• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 24 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

«21 روز بعد» پوستر شد+عکس و گفته‌های طراح پوستر

3 بهمن 1395
در خبر
0 0
A A
1
«21 روز بعد» پوستر شد+عکس و گفته‌های طراح پوستر

21 روز بعد

سینماروزان: پوستر رسمی فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته بلند سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه رونمایی شد.

به گزارش سینماروزان علی باقری، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و دارنده دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر و جوایز متعدد از جشنواره های بين المللى، طراحى اين پوستر را برعهده داشته است.

باقری که سال گذشته در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر برای طراحی پوستر فیلم مستند «من می خوام شاه بشم» موفق به دریافت سیمرغ شد، درخصوص طراحی متمایز پوستر فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» گفت: به نظر من پوستر فیلم پا را چندين گام فراتر از قبل گذاشته و کارکردش تنها براى دعوت و جذب مخاطب بيشتر نيست. امروزه پوستر در کنار فیلم، ضمن جذب مخاطب، به فیلم شخصیت می دهد یعنی از آن وظیفه پیشین جلوتر آمده است. براى من پوستر فیلم، مثل شناسنامه ايست كه سطح فيلم را مشخص می کند.

این طراح گرافیک با بیان آنکه پوستر در سینمای ایران در حال پوست اندازى است، گفت: خوشبختانه پوستر فیلم ها در سال های اخیر روند رو به رشدی یافته اند. شايد یکی از دلایل این اتفاق، رشد تكنولوژى و قابل دسترس بودن همگانى آن، خاصه اينترنت باشد. رسانه هاى متعدد سبب شده اند كه سطح سلیقه ى مخاطبان و توليدكنندگان رشد یابد و از اين رو توليد كنندگان اثر سينمايی دست طراح پوستر را برای شکستن کلیشه هاى مرسوم بازتر بگذارند.

وی درخصوص پوستر فیلم «بیست و یک روز بعد» گفت: من سعی کرده ام کل دریافت خود از فيلم را به عنوان طراح پوستر در یک فریم به تصوير بكشم. البته این دریافت با گپ و گفت با کارگردان اثر به برداشت جامع ترى پس از تماشای فیلم مى رسد كه شخصا هميشه اين فرصت را غنيمت مى شمارم و زمان قابل توجهى صرف می شود. در اين بين، گفت و شنودها صرفا پيرامون فيلم مى گذرد نه پوستر آن.

باقری افزود: پس از تماشای «بیست و یک روز بعد» و گفتگو با کارگردان، از چنین سفارشی بسیار خشنود شدم. چون کارگردان فیلم تجربه انیمیشن و سابقه نقاشى دارد. این مسئله را به عنوان یک فرصت دیدم و احساس کردم در این پوستر می توان پا را بيش از پيش جلو گذاشت و با نگاهى ديگر سفارش طراحى پوستر را به سرانجام رساند. پس از صحبت هایی که با آقاى خردمندان داشتم، ایده این پوستر در ذهنم شکل گرفت و وارد مرحله اجرا شدم كه اين مرحله هميشه چالش بزرگ و حساسى ست و شما به عنوان طراح بايد مسير و روشى را انتخاب كنيد تا اثرتان بر موضوع بنشید.

این طراح گرافیک ادامه داد: نهایتا پس از 16 اتود به این شكل از اجراى طرح رسیدم که سعى شده با این 4 رنگ خالص پيگمنت به کاراکتر اصلی فیلم نزدیک شوم و سعی کنم هجمه هایی که در فیلم به قهرمان ما وارد می شود را تصوير كنم.

وی ادامه داد: اتفاق خوب و خوشحال کننده آن بود که پس از ديدن پوستر توسط کارگردان و تهیه کننده ى فیلم، استنباط هر دو این بود که نزدیک ترین طرح به این فیلم همین است. این اتفاق برای من موفقیتی است که پوستری با فضايى غيرمرسوم در سینمای ایران، بتواند نظر كارگردان و به ويژه تهيه كننده فیلم را جلب کند و آنها حاضر باشند اين طرح را به عنوان پوستر فیلم شان معرفی کنند و يقينا این از شجاعت و نوآورى تهیه کننده و كارگردان نشات می گیرد.

باقری با بیان آنکه ممکن است برخی با دیدن این پوستر گارد بگیرند، گفت: این خاصیت کار جدید است. شکستن قاعده، هزینه دارد و طبیعی است. اما من این را به فال نیک می گیرم. این پوستر چه خوب، چه بد، مسیر نویی را باز می کند تا تهیه کنندگان یا کارگردانان فيلم هاى داستانى تامل كنند كه می توان از کلیشه هاى رايج بیرون آمد و قدم در راه هاى جديد گذاشت.

«بیست و یک روز بعد» تازه ترین محصول حوزه هنری با بازی ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق، مهدی قربانی و حسین شریفی ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق رویای ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می شود.
این فیلم هم اکنون آخرین مراحل فنی خود را سپری می کند تا برای نخستین بار در بخش سودای سیمرغ سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید.

21 روز بعد
21 روز بعد
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=33929
image_print
برچسب ها: 21 روز بعدحمیدرضا آذرنگساره بیاتمحمدرضا خردمندانمحمدرضا شفاه
نوشته قبلی

در تولید فیلم تازه تهیه‌کننده جوان «پادری» همه حضور بهم رسانیدند⇐از حوزه هنری گرفته تا فارابی و تصویرشهر وابسته به شهرداری!+عکس

نوشته‌ی بعدی

با حمایت سازمان ارزشی اوج⇐کارگردان کلیپ میلیاردی «ایستاده‌ایم2» سریال عاشقانه می‌سازد⇔آیا برای این سریال هم بودجه میلیاردی صرف خواهد شد؟ هنوز معلوم نیست

مطالب مرتبط

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «آقای زالو» به کارگردانی مهران احمدی پس از چند هفته پیاپی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی توانست...

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

23 آذر 1404

سینماروزان: فیلم «یازده یازده» با بازی فرزاد حسنی به طور اختصاصی در فیلم نت اکران آنلاین می شود.   فیلم...

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

23 آذر 1404

سینماروزان: هشتمین شب از اجراهای فیلم-کنسرت «هری پاتر» با استقبال گسترده پاترهدها در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد. هشتمین...

نوشته‌ی بعدی
ادعای روزنامه اصولگرا⇐هزینه تولید ویدیوکلیپ 7 دقیقه‌ای “ایستاده‌ایم2″⇔1 میلیارد و 200 میلیون!!!

با حمایت سازمان ارزشی اوج⇐کارگردان کلیپ میلیاردی «ایستاده‌ایم2» سریال عاشقانه می‌سازد⇔آیا برای این سریال هم بودجه میلیاردی صرف خواهد شد؟ هنوز معلوم نیست

دیدگاه‌ها 1

  1. حسن می‌گوید:
    قبل 9 سال

    تخلف اداره نظارت و ارزشيابي و شوراي پروانه ساخت بابت تهيه كننده اين فيلم محرز است ،،، تهيه كننده و كارگردان فيلم اولي نميتوانند باهم در يك فيلم باشند

    پاسخ

پاسخ دادن به حسن لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

راه‌اندازی رادیو مقاومت/ رادیو مقاومت اول دی‌ماه ششمین سال فعالیت خود را آغاز می‌کند

کنسرت بزرگ جواد زکی شمس‌آبادی با ارکستر کامل؛ ۲۷ آذر در اریکه ایرانیان

انتصاب مسئولان بخش‌های مختلف پنجمین جشنواره رادیویی پژواک

تبلیغات

ویژه ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟
خبر وسط

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

ادامه مطلب
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
فیلم احمد

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم