• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
شنبه 29 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه یادداشت

یک منتقد آب پاکی را روی دست کیمیایی ریخت⇐مسعودجان! نمی‌توانی از پولاد بهروز وثوقی بسازی

16 دی 1395
در یادداشت
3 0
A A
1
بوي خوش “قاتل اهلي” بی حضور پولاد؟!

مسعود کیمیایی و پولاد کیمیایی

سینماروزان: درگیری پیش آمده میان مسعود کیمیایی و منصور لشکری قوچانی تهیه کننده «قاتل اهلی» بر سر کم و زیاد نقش پولاد در این فیلم هر چند منطبق با آنچه کیمیایی گفته به نفع وی به پایان رسیده اما نکته اینجاست که هیچ کدام از اعضای شورای داوری خانه سینما  هنوز هیچ اظهارنظر رسمی در این باره نداشته اند.

به گزارش سینماروزان در همین حین و در حالی که برخی از مخاطبان نیز این درگیری را صوری و یک ضدتبلیغ برای فیلم دانسته اند احمد طالبی‌نژاد منتقد قدیمی سینمای ایران در یادداشتی برای «تماشاگران امروز» به صراحت کیمیایی را به خاطر پر و بال دادن بیش از حد به فرزندش مورد نقد جدی قرار داده است.

متن یادداشت طالبی نژاد را بخوانید:

مسعود جان! نمی‌توانی از پولاد بهروز وثوقی بسازی

اميدوارم ماجراهايي كه براي فيلم «قاتل اهلي» تا امروز رخ داده يك ترفند تبليغاتي براي كمك به بيشتر ديده شدن فيلم باشد. هيچ بعيد نيست كه بخواهند با يك جنجال اين‌طوري نگاه‌ها را متوجه فيلم كنند تا اگر در جشنواره يا پس از آن اكران شد، خيلي‌ها بگويند برويم ببينيم فيلمي كه اين همه سروصدا كرد چه بود.
اين حدس اگر درست باشد و اين حواشي يك جنجال‌سازي براي فيلم باشد، خيلي عجيب نيست و ايرادي هم ندارد. همه جاي دنيا از اين حاشيه‌سازي‌ها مي‌شود و ما هم از اين امر مستثني نيستيم. تازه فوتبال‌مان كه تماما حاشيه است و از متن در آن هيچ خبري نيست اما اگر اين بحث‌ها و دعواها جدي باشد چند اشكال دارد.

 اول اينكه چرا كيميايي در هفتاد و پنج، شش سالگي همچنان بايد گرفتار تهيه‌كننده باشد؟ او الان بايد در جايگاهي باشد كه خودش فيلم بسازد و اختيار کارهایش با خودش باشد نه تهيه‌كننده. اين يك سؤال اساسي است كه چرا اين اتفاق درباره ايشان و همه كارگردان‌هاي نسل اول كه سينماي ما مديون‌شان است، افتاده؟ در تمام دنيا همه كارگردان‌هاي در اين حد و اندازه، خودشان تهيه‌كننده هستند و زير بار منت و فشار هيچ‌كس نمي‌روند.

 دوم هم اينكه اگر آقاي كيميايي در اين سن و سال فيلمي بسازد كه اواخر كار هنوز فكر كند چيزهايي كم دارد، این هم اشكال دارد. ايشان با اين همه تجربه ساخت فيلم خوب، بايد به يك كمالي رسيده باشد و ديگر اين مشكلات را نداشته باشد. اين موضوع هم احتمالاً ناشي از اين است كه فيلم‌نامه كامل نبوده و در نتيجه اين مشكل پيش آمده است. مجموعه‌اي از اين دلايل باعث مي‌شود فيلم به مشكل بخورد و اين داستان‌ها به‌وجود بيايد.

کیمیایی نباید اختیارش را بدهد دست فرزندش
از طرفي هم بايد چيزي بگويم كه شايد به نفعم نباشد اما كيميايي در اين سن و سال و تجربه‌اي كه دارد، نبايد اختيارش را دست پسرش بدهد. پولاد نبايد در زمينه فيلم‌نامه‌نويسي با پدرش درگير باشد و در كار او دخالت كند. او اگر سواد فيلم‌نامه‌نويسي دارد خودش بنويسد. چون فيلم‌نامه‌نويسي فقط تكنيك نيست، سواد ادبي، فرهنگي، اجتماعي و… هم مي‌خواهد. نوشتن يك فيلم‌نامه خوب خيلي چيزها مي‌خواهد كه كسي به صرف رفتن به يك كلاس فيلم‌نامه‌نويسي به آنها دست پيدا نمي‌كند.

 در هر سال حداقل چهل، پنجاه فيلم‌نامه‌نويس از كلاس‌هاي خود من و امثال من بيرون مي‌‌آيد اما همه اينها كه موفق نمي‌شوند. فيلم‌نامه‌نويسي علاوه بر فوت و فن به چيزهاي ديگري نياز دارد كه فكر نمي‌كنم پولاد در اين سن و سال آنها را داشته باشد. نكته ديگر اين است كه هر كدام از اين كارگردان‌هاي نسل اولي كه خواسته اطرافيانش را در كارهايش دخالت بدهد، متأسفانه نتيجه خوبي نگرفته است. اسم نمي‌برم ولي يكي ديگر از كارگردان‌هاي درجه يك سينماي ايران الان چند سال است كه فيلم‌نامه خوبي ننوشته، چون يك نفر از خانواده‌‌اش را در كارهايش دخالت مي‌دهد. چرا بايد كيميايي الان دچار اين مخمصه شود؟

پولاد بچه خوبیست اما دلیل نمی‌شود که بتوان از او بهروز وثوقی ساخت

 من اگر الان درباره پولاد حرف مي‌زنم ممكن است به حساب يك مسئله شخصي بگذارد كه اينجا مجالش نيست درباره‌‌اش صحبت کنم اما اين‌طور نيست. من يك‌بار به پدرش گفتم پولاد بچه خوب و باادبي است ولي دليل نمي‌شود كه بتواني از او بهروز وثوقي يا حتي خودت را بسازي. پولاد كيميايي جوان است و جوياي نام؛ به دليل شكستي كه در فيلم اولش خورد، احتمالاً مي‌خواهد جايگاه بيشتري در فيلم پدرش داشته باشد. اين بستگي به خود كيميايي دارد كه تا چه حد مي‌خواهد رعايت حال پسرش را كند يا به سينما فکر کند. هرچه هست اين باج دادن‌ها هيچ‌وقت نتيجه خوبي نداشته و حمايت‌هاي زوركي كار را به جايي نبرده است.

این همه حمایت کیمیایی از پسرش داشته اما او نه بازیگر خوبی شد و نه فیلمنامه نویس و نه کارگردان خوبی

اين همه حمايت تا به امروز كيميايي از پسرش داشته اما او نه بازيگر خوبي شد، نه فيلم‌نامه‌نويس و نه كارگردان خوبي. اينها كه من مي‌گويم در تخطئه پولاد نيست. پولاد از بچگي در دامان سينما بزرگ شده. اولين‌بار كه او را ديدم خيلي بچه بود. از همان موقع در مراحل ساخت فيلم‌هاي پدرش حضور داشته و شايد تجربه هم داشته باشد ولي سواد عمومي‌‌اش طبعا به اندازه پدرش نيست. كيميايي يكي از كساني است كه به‌رغم اينكه سواد عاليه ندارد اما در حد دكترا، تاريخ اجتماعي ايران را مي‌شناسد و تجربه دارد. پولاد هم با صبوري به تجربه دست پيدا خواهد كرد اما الان فعلا دارد تخته گاز مي‌رود.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=33238
image_print
برچسب ها: پولاد کیمیاییقاتل اهلیمسعود کیمیاییمنصور لشکری قوچانی
نوشته قبلی

«کمدی انسانی»؛احساس ناب نگاتیوهای کداک در یک کمدی تراژدی+عکس

نوشته‌ی بعدی

روی آنتن رسانه ملی رخ داد⇐توضیحات حاتمی کیا درباره ماجرای حمایت وزارت اطلاعات از تولید “به رنگ ارغوان”

مطالب مرتبط

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404

سینماروزان/ احمد محمداسماعیلی: مستند «لاماسو» محصول نماوا جزو مستندهای پرتره است که براساس زندگی شخصیت های معروف هنری ، سیاسی...

فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آیا به صرف استفاده از یک ستاره‌ی سابقا ممنوعه و معدود مظاهر باقیمانده از فیلمفارسی میتوان فیلمی ساخت...

یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

نوشته‌ی بعدی
روی آنتن رسانه ملی رخ داد⇐توضیحات حاتمی کیا درباره ماجرای حمایت وزارت اطلاعات از تولید “به رنگ ارغوان”

روی آنتن رسانه ملی رخ داد⇐توضیحات حاتمی کیا درباره ماجرای حمایت وزارت اطلاعات از تولید "به رنگ ارغوان"

دیدگاه‌ها 1

  1. سوهان می‌گوید:
    قبل 9 سال

    کیمیایی باج ندهد چه کند؟! پدری که در زمان لزوم پدری نکرده و بی خیال زن و بچه شده ، الان که در روزگار پیری و کوری به وجود پسرش نیاز دارد، مجبور است برای نگه داشتنش باج بدهد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

آقای زالو ۱۰۷میلیارد/یوز ۷۷میلیارد/قسطنطنیه ۷۶میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۳۰میلیارد/غریزه ۱۵میلیارد و طهران۵۷ مماس با ۱۰میلیارد/دختر برقی ۸میلیارد+آمار کامل فروش

«سلاح نفت» به «کافه مستند» رسید/ رزاق کریمی از کیارستمی می‌گوید

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

با حضور بازیگران و عوامل/ اکران خصوصی دو فیلم کوتاه «آغوش پنهان» و «سفید» در سینما تیراژه ۲ برگزار شد

گفتمان اقتدار؛ بازخوانی قدرت

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو
خبر

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404

سینماروزان: «می‌گن هیچ‌کس یه شبه پولدار نمی‌شه؛ حرفیه برای دلخوشی آدمایی که هنوز به پول نرسیدن!»؛ این، اولین شعار تبلیغاتی...

ادامه مطلب
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم