• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 23 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

گزینش‌گران، مسئولیت شکست در اسکار را خواهند پذیرفت؟؟⇐”خورشید” نماینده ایران در اسکار شد

18 آبان 1399
در خبر
0 0
A A
0
هیات+انتخاب+فیلم+اسکار

هیات+انتخاب+فیلم+اسکار

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: از همان زمان که دبیر جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، جشنواره را نگه داشت تا مراحل فنی “خورشید” تمام شود و این فیلم به جشنواره برسد و جوایز اصلی را درو کند، می‌شد حدس زد این فیلم محبوب مدیران سینمایی است و باید به اسکار هم ارسال شود.

به گزارش سینماروزان بر همین مبنا بود که حتی حضور اقلیتی فیلم در جشنواره‌های مطرح آن‌طرفی هم باعث نشد دست‌اندرکاران‌ انتخاب فیلم برای اسکار به گزینه دیگری فکر کنند و حتی با فراهم آوردن شرایط اکران محدود فیلم در تفرش(!!؟؟) شرط لازم برای معرفی فیلم به اسکار فراهم شد.

اینکه برای “خورشید” در مسیر اسکار چه رقم خواهد خورد، کاملا آشکار است ولی رقبای اصلی فیلم برای معرفی به اسکار کدام بودند؟ «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» ساخته مسعود بخشی که آنها هم به‌لحاظ پرزنت جهانی تقریبا وضعیتی مشابه “خورشید” داشته‌اند و فقط احتمالا چون کارگردانان‌شان جوان بوده‌اند “خورشید” بدانها ترجیح داده شده.

پرسش این است که اگر هیات انتخاب فیلم برای اسکار آگاه از انتخابی دوسرباخت، حکم به ارسال “خورشید” داده‌اند، بهتر نبود فرصت معرفی را به فیلمی از یک کارگردان جوانتر می‌دادند بلکه انگیزه‌ای شود برای جامعه جوان فیلمساز؟؟
و آیا هیات معرفی فیلم برای اسکار مسئولیت شکست احتمالی در مسیر اسکار را خواهد پذیرفت؟

هيات معرفي فيلم ايراني به فرهنگستان علوم و هنرهاي سينمايي اسکار 2021 که از هنرمندان پيشنهادي خانه سينما بوده‌اند چه کسانی هستند؟

محمدعلی نجفی (کارگردان)، سیدجمال ساداتیان (تهيه کننده)، آتیلا پسیانی (بازيگر)، کمال تبریزی (کارگردان)، سیدمحمد داودی (فيلمبردار)، نرگس آبیار (کارگردان)، فرهاد توحیدی (فیلمنامه‌نویس) و آنتونیا شرکاء (منتقد) تشکیل شد و رائد فريدزاده (دبیر شورای بین‌الملل ومعاون بين‌الملل بنياد سينمايي فارابي به عنوان عضو حقوقي)

فهرست گزینه‌های اولیه انتخاب فیلم برای اسکار هم جالب و درعین حال عجیب است مشتمل بر: فيلم‌های جهان با من برقص (سروش صحت)، خانه پدری (کیانوش عیاری)، شنای پروانه (محمد کارت)، روزهای نارنجی (آرش لاهوتی)، تومان (مرتضی فرشباف)،  مسخره باز (همایون غنی زاده) ،مردن در آب مطهر (نوید محمودی)، یلدا (مسعود بخشی)، کشتارگاه (عباس امینی)، حمال طلا (تورج اصلانی)، درخت گردو (محمدحسین مهدویان) و خورشید (مجید مجیدی).

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=62138
image_print
برچسب ها: اسکارخورشیدسینماروزانسینماژورنالهیات انتخاب فیلم برای اسکار
نوشته قبلی

یک تهیه‌کننده سینما متذکر شد⇐سازوکار نظارتی فعلی نه‌تنها جلوی رانت را نگرفته بلکه باعث بیشتر شدن فضای رانتی در سینمای ایران شده!/اینکه در دوران کرونایی و تعطیلی سینما، به‌صورت میانگین، یک روز درمیان، یک پروانه ساخت صادر شده چه معنایی دارد؟؟

نوشته‌ی بعدی

واکنش حبیب اسماعیلی به موافقت با بازگشایی سینماها برای فعالیت قبل از ۶عصر⇐سینماها حتی قبل از کرونا هم بیشترین مخاطب‌شان برای سانس‌های ۷ تا ۱۲ شب بود!/حالا چه منتی است که می‌خواهند سینماها را برای سانس‌های بی‌مخاطب قبل عصر باز کنند؟؟/قرار دادن سالن‌های سینما در فهرست مشاغل صبحگاهی اشتباه محض است!/آیا قرار است سینماها در سانسهای ‌بی‌مخاطب باز شود تا سینماداران مجبور شوند حقوق پرسنل و پول بیمه و پول برق و آب و گاز بدهند؟!/نزدیک ۹ماه است سینماها روی هوا هستند و هیچ کمک جدی به سینماداران صورت نگرفته!/اگر واقعا به فکر سینما هستند بهتر است اجازه فعالیت عصرگاهی سینماها را بدهند تا سینماها بتوانند از ۵ عصر به بعد به فعالیت بپردازند

مطالب مرتبط

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

22 آذر 1404

سینماروزان: فیلم کوتاه «مِه» به کارگردانی روزبه روحی‌پور پس از پایان فیلمبرداری آماده نمایش شده است. روزبه روحی‌پور که پیش...

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

22 آذر 1404

سینماروزان: جواد زکی شمس‌آبادی، خواننده و آهنگساز باتجربه موسیقی ایران، پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای، بالاخره برای اجرای کنسرت روی...

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

21 آذر 1404

سینماروزان: مرتضی غفوری فیلمبردار توانای ایرانی جایزه بهترین مدیریت فیلمبرداری را برای #فیلم_ناتوردشت از جشنواره باکو دریافت کرد.   فیلم...

نوشته‌ی بعدی
حبیب اسماعیلی مدیر موسسه رسانه‌فیلمسازان بیان کرد⇐«خرگیوش» با حداقل سینما، فروشی مطلوب داشته‌/امیدوارم مخاطبان تمام فیلمهای نوروزی را ببینند/عدالت را از همین ابتدا برقرار کنند تا دوباره در سال آینده فیلمسوزی پیش نیاید

واکنش حبیب اسماعیلی به موافقت با بازگشایی سینماها برای فعالیت قبل از ۶عصر⇐سینماها حتی قبل از کرونا هم بیشترین مخاطب‌شان برای سانس‌های ۷ تا ۱۲ شب بود!/حالا چه منتی است که می‌خواهند سینماها را برای سانس‌های بی‌مخاطب قبل عصر باز کنند؟؟/قرار دادن سالن‌های سینما در فهرست مشاغل صبحگاهی اشتباه محض است!/آیا قرار است سینماها در سانسهای ‌بی‌مخاطب باز شود تا سینماداران مجبور شوند حقوق پرسنل و پول بیمه و پول برق و آب و گاز بدهند؟!/نزدیک ۹ماه است سینماها روی هوا هستند و هیچ کمک جدی به سینماداران صورت نگرفته!/اگر واقعا به فکر سینما هستند بهتر است اجازه فعالیت عصرگاهی سینماها را بدهند تا سینماها بتوانند از ۵ عصر به بعد به فعالیت بپردازند

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    354 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

مرتضی غفوری؛ برنده‌ی جایزه‌ی اصلی فستیوال باکو

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

«شَبِ‌ موسیقی جنوبی» در پنجاهمین شب از سلسله شب‌های دلکوک خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه «پنج امضاء» در شاهرود

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

سُها نیاستی دربرابر مرضیه برومند؟! فیلم «دختر پری خانوم» در راه فجر۴۴ 

تبلیغات

ویژه ها

پردیس اکومال کرج
خبر

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404

سینماروزان: صدرنشین فروش هفتگی دو فیلم "آقای زالو" و "کفایت مذاکرات" هستند؛ آقاي زالو بیش از ده میلیارد فروش هفتگی...

ادامه مطلب
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
اصغر سمسارزاده

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم