• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 28 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

انحصارگرایی و ویژه‌خواری؛ از سازمان سینمایی تا خانه سینما

21 شهریور 1395
در یادداشت
0 0
A A
1
انحصارگرایی و ویژه‌خواری؛ از سازمان سینمایی تا خانه سینما

سینماژورنال: در حالی که به مانند ضیافت روز خبرنگار سازمان سینمایی، ضیافت روز سینمای این سازمان هم بدون دعوت از رسانه های منتقد و مستقل برگزار شده است و این امر اعتراضات بسیاری را موجب شده، ایجاد انحصار در پوشش ویدیویی مراسم جشن خانه سینما نیز با اعتراضات رسانه های فعال در این حیطه روبرو شده است.

به گزارش سینماژورنال از جمله این رسانه ها “تیوی پلاس” است که سردبیر آن حمید فراهانی راد در یادداشتی به انتقاد از انحصار ایجاد شده در جشن خانه سینما پرداخته است.

متن کامل یادداشت این فعال رسانه ای را بخوانید:

اين روزها شاهد برخوردهاى عجيب و توهين آميز و غير منصفانه و حتى غيرقانونى در اين حوزه هستیم. دوستان طورى زد و بندهاى پشت پرده و زيرميزى مى كنند گويى يادشان رفته ما همان دوستانى هستيم كه هميشه در هر موقعيت سخت و خطيرى مثل تعطيلى خانه سينما و…، تمام قد در كنارشان ايستاديم و حتى گاهى جلوتر از آنها در دفاع از حق شان و اثبات دوستى مان بوديم. ما انتظار تقدير و تشكر نداريم اما ديگر توهين و بى احترامى هم حق مان نيست. مى پرسيد چه شده كه اينقدر گلايه مند هستيم؟! چه شده كه برخلاف روال هميشگى مان كه سكوت و آبروداریست اين بار ديگر كارد به استخوان مان رسيده و صدایمان در آمده؟
هجدهمين جشن خانه سينماست؛ تى وى پلاس به عنوان اولين تلويزيون اينترنتى ايران و حامى ستاره ها و هنر هميشه و همه جا بى هيچ چشم داشتى در تمام مراسم ها و جشن ها و رونمايى ها و… حضور داشته و آنها را پوشش داده.
اين بار نيز از چند ماه قبل از طريق دبير بخش سينما از روابط عمومى اين دوره از جشن پيگير بوديم كه براى حضور در اين مراسم و پوشش تصويرى آن چه كنيم و چه كارهايى لازم است انجام بدهيم، ايشان هم فرمودند درخواست شما اعلام شده و هيچ كارى لازم نيست انجام بدهيد. با اين اوصاف تا همين روزهاى اخير مرتب پيگير بوديم و هر دفعه همين اطمينان خاطر به ما داده مى شد. گفتند كارت هایتان صادر شده، يكشنبه ٢١ شهريور برويد از خانه سينما بگيريد.
ناگهان ورق برگشت، در حاليكه فقط يك روز تا برگزارى جشن باقى مانده به ما اعلام كردند اجازه تهيه گزارش تصويرى از مراسم را نداريد. چرا؟! چون انحصار فيلمبردارى مراسم از طريق جناب شاهسوارى رئيس خانه سينما به يكى از سايت ها فروخته شده. عجب! چطور حق انحصارى به مجموعه اى اينقدر پنهانى و دقيقه نودى فروخته مى شود بدون اينكه به ديگرانى كه واجد شرايط هستند اعلام شده باشد؟!
جناب آقاى شاهسوارى، شما كه به دنبال كسب سود مادى بيشتر براى مجموعه تان هستيد چرا قصد فروش انحصاری فيلمبردارى مراسم تان را اعلام عمومى نكرديد و مزايده نگذاشتيد شايد كه ما مايل بوديم به رقم بالاترى از دوستان شما اين حق را خريدارى كنيم؟
در شگفتيم خانه سينما كه هميشه از بى قانونى و تصميمات فكر نشده يك شبه و اعمال نظر سليقه اى مديران دادش به هوا بود حالا چه شده كه خود سردمدار تضييع حقوق رسانه ها شده است؟! جناب شاهسوارى جواب صدها هزار نفر مخاطب شبكه پر بيننده تى وى پلاس را در سراسر جهان شما مى دهيد؟ آقای شاهسوارى مگر خود شما در گفتگوی اخیرتان نمی گویید ما حق تفکیک مخاطب را نداریم؟! بله… شاید شما هم مثل بسیاری دیگر از همکارانتان… یاحق

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=28400
image_print
برچسب ها: حمید فراهانی رادخانه سینماسازمان سینمایی
نوشته قبلی

صدور پروانه ساخت برای تهیه‌کننده “ناخدا خورشید” و “هامون”

نوشته‌ی بعدی

تهیه‌کننده “من” در واکنش به فانتزی‌پردازی‌های اثر⇐شاکله اتفاقات، واقعی است/هیچ ممیزی به اثر نخورد

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
تهیه‌کننده “من” در واکنش به فانتزی‌پردازی‌های اثر⇐شاکله اتفاقات، واقعی است/هیچ ممیزی به اثر نخورد

تهیه‌کننده "من" در واکنش به فانتزی‌پردازی‌های اثر⇐شاکله اتفاقات، واقعی است/هیچ ممیزی به اثر نخورد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

تبلیغات

ویژه ها

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو
خبر

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشن که دوبلور شخصیت یانگوم و قطام در سریال امام علی یه نفر هستند. صحبت‌های...

ادامه مطلب
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم