• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

جعفری جوزانی: فامیل بازی در سیستم دولتی سینما، کار را خراب کرده/حبیب اسماعیلی: دولت به جای سفارش فیلم به دوستان و آشنایان، کار را به حرفه ای ها بسپارد

16 آبان 1394
در گزارش
0 0
A A
0
جعفری جوزانی: فامیل بازی در سیستم دولتی سینما، کار را خراب کرده/حبیب اسماعیلی: دولت به جای سفارش فیلم به دوستان و آشنایان، کار را به حرفه ای ها بسپارد

سینماژورنال: به تازگی شورای راهبردی سینمای ایران بیانیه ای صادر کرده اند که در آن از دولت خواسته اند تا در سینما دخالت نکند، مسعود جعفری جوزدانی کارگردان و حبیب اسماعیلی تهیه کننده و بازیگر در برنامه “شهرفرنگ” با اجرای حمیدرضا مدقق شبکه خبر چرایی این موضوع را بررسی کردند.

سینمای ایران ورشکسته است
به گزارش سینماژورنال مسعود جعفری جوزدانی با اشاره به شرایط سینمای ایران گفت: ما با کمبود جدی سالن سینما روبرو هستیم این درحالیست که سالانه بین 50 تا 60 فیلم تولید می کنیم که برای همین تعداد محدود نیز ظرفیت نمایش نداریم به همین دلیل به جرات می توان ادعا کرد که سینمای ایران ورشکسته شده است.

از 60 فیلم ساخته شده فقط 4 فیلم سود می دهند
کارگردان ” سریال در چشم باد” درادامه گفت: از بین همین 60 فیلم ساخته شده تنها 10 فیلم می توانند سرمایه خود را برگردانند، 4 فیلم به سود می رسند و مابقی نیز به صورت 100 درصد ضرر می دهند، ما اعتقاد داریم فیلمی که 400 میلیون تومان می فروشد 100 درصد ضرر داده است زیرا هر فیلم در هنگام اکران باید 5 درصد به شهرداری و 9 درصد ارزش افزوده بپردازد، در مجموع 35 درصد برای تهیه کننده می ماند که با پرداخت هزینه های سرسام آور تولید درصد ناچیزی است.

مسعود جعفری جوزانی
مسعود جعفری جوزانی

اینکه فیلمی 100 میلیون فروشد یعنی ورشکستگی کامل
امه افزود: ما تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که سینمای ما ورشکسته نیست که فیلم های ما خوب بفروشند زیرا اگر قرار باشد از جمعیت تهران فقط یک و نیم میلیون نفر به سینما بیاید فیلم به فروش 6 میلیارد تومانی دست می یابد این درحالیست که بیشتر فیلم ها تنها بین 100 تا 200 میلیون تومان می فروشد که این نماد ورشکستگی سینمای ایران است.

فامیل بازی کار را خراب کرده
جعفری جوزدانی در ادامه افزود: اینکه ما می گوئیم دولت در سینما ورود نکند نه اینکه حمایت های مادیش را از سینما دریغ کند بلکه کار را به متخصصان این حرفه بسپارد زیرا دولت سناریوهایی دارد که تولید آن را به دوست و فامیل می سپارد و از طرف دیگر این غیرحرفه ای ها قیمت های تولید از جمله دستمزد بازیگران را به صورت حبابی بالا می برند و کار را برای همه سخت می کنند زیرا تهیه کننده دولتی سود خود را در تولید به دست آورده در نتیجه دغدغه فروش فیلم را ندارد که این یک مشکل بزرگ است.

او در ادامه گفت: سینما در کل دنیا به عنوان یک صنعت شناخته شده است، در حالی که در کشور ما بعد از 85 سال از قدمت سینما هنوز به عنوان یک هنرشناخته می شود که این اشتباه است زیرا هنر به شخص و یا یک اثر اطلاق می شود در حالیکه سینما صنعت است زیرا متشکل از حرفه های گوناگون است که در اتحاد و همکاری با هم سینما را شکل می دهند.

هنوز قانون با نگاه معجولی مقابله با قاچاق فیلم می نگرد
کارگردان سریال “در مسیر تند باد” در ادامه گفت: زمانی که به سینما نگاه صنعتی شود قوانینی نیز برای آن وضع می شود، به عنوان مثال زمانی که من از قاچاقچی فیلم خود در دادگاه شکایت می کنم قانون با نگاه مجهولی به این موضوع می نگرد زیرا در کتاب قانون برای این مشکل قوانینی وضع نشده به همین علت هرگونه طرح مبارزه با قاچاق فیلم اثر بازدارندگی ندارد.

حبیب اسماعیلی: فروش فیلمها بهتر اما هزینه های تولید و قیمت بلیت هم بالا رفته
به گزارش سینماژورنال حبیب اسماعیلی  تهیه کننده  و پخش کننده و بازیگر سینما دیگر میهمان این برنامه گفت: واقعیت اینست که سینما در طی دو سال اخیر نسبت به سال های 91 و 92 بهتر می فروشد اما به همان اندازه نیز هزینه های تولید بالاتر رفته و قیمت بلیت سینما نیز افزایش داشته است.

فیلمهای قبل از انقلاب سود یک و نیم برابری داشتند اما فیلمهای ما هیچ سودی  ندارند
این بازیگر در ادامه افزود: فیلم های تولیدی در زمان پیش از انقلاب با سود یک و نیم برابر برای تهیه کننده همراه بود در حالیکه فیلم های تولید ما هیچ سودی برای تهیه کننده ندارد، برای تولید هر فیلم حداقل 500 میلیون تومان هزینه می شود و حداقل 80 میلیون تومان صرف تبلیغات بیلبوردی فیلم است که رقم بالایی است.

حبیب اسماعیلی
حبیب اسماعیلی

دولت به جای سفارش فیلم به دوستان و آشنایان، سالن سینما بسازد
این تهیه کننده در ادامه افزود: دولت بهتر است به جای سفارش تولید فیلم به دوستان و غیرحرفه ای ها، سالن سینما بسازد و کار را به حرفه ای های این بخش بسپارد، زیرا بسیاری از فیلم های دولتی خوب نیستند و از طرف دیگر با رانت های دولتی در سینمای خوب پخش می شوند اما بازگشت سرمایه ندارند، زیرا این فیلم ها حقیقتا فاخر نیستند و تنها اسم فاخر را یدک می کشند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=12972
image_print
برچسب ها: حبیب اسماعیلیحمیدرضا مدققشهر فرنگمسعود جعفری جوزانی
نوشته قبلی

اعلام نتایج فراخوان تلگرامی انتخاب بازیگر فیلم تازه فرهادی+فهرست کامل بازیگران اصلی+اولین عکس از فیلم

نوشته‌ی بعدی

همکاری ویشکا آسایش و سیامک انصاری با یک نابازیگر پروتز شده در "دراکولا"ی عطاران

مطالب مرتبط

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

نوشته‌ی بعدی
همکاری ویشکا آسایش و سیامک انصاری با یک نابازیگر پروتز شده در "دراکولا"ی عطاران

همکاری ویشکا آسایش و سیامک انصاری با یک نابازیگر پروتز شده در "دراکولا"ی عطاران

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم