• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 28 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

ادعای جمال شورجه: رایزنان فرهنگی ایران برای گرفتن اقامت کشورهای خارجی به نمایش فیلمهای مغایر با ارزشها می‌پردازند!

24 فروردین 1394
در خبر
0 0
A A
0
ادعای جمال شورجه: رایزنان فرهنگی ایران برای گرفتن اقامت کشورهای خارجی به نمایش فیلمهای مغایر با ارزشها می‌پردازند!

جمال شورجه

سینماژورنال: درباره چیدمان و انتخاب فیلمهای ایرانی که در جشنواره ها و یا محافل فرهنگی خارج از کشور به نمایش درمی‌آیند همواره حرف و حدیثهای فراوانی وجود داشته است.

به گزارش سینماژورنال برخی معتقدند فیلمهایی که به نوعی در خدمت مفاهیم نظام هستند به سختی فرصت می یابند در این محافل و جشنواره ها حضور پیدا کنند و برخی نیز از این می‌گویند که انتخاب فیلمها صرفا براساس درخواست مخاطبان محفل مقصد است.

جمال شورجه کارگردان سینمای ایران اما در تازه ترین گفتگویش که با “کیهان” انجام شده از این می‌گوید که اغلب فیلمهایی که در محافل فرهنگی خارج از کشور به نمایش درمی آیند آثاری ضدارزشهای ایرانی-اسلامی هستند و رایزنان فرهنگی به این دلیل چنین فیلمهایی را برای نمایش انتخاب میکنند که شرایط اقامت خود را در کشورهای خارجی تسهیل کنند.

فیلمهایی که نسبتی با ارزشها ندارند

جمال شورجه گفت: متأسفانه اغلب فیلم‌هایی که در هفته‌های فیلم ایران در خارج از کشور به نمایش در می‌آید، نسبت چندانی با فرهنگ، ارزش‌ها و انقلاب ما ندارند. وقتی اسامی فیلم‌های معرفی شده به این هفته‌ها را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که این فیلم‌ها یا خنثی و سرگرم‌کننده هستند و یا آثاری مضر و مخرب که تصویری منفی از ایران را در خارج از مرزها ارائه می‌دهند. به ندرت فیلم‌هایی مرتبط با مناسبات و منافع ملی ما در هفته‌های فیلم خارج از کشور حضور می‌یابد.

رایزنی فرهنگی باید به دنبال معرفی فرهنگ ایرانی و انقلابی باشد
کارگردان فیلم «33 روز» بیان داشت: هفته‌های فیلم ایران در خارج از کشور، فرصت و ابزار مناسبی برای معرفی و تبلیغ برای فرهنگ ایرانی و همچنین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است. رایزنی‌های فرهنگی باید رویکرد، جهت‌گیری و برنامه مشخصی برای معرفی سینما و فرهنگ واقعی ما در خارج کشور داشته باشند. چون این فیلم‌ها علاوه بر ایرانیان مقیم دیگر کشورها برای مردم همان کشورها هم به نمایش در می‌آیند. اما متأسفانه با بی‌تدبیری و کج سلیقگی مسئولان فرهنگی، این فرصت همواره به هدر رفته است.

حتی در ونزوئلا هم فیلم خوب پخش نکردیم
به گزارش سینماژورنال وی افزود: نمونه اخیر چنین اتفاقی را در هفته فیلم ایران در ونزوئلا شاهد هستیم. همان طور که می‌دانید، دولت و ملت ونزوئلا، حداقل در یک دهه اخیر، با ایران همگرا شده‌اند و یک کشور انقلابی محسوب می‌شوند. اما فیلم‌های انتخاب شده برای نمایش در هفته فیلم ایران در ونزوئلا به گونه‌ای هستند که توی ذوق ونزوئلایی‌ها می‌زند. مطمئنا مردم آن کشور باورشان نمی‌شود که چنین فیلم‌هایی محصول کشور انقلابی ایران هستند!

 در هالیوود ایران مدام تخریب شود و خودمان هم نادرست عمل می کنیم
کارگردان «حماسه مجنون» ادامه داد: عجیب است که حتی برای این هفته‌های فیلم، فیلم‌هایی که معرف تاریخ و جاذبه‌های گردشگری ایران باشند هم انتخاب نمی‌شود. این در حالی است که در هالیوود، علاوه بر انقلاب اسلامی، کل موجودیت تاریخی ایران مورد حمله است و نمایش فیلم‌های تاریخی در این هفته‌های فیلم، می‌تواند واکنش خوبی برای این مسئله باشد.

رایزنان فرهنگی برای کسب اقامت کشورهای خارجی، به نمایش فیلمهای مغایر ارزشها می پردازند
به گزارش سینماژورنال شورجه در پایان تصریح کرد: وقتی دوره کاری برخی از رایزن‌های فرهنگی ما در کشورهای مختلف به اتمام می‌رسد، آنها در همان کشور محل مأموریت خود مقیم می‌شوند و فرزندانشان در همان کشورها به تحصیل ادامه می‌دهند. یکی از دلایل تمرکز رایزن‌های فرهنگی بر نمایش فیلم‌هایی مغایر با ارزش‌ها در هفته‌های فیلم، کسب «اقامت» در آن کشورهاست.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=2780
image_print
برچسب ها: 33روزجمال شورجهحماسه مجنونرایزن فرهنگیهفته فیلمونزوئلا
نوشته قبلی

مانی حقیقی و بازسازی نمایشنامه‌ای که مؤلفش، خودکشی کرد!!

نوشته‌ی بعدی

پسر رسول ملاقلی‌پور: پدرم اهل مطالعه نبود و خیلی کم کتاب می‌خواند/راه‌حلی که در “قارچ سمی” ارائه داد براساس تئوری اسلام نبود/در “مزرعه پدری” تحت‌تاثیر “ترمیناتور” بود/”خسوف” و “کمکم کن” را دوست نداشت

مطالب مرتبط

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

27 آذر 1404

سینماروزان: اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا یکانی، عصر روز چهارشنبه ۲۶...

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

26 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی از ۳ دی در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. اکران عمومی فیلم...

نوشته‌ی بعدی
پسر رسول ملاقلی‌پور: پدرم اهل مطالعه نبود و خیلی کم کتاب می‌خواند/راه‌حلی که در “قارچ سمی” ارائه داد براساس تئوری اسلام نبود/در “مزرعه پدری” تحت‌تاثیر “ترمیناتور” بود/”خسوف” و “کمکم کن” را دوست نداشت

پسر رسول ملاقلی‌پور: پدرم اهل مطالعه نبود و خیلی کم کتاب می‌خواند/راه‌حلی که در "قارچ سمی" ارائه داد براساس تئوری اسلام نبود/در "مزرعه پدری" تحت‌تاثیر "ترمیناتور" بود/"خسوف" و "کمکم کن" را دوست نداشت

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

تبلیغات

ویژه ها

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو
خبر

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

ادامه مطلب
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم