• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

یادمان نمی‌رود که منتقدان امروز رکوردشکنی گیشه‌ها، میزگرد گذاشته بودند درباره مرگ کامل سینمای پساکرونا!/عملکرد استاندارد معاون نظارت بود که به داد سینمای پس از کرونا رسید!/همان طور که داروغه‌زاده در دولت اعتدال، کمک کرد به حل مشکل بسیاری آثار توقیفی، در دولت سیزدهم نیز روح‌الله سهرابی بود که سعی کرد بی شوآف، کمک‌حال صاحبان آثار مسأله‌دار گردد/اگر امثال ایل‌بیگی و روح‌الله سهرابی نبودند حتی ظرفیت تبلیغاتی سینمای ایران در شبکه‌های غیرسیاسی نیز وجود نداشت!

مسعود احمدی منتقد و روزنامه‌نگار سینما متذکر شد:

2 آبان 1403
در رک و راست, ویژه
8 0
A A
3
روح الله سهرابی، ابراهیم داروغه زاده، حبیب ایل بیگی

روح الله سهرابی، ابراهیم داروغه زاده، حبیب ایل بیگی

سینماروزان: در نقد عملکرد سینمایی دولت سیزدهم همان قدر که می‌توان کاستی ها را گفت، همان قدر باید درباره ویژگی های مثبت هم حرف زد و به نظر می‌رسد یکی از استانداردترین عملکردهای سازمان سینمایی دولت سیزدهم در معاون نظارت بوده است.

 

مسعود احمدی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما با بیان مطلب فوق به ژورنال تصویری میزانسن گفت: کاستی هایی همچون تولیدات ارگانی اغلب ناموفق در جلب مخاطب عام و خاص که شاید ناشی از شرایط اجتماعی پسا۱۴۰۱ بوده را کنار عملکرد معاونت نظارت سینمایی آن دولت در حل معضلات اکران که بگذاریم خیلی چیزها دستمان می‌آید.

 

وی ادامه داد: به جز حبیب ایل بیگی در معاونت نظارت که این بار سعی کرد راه تعامل با صاحبان سینما را پی گیرد، حضور روح الله سهرابی در مقام معاون نظارت عرضه باعث شد نه تنها مشکلات بسیاری از آثار توقیفی حل گردد بلکه تنظیم مناسب اکران و در عین حال استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی مختلف چه در داخل و چه خارج برای فیلم‌های روی پرده، ایجاد شد تا در مقوله گیشه سینماها، کارنامه موفقی به جای ماند.

 

این منتقد سینما خاطرنشان کرد: همان طور که حضور ابراهیم داروغه زاده در ساختار نظارتی دولت اعتدال کمک کرد به حل مشکل آثاری مثل عصبانی نیستم، خانه دختر و… ، حضور روح‌الله سهرابی کم‌حاشیه و بی سروصدا در مقام معاون نظارت عرضه سازمان دولت سیزدهم نیز نه تنها شرایط اکران فیلم‌هایی مشکل‌دار مثل مجبوریم،ابلق، علفزار، روشن، چپ راست، عامه پسند، ملاقات خصوصی، بی بدن، مست عشق، هاوایی، خط استوا و… را فراهم کرد بلکه اقدام به رفع توقیف آثاری مثل مسیح پسر مریم، سلام علیکم حاج آقا، رستاخیز و سجل و… نمود که مدتها بود توقیف بودند و در عین حال در تعاملات بالادستی پروانه اکران خارج فیلمی مثل قاتل و وحشی را صادر کرده و گفتگوهای متعدد برای کسب استفتاء جهت حل مشکل این فیلم و همچنین کاناپه را در دستور کار قرار داد.

 

مسعود احمدی گفت: یادمان نمی‌رود که سابق بر این تهیه‌کننده ها حتی نمی توانستند از ظرفیت تبلیغات در شبکه های غیرسیاسی ماهواره ای بهره مند شوند ولی در این دوره رایزنی های لازم جهت استفاده تبلیغاتی از این ظرفیت فراهم شد و سودش را هم سینمایی برد که بعد از کرونا تقریبا در کما بود و حتی برای مرگش میزگرد می‌گذاشتند و درباره این می‌گفتند که دوره سینما گذشته و باید به سمت پلتفرم ها رفت! دیدیم که همان سینمای مُرده را هم می‌شود با برنامه ریزی درست، احیا کرد و عامل رکوردشکنی شد.

 

این روزنامه‌نگار خاطرنشان ساخت: البته که اهالی سینمای ایران همچنان از ابتدایی ترین امور معیشتی که بیمه بیکاری و بیمه بازنشستگی درخور و بیمه درمانی جامع باشد، بی بهره هستند و حتما مدیران تازه ارشاد باید کمک کنند به رفع این موانع از کانال صندوق هنر اما پیشرفت بدون بهره‌وری از تجربیات مفید گذشتگان، سودی ندارد و قطعا مدیریت سینمای دولت چهاردهم اگر بتواند از تجربیات امثال ایل بیگی و سهرابی و حتی داروغه‌زاده استفاده کند، سودش را نه فقط مدیران سینما بلکه کل جامعه سینما خواهد دید.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=84488
image_print
برچسب ها: ابراهیم داروغه زادهحبیب ایل بیگیروح الله سهرابیژورنال تصویری میزانسنمسعود احمدی
نوشته قبلی

اکران «نهنگ‌ها» در سینماهای هنروتجربه

نوشته‌ی بعدی

تصویربرداری سریال «معجون عروسکی» به پایان رسید

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

نوشته‌ی بعدی
تصویربرداری سریال «معجون عروسکی» به پایان رسید

تصویربرداری سریال «معجون عروسکی» به پایان رسید

دیدگاه‌ها 3

  1. مرتضی می‌گوید:
    قبل 1 سال

    اراجیف یک لمپن برای تطهیر لمپنیون

    پاسخ
    • ضد می‌گوید:
      قبل 1 سال

      لمپن اونایی هستن که حرمت پدر و مادر و خواهر و برادر و برای گدایی جشنواره های اروپایی، از کف میدن
      اونایی هستن که لوازم یدکی میفروسن و بعد میخوان ژست انتلکت بگیرن

      پاسخ
  2. هادی سازور می‌گوید:
    قبل 1 سال

    حقیقتا یادم نمیره که در دولت های یازده و دوازده و بابت پخش یک تیزر سینمایی چجوری هر روز دفاتر پخش و تولید و به خط میکردن و مجبورشون میکردن به …

    پاسخ

پاسخ دادن به هادی سازور لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم