• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

احمدرضا معتمدی: چه کسی گفته “بوف کور” پرهزینه است؟/با بودجه متوسط می‌توان پروژه را کلید زد/ کل سکانسهای دریایی را می‌توان در یک کشتی باری گرفت!

12 فروردین 1394
در گفتگو
0 1
A A
2
احمدرضا معتمدی: چه کسی گفته “بوف کور” پرهزینه است؟/با بودجه متوسط می‌توان پروژه را کلید زد/ کل سکانسهای دریایی را می‌توان در یک کشتی باری گرفت!

احمدرضا معتمدی

سینماژورنال/حـــامد مظفـــری: احمدرضا معتمدی که بواسطه تحصیلتش در فلسفه به عنوان فیلسوف سینمای ایران شناخته می شود آذرماه سال قبل پروانه ساخت پروژه ای به نام “بوف کور” را گرفت.

به گزارش سینماژورنال همنامی این پروژه با یکی از آثار شناخته شده ادبیات فارسی این شائبه را ایجاد میکرد که معتمدی تصمیم به اقتباس از داستان صادق هدایت را گرفته اما محمد خزاعی تهیه کننده این کار این مساله را کاملا رد کرد.

گوشه چشمی به “سگهای زرد”

تاکنون که حدودا 4 ماه از صدور پروانه ساخت می گذرد هنوز معلوم نشده داستان “بوف کور” درباره چیست اما برخی از این خبر داده اند که این فیلم بخشهایی از اتفاقاتی که برای هنرمندان زیرزمینی رخ می دهد را به تصویر کشیده و البته گوشه چشمی هم دارد به وضعیتی که برای گروهی موسوم به “سگهای زرد” رخ داده بود.

البته که در نگاه معتمدی به هنرمندان زیرزمینی بناست تصویری از بحران هویت نسل جوان در روزگار معاصر به نمایش درآید.

تغییر تهیه کننده از سیدضیاء به خزاعی

احمدرضا معتمدی برای نگارش فیلمنامه “بوف کور” که اتفاقا در برهه ای از زمان هم “سگهای زرد” نام داشت بیشتر از دو سال وقت گذاشته و البته به غیر از محمد خزاعی با تهیه کنندگان دیگری نظیر سیدضیاء هاشمی هم برای تولید این کار صحبت کرده بود اما در نهایت خزاعی بود که پروانه ساخت فیلم را گرفت.

سال گذشته بیشتر استراحت می کردم

معتمدی که آخرین ساخته سینمایی اش “آلزایمر” حدودا پنج سال قبل تولید شد در گفتگو با سینماژورنال درباره زندگی حرفه ایش در سالی که گذشت بیان می دارد: سال قبل که به دلیل بیماری قلبی ام بیشتر استراحت می کردم و البته تدریس را هم به مانند همیشه ادامه میدادم. در این سال یک پروانه ساخت هم گرفتم که همه سهم من از زندگی حرفه ایم در سال قبل همین پروانه ساخت بود.

این کارگردان ادامه می دهد: البته فیلمنامه “بوف کور” هم برای سال 92 بود اما در سال 93 یک بازنویسی مجدد از آن را آماده کردم.

مشکل اصلی نبود سرمایه است

احمدرضا معتمدی درباره اینکه “بوف کور” چه زمانی وارد پیش تولید خواهد شد به سینماژورنال می گوید: واقعا خودم هم نمی دانم. به مانند همیشه مشکل اصلی سرمایه است که تاکنون فراهم نشده. البته تهیه کننده در این زمینه رایزنیهای خود را داشته است اما هنوز بودجه ای برای تولید کار فراهم نیست.

کارگردان درام صریح”دیوانه ای از قفس پرید” در پاسخ به این سوال که شنیده های مبنی بر حمایت بنیاد فرهنگی روایت از “بوف کور” چقدر صحت دارد به سینماژورنال می گوید: همه چیز در حد شنیده هاست و تا این لحظه هیچ حمایت عملی از سوی هیچ ارگانی صورت نگرفته است.

چه کسی گفته “بوف کور” پرهزینه است؟

معتمدی درباره اینکه این نبود بودجه چقدر ربط دارد به این قضیه که تولید “بوف کور” پرهزینه است اظهار می دارد: اصلا این قضیه صحت ندارد. چه کسی گفته این پروژه پرهزینه است. هیچ کدام از پروژه های من پرهزینه نبوده اند و همواره با هزینه متوسط و صرفه جویی کامل تولید فیلمهایم را انجام داده ام.

احمدرضا معتمدی
احمدرضا معتمدی

سکانسهای دریایی را هم میتوان با حداقل هزینه گرفت

پیش از این تهیه کننده “بوف کور” از وجود سکانسهای دریایی که باید روی آب بگذرد در این فیلم خبر داده بود و گفته بود نیمی از فیلم در دریا می گذرد. وقتی از معتمدی می پرسیم که آیا وجود چنین سکانسهایی باعث افزایش هزینه تولید نخواهد شد به سینماژورنال می گوید: نه! مگر لزوما هر فیلمی که روی دریا می گذرد باید پرهزینه باشد؟ ما حتی سکانسهای کشتی را هم میتوانیم با یک برنامه ریزی درست با حداقل هزینه بگیریم.

میتوان یک کابینه در کشتی باری اجاره کرد و سکانسهای دریایی را گرفت

وی ادامه می دهد: این همه کشتی قدیمی داریم که میتوان یکی از آنها را با اندکی تغییرات ظاهری برای نماهای دریایی استفاده کرد. حتی میتوانیم فقط یک کابین در یک کشتی باری اجاره کنیم و اغلب نماهای دریایی را در همین کابین بگیریم.

معتمدی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بتواند “بوف کور” را در سال جدید کلید بزند خاطرنشان می سازد: “بوف کور” پروژه متوسطی است و بلحاظ تولید هم کاملا معمولی و متعارف است و بنا نیست هزینه هنگفتی صرف تولید آن شود.

دو بازیگر حرفه ای+چهره های مستعد در آوازخوانی

به گزارش سینماژورنال پیش از این محمد خزاعی تهیه کننده “بوف کور” اعلام کرده بود که این فیلم فقط دو بازیگر حرفه ای خواهد داشت و بقیه شخصیتها میان چهره های ناشناخته بازیگری توزیع خواهد شد؛

البته چهره هایی که منطبق بر کارکرد شخصیتشان در فیلمنامه توانایی کافی در آهنگسازی و آوازخوانی داشته باشند. معتمدی اما در این باره سکوت می کند و حرف تازه ای نمی زند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=2306
image_print
برچسب ها: احمدرضا معتمدیبوف کوردیوانه ای از قفس پریدسگهای زردمحمد خزاعی
نوشته قبلی

گلایه‌های شریفی‌نیا از برج میلاد!!!

نوشته‌ی بعدی

بالاخره پای “گابی” به “کلاه قرمزی” باز شد…

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
بالاخره پای “گابی” به “کلاه قرمزی” باز شد…

بالاخره پای "گابی" به "کلاه قرمزی" باز شد...

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم