرفت/«اسرافیل» با انبوه اکرانهای مردمی و امداد از ناصر ملک‌مطیعی(!) به زحمت 300 میلیون را رد کرد/«مادری» 100میلیونی شد/نزدیک به 400 سالن در خدمت 3فیلم از یک دفتر پخش!! +آمار کامل فروش

نوشته‌ی بعدی

هدایت‌فیلم مدیریت نخستین پردیس سینمایی شرق تهران را برعهده گرفت+توضیحات شایسته درباره زمان راه‌اندازی این پردیس

مطالب مرتبط

سایه اعدام بر سر آقای کارگردان!؟

سایه اعدام بر سر آقای کارگردان!؟

24 خرداد 1405

سینماروزان: کارگردان یکی دو فیلم ویدیویی که چهار دختر هنرجو را آزار داده و به اعدام محکوم شده بود، در...

سریال کلینیک رویا

استاندارد دوگانه منتقدان؟‌چرا سریال «کلینیک رویا» سیبل حملات شد؟

23 اردیبهشت 1405

سینماروزان: سریال «کلینیک رویا» ازجمله سریالهای تازه تلویزیون است که کوشیده در ساختاری لوباجت و با پرهیز از بریز و...

عزت ضرغامی+محمدرضا شجریان

عزت ضرغامی، توقیف شجریان و یک پرسش+ویدئو ⇐ربنا را چرا توقیف کردی مهندس؟ 

18 اردیبهشت 1405

سینماروزان: بعد از اتفاقات انتخاباتی۸۸ و در زمان ریاست عزت‌الله ضرغامی بر صداوسیما، صدای محمدرضا شجریان دیگر از تلویزیون پخش...

نوشته‌ی بعدی
هدایت‌فیلم مدیریت نخستین پردیس سینمایی شرق تهران را برعهده گرفت+توضیحات شایسته درباره زمان راه‌اندازی این پردیس

هدایت‌فیلم مدیریت نخستین پردیس سینمایی شرق تهران را برعهده گرفت+توضیحات شایسته درباره زمان راه‌اندازی این پردیس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری در سینماهایلایت درباره سریال کلاغ و محسن قصابیان حرف زد

    از امیرعباس هویدا تا قوام‌السلطنه و مستر بین در سریال “کلاغ” !/حامد مظفری در سینماهایلایت مطرح کرد+ویدئو

    304 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 122 توئیت 76
  • روایت تکان‌دهنده‌ی اکبر گلپایگانی از ماهتابِ کربلا+ویدئو 

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

    29 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 7
  • سایه اعدام بر سر آقای کارگردان!؟

    28 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • تغییر معاون نظارت؛ بی‌فایده‌ترین اقدام در سازمان سینمایی!

    23 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • زیرکی محمدرضا عباسیان و علی قائم‌مقامی، نقشه‌ی «هفت» را نقش بر آب کرد!

    22 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • متعاقب گزارش انتقادی سینماروزان⇐برنامه تلویزیونی «هفت» تعطیل شد

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • چگونه آناهیتا افشار جای ترانه علیدوستی در «تهران کنارت» را گرفت؟/چطور یک پارتی در فستیوال کن موجب تولید این فیلم شد؟/«بن سای» هم یک پریناز ایزدیار دارد که هزار الله اکبر!/اگر در ایران ماندم، کمدی می‌سازم

    24 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6

آخرین مطالب

قلعه‌نویی یا کیروش؟⇐تکرار یک سکانس در جام جهانی پس از ۸ سال

روایت تکان‌دهنده‌ی اکبر گلپایگانی از ماهتابِ کربلا+ویدئو 

درگذشت آذر عظیما؛ قدیمی‌ترین خواننده‌ی زن رادیو و اولین زن خواننده‌ی اصفهان

سریال «متولد آوریل»: سرد، بی‌روح و ملال‌انگیز 

نمایش «سرِ انقلاب» روی صحنه رفت

سریال «سرخدار» با چهره‌های محبوب تلویزیون به شبکه یک می‌آید

رادیو؛ راوی حماسه کربلا در تاسوعا و عاشورا

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

نادر فلاح به «برای فروش» پیوست

فیلمی اجتماعی با بازی بهنوش بختیاری/ فیلمبرداری «رقصِ سپید» به پایان رسید

تبلیغات

ویژه ها

قلعه‌نویی یا کیروش؟⇐تکرار یک سکانس در جام جهانی پس از ۸ سال
خبر وسط

قلعه‌نویی یا کیروش؟⇐تکرار یک سکانس در جام جهانی پس از ۸ سال

3 تیر 1405

سینماروزان: تماشای بازی ایران-بلژیک در جام جهانی۲۰۲۶ و دفاع حداکثری ایران بیش از هر چیز یادآور بازی ایران_اسپانیا در جام...

ادامه مطلب
روایت تکان‌دهنده‌ی اکبر گلپایگانی از ماهتابِ کربلا+ویدئو 

روایت تکان‌دهنده‌ی اکبر گلپایگانی از ماهتابِ کربلا+ویدئو 

3 تیر 1405
درگذشت آذر عظیما؛ قدیمی‌ترین خواننده‌ی زن رادیو و اولین زن خواننده‌ی اصفهان

درگذشت آذر عظیما؛ قدیمی‌ترین خواننده‌ی زن رادیو و اولین زن خواننده‌ی اصفهان

3 تیر 1405
سریال «متولد آوریل»: سرد، بی‌روح و ملال‌انگیز 

سریال «متولد آوریل»: سرد، بی‌روح و ملال‌انگیز 

2 تیر 1405
جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

31 خرداد 1405
سیاوش قمیشی

چه کسی برادر سیاوش قمیشی را کُشت؟؟؟⇐روایتی عینی از برادرزاده +ویدئو

30 خرداد 1405
آیدین آغداشلو و بهاره افشاری

اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

29 خرداد 1405
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم