• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

12 سال بعد از زلزله بم؛ بزرگترین سینمای جنوب‌شرق کشور همچنان ویران است+عکس و تقاضای نمایندۀ مالکان سینما از رییس سازمان سینمایی

24 فروردین 1394
در گزارش
1 0
A A
0
12 سال بعد از زلزله بم؛ بزرگترین سینمای جنوب‌شرق کشور همچنان ویران است+عکس و تقاضای نمایندۀ مالکان سینما از رییس سازمان سینمایی

سینما

سینماژورنال/حامد مظفری: دی ماه 82 زلزله ای در بم واقع در شرق استان کرمان به وقوع پیوست که علاوه بر از بین بردن بخش عمده ای از بافت مسکونی این منطقه خسارات فراوانی را هم به سازه های فرهنگی این شهر تاریخی وارد آورد.

به گزارش سینماژورنال از جمله این خسارات به سینما شهرتماشای بم وارد آمد که بر اثر وقوع زلزله کاملا ویران گشت.

حدودا 12 سال بعد از زلزله همچنان این سینما که زمانی بزرگترین سینمای جنوب شرق کشور توصیف می شد ویران است.

تلاشهایی که حاصلش برپایی یک اسکلت فلزی است

البته که در سالهای ابتدایی بعد از زلزله، تلاشهایی برای بازسازی این سینما از سوی مالکان آن و وزارت ارشاد انجام شد اما این تلاشها تا امروز جز برپا کردن یک اسکلت فلزی بر زمین سینما، خروجی دیگری نداشته است.

فقط یک وام جزیی با کارمزد نصیبمان شد

سهیلا اکبری که نماینده قانونی مالکان سینما شهرتماشای بم است درباره دلیل این وضعیت به سینماژورنال می گوید: مشکل اصلی بر سر تامین مالی پروژه بود که متاسفانه به طور کامل محقق نشد.

وی ادامه می دهد: ما فقط یک وام حدودا 200 میلیونی آن هم نه به صورت قرض الحسنه که با کارمزد 4 درصد از بانک صادرات و به سفارش وزارت ارشاد عایدمان شد که این وام هم کفاف ساخت پردیسی سینمایی با زیربنای 3 هزار مترمربع را نمی داد.

با این وام فاز اول کار به اتمام رسید

اکبری با اشاره به فعالیتهایی که با دریافت هم وام انجام داده می افزاید: با این وام فاز اول یعنی کار طراحی و سپس اجرای اسکلت بندی پردیس سینمایی انجام شد ضمن اینکه کار ساخت یک رستوران و مهمانپذیر که بخشی از مجموعه سینمایی بود را هم به انجام رساندیم.

پردیس بم
پردیس سینمایی بم پنج سال است که محدود شده به همین اسکلت فلزی

سهیلا اکبری با اشاره به اینکه بعد از انجام این مراحل دیگر عایدی مالی نداشته که ساخت را ادامه دهد به سینماژورنال می گوید: از زمانی که اسکلت بندی را انجام داده ایم 5 سالی می گذرد و در این مدت بارها و بارها با مقامات مختلف شهر بم و اداره ارشاد رایزنی کرده ام بلکه شرایط استفاده از تسهیلات برای ادامه کار را فراهم کنند اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

انتظار پول بلاعوض نداریم اما کمک کنند تا یک فاز دیگر را به انجام برسانیم

اکبری که نمایندگی پدرش که صاحب اصلی سینما بوده را برعهده دارد خاطرنشان می سازد: ما انتظار نداریم که پول بلاعوض به ما بدهند. به عنوان کسی که عشقش سینماداری است و دوست دارد مردمان شهرش را با سینمای ایران آشنا کند این خواسته را دارم که لااقل شرایط تخصیص یک وام برای انجام فاز دوم کار را که طی آن میتوان لااقل یک سینما را به بهره برداری رساند انجام دهند.

طراحی پردیس به شکل اساطیری

سهیلا اکبری با توصیف اینکه طراحی پردیس سینمایی شهرتماشا توسط یک گروه زبده از مهندسین انجام شده به سینماژورنال اظهار می دارد: طراحی سازه ای این پردیس که شامل 2 سالن سینما، کافی شاپ و مجتمع تجاری-فرهنگی است به شکلی کاملا اساطیری انجام شده تا شأن شهر تاریخی بم را ارتقا دهد.

پردیس بم
این نمایی است از سازه نیمه کاره ای که زمانی بنا بود پردیس سینمایی باشد

بم نه سینمای دیگری دارد و نه تئاتر و فرهنگسرا

وی ادامه می دهد: مردمان شهر بم بلحاظ امکانات فرهنگی واقعا کمبود دارند. بم نه سالن سینمای دیگری دارد و نه سالن تئاتر و نه حتی یک فرهنگسرا. همین شده که اغلب آنها که دوستدار فیلمهای ایرانی هستند برای فیلم دیدن به شهرهای اطراف می روند و این اصلا زیبنده شهری زلزله زده نیست که مرتب دولتمردان ما درباره حمایت از مردمانش شعار می دهند.

آقای ایوبی! گوشه چشمی داشته باشید به سینمای بم

اکبری در پایان و خطاب به رییس سازمان سینمایی گفت: حجت ا.. ایوبی همواره از دغدغه های فرهنگی خود و تلاش برای افزایش دامنه سالنهای استاندارد سینمایی کشور سخن گفته اند. از جانب مالکان سینما از ایشان می خواهم گوشه چشمی داشته باشد به تکمیل تنها مکان فرهنگی بم. آقای ایوبی! بیایید و کمک کنید تا این پردیس سینمایی به بهره برداری برسد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=2810
image_print
برچسب ها: بمپردیس شهرتماشاحجت ا.. ایوبیزلزله بمسهیلا اکبری
نوشته قبلی

پیشنهاد عجیب یک نویسنده: جلوي ماشين شمقدري و دوستانش بخوابيم و نگذاريم كه فيلم سردار سلیمانی را بسازند!!!

نوشته‌ی بعدی

“سرقت مردان خاکستری” مترصد اولین فرصت برای اکران/لادن مستوفی پول دزدی را خرج حضور در یک فیلم کرد!/مدیر روابط عمومی “کافه ترانزیت” تهیه کننده کار است!!!

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
“سرقت مردان خاکستری” مترصد اولین فرصت برای اکران/لادن مستوفی پول دزدی را خرج حضور در یک فیلم کرد!/مدیر روابط عمومی “کافه ترانزیت” تهیه کننده کار است!!!

"سرقت مردان خاکستری" مترصد اولین فرصت برای اکران/لادن مستوفی پول دزدی را خرج حضور در یک فیلم کرد!/مدیر روابط عمومی "کافه ترانزیت" تهیه کننده کار است!!!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم