• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 27 خرداد 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

اظهارات محسن تنابنده درباره «پایتخت5» و حمایت سازمان ارزشی اوج از تولید این سریال⇐هیچ توصیه و سفارشی را {از سازمان اوج} قبول نمی‌کنیم/ایستادن پشت «پایتخت5» امتیازی برای آنها{سازمان اوج} محسوب می‌شود/بعد از «پایتخت5» یک فیلم «شیرین» می‌سازم

16 فروردین 1396
در گفتگو
0 1
A A
2
دو اتفاقی که باعث شد “پایتخت4” تولید نشود

پایتخت

سینماروزان: محسن تنابنده که در سالهای اخیر به یکی از ارکان اصلی تولید کمدیهای سیروس مقدم بدل شده است نوروز امسال هم سریال «علی البدل» از همین کارگردان را روی آنتن داشت که هرچند بسیاری آن را مشابه «ایران برگر» و سری آثار «صمد» دانستند اما به واسطه ضعف حاکم بر رسانه ملی در نوروز، این سریال بیشتر دیده شد.

به گزارش سینماروزان تنابنده یک همکاری دیگر با مقدم را هم پیش رو دارد و آن هم ساخت فصل پنجم سریال «پایتخت» که با حمایت مالی سازمان هنری-رسانه اوج رخ می دهد.

محسن تنابنده در گفتگویی که با «شرق» داشته هم درباره همکاری با این سازمان ارزشی سخن گفته است و هم درباره برنامه هایش برای ساخت یک فیلم سینمایی دیگر.

متن کامل گفتگوی تنابنده با «شرق» را بخوانید:

خاطرم هست زمان پیش‌تولید سریال «علی‌البدل» ناهماهنگی‌ها و به‌نوعی عدم برنامه‌ریزی‌های مشخص باعث شد تا زمان پخش دقیق سریال مشخص نباشد و عکس‌العمل شما در آن زمان که عطای تلویزیون را به لقایش بخشیدید جالب بود، با توجه به اینکه زمان مناسبی برای تصویر‌برداری داشتید، اما باز هم گله‌مندی از شیوه کار با تلویزیون هست. درباره این موضوع صحبت کنیم که آیا طرح مشخص و آماده‌ای برای ساخت این سریال بود یا خیر؟
بله، طرح آماده بود، اما مشکل عمده آمدورفت مسئولان تلویزیون بود و طرح ما هم مشمول همان زمان و تغییرات جدید مدیریتی بود. به‌همین‌دلیل و حضور آدم‌های بی‌مسئولیت که واژه درستی نیست، به‌نوعی حضور آدم‌های نحیف و لاغری در پست‌های مدیریتی که آنها هم تصمیم‌گیرنده نبودند و همین موضوع معضلاتی را برای ما به وجود آورد.
  در همه این سال‌ها شما راه سخت‌تر را انتخاب کردید. قطعا ساخت سریال طنز کار ساده‌ای نیست، با توجه به اینکه هربار خطوط قرمز بیشتری متوجه موضوعات مطرح‌شده در سریال‌های تلویزیون، خصوصا مجموعه‌های طنز می‌شود اصلا مشخص نیست بالاخره درباره چه موضوع یا چه کسانی می‌توان نوشت که انتقادی به‌همراه نداشته باشد، گویا سریال «علی‌البدل» یک‌بار با لهجه نوشته شده و در نهایت تصمیم به حذف آن گرفته شده است. دلیل منصرف‌شدن این موضع، رهایی از انتقادهای مرسوم به استفاده از لهجه بود؟
یکی از مهم‌ترین ماجراها در زمانی که سریالی به این شکل کار می‌کنید این است كه وقتی تعداد بازیگر زیاد می‌شود و به‌لحاظ زمانی فرصت مناسب در اختیار ندارید، طبیعی است که سراغ لهجه نروید، چراکه هماهنگ‌کردن تعداد زیادی از آدم‌ها و یکدست‌کردن لهجه آنها که اساسا متعلق به آن خطه نیستند، سخت و دشوار است و دلیل دوم حساسیت‌های بی‌موردی است که سال‌هاست وجود دارد و این باعث می‌شود نتوانید به موضوع لهجه فکر کنید، به‌خصوص وقتی سریال طنز می‌سازید و شوخی می‌کنید، سوءتفاهمی وجود دارد که مشخص نیست به چه دلیلی بخشی فکر می‌کنند طرف ماجرا آنها هستند و احیانا آنها را مسخره می‌کنید.
  «پایتخت٥» بالاخره به مرحله ساخت رسید و در این مدت درخواست‌های بسیاری از طرف مردم برای ساخت سری جدید سریال وجود داشت، اما ماجرای همکاری شما با سازمان اوج برای ساخت این سریال حواشی بسیاری به وجود آورد. چگونگی همکاری شما با این سازمان كمي سؤال‌برانگیز بود. آیا فیلم‌نامه با قبول شرط‌وشروطی خاص نوشته می‌شود یا خیر؟
به‌هیچ‌وجه. شرط ما با همه‌جا این است که سادگی آدم‌های قصه و مسئله آنها که خانواده است تحت هیچ شرایطی زیر سؤال نرود. بنابراین ما هیچ توصیه و سفارشی را قبول نمی‌کنیم و تنها قصه‌ای را کار می‌کنیم كه از پیش درباره‌اش اطلاع داریم. قطعا «پایتخت ٥» سفارشی نخواهد بود. به‌هر‌حال این جزء رندی‌های سازمان اوج است که پشت چنین قصه‌ای می‌ایستد و امتیاز مثبتی برای ما و آنها محسوب می‌شود. در شرایط بد اقتصادی سازمان صداوسیما حداقل می‌دانیم که با سازمان کوچک‌تری نسبت به سازمان صداوسیما طرف هستیم و راحت‌تر می‌توانیم مراحل ساخت سریال را پیش ببریم.
  به‌هرحال خط مشی‌های خاصی از سمت سازمان اوج وجود دارد.
به‌هیچ‌وجه خط مشی خاصی وجود ندارد. فقط ما یکسری تجهیزات نیاز داريم که تسهیل آنها ازسوي سازمان اوج راحت‌تر اتفاق می‌افتد و از این طریق کارکردن با آنها برای ما معقول‌تر و مناسب‌تر است.
  با وجود محبوبیتی که سریال «پایتخت» در میان مردم دارد، از طرفی انتقادهایی نیز مبنی‌بر اینکه این سریال شاید کشش لازم برای جذب مخاطب را نداشته باشد مطرح است. به‌عنوان طراح و نویسنده سریال چقدر این نقد را می‌پذیرید؟
با این نقد موافق نیستم. به نظرم تا وقتی از آدم‌هایی حرف می‌زنید که خیلی واقعی هستند و به‌اصطلاح پایشان روی زمین و مسئله آنها انسانیت است، تا ابد می‌توان درباره آنها نوشت و حرف زد.
  بعد از ساخت «گینس» خیلی درباره ساخت فیلمي دیگر در سینما صحبت نکردید. طرح خاصی را مدنظر دارید؟
بله، بعد از «پایتخت» قصد ساخت فیلم دیگری را دارم.
  باز هم در ژانر کمدی؟
شاید اگر بگویم فیلم شیرین تعریف بدی نیست. فیلم لحن نسبتا شیرینی دارد، اما نمی‌توان خیلی اسم طنز را برایش انتخاب کرد. خیلی به این موضوع فکر نمی‌کنم که صرفا فیلمی طنز یا فیلمی جدی بسازم. این‌طور مرزبندی‌ها خیلی مسئله من نیست. داشتن یک قصه مناسب برایم اولویت بیشتری دارد. حالا اگر در یک فضای شیرین یا درام روایت شود خیلی تفاوتی برای من ندارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=36757
image_print
برچسب ها: پایتخت5سازمان هنری-رسانه ای اوجسیروس مقدمعلی البدلمحسن تنابنده
نوشته قبلی

منوچهر محمدی در تازه‌ترین گفتگوی خود بیان کرد⇐ اشکالی ندارد یک فیلم توقیف شود/ حتما نباید هر چیزی که تولید می‌کنیم به نمایش عمومی گذاشته شود

نوشته‌ی بعدی

فرهاد آئیش، مهدی هاشمی و مهران رجبی؛ گزینه‌های اصلی بازی در سریال کیانوش عیاری⇔سریالی یادآور کمدی «زرد قناری»

مطالب مرتبط

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

امیر غفارمنش+ساعت+خوش+رضا+عطاران+حمید+لولایی+نصرالله+رادش

امیر غفارمنش: تلویزیون سرمایه سوزی نکند!

12 خرداد 1404

سینماروزان: در روزگاری نه‌چندان دور، تلویزیون هر نوروز و رمضان با قصه‌هایی تازه و چهره‌هایی آشنا، لبخند بر لب مخاطبان...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی "پایتخت"، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و...

حرفهای هادی اسماعیلی مدیر موسسه پخش بهمن‌سبز درباره اکران نسخه‌ی سینمایی “پایتخت”، وضعیت اکران نوروز۴۰۴ و…

18 فروردین 1404

سینماروزان: هادی اسماعیلی، مدیرعامل بهمن سبز با اظهار تأسف از عدم ساخت و اکران نسخه سینمایی مجموعه «پایتخت ۷» گفت:...

نوشته‌ی بعدی
“کاناپه” عیاری پروانه ساخت گرفت⇐یک کاناپه شخصیت اصلی فیلم است!!!/شهاب حسینی و مهدی هاشمی بازیگران اصلی فیلمند

فرهاد آئیش، مهدی هاشمی و مهران رجبی؛ گزینه‌های اصلی بازی در سریال کیانوش عیاری⇔سریالی یادآور کمدی «زرد قناری»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404

پربازدیدها

  • از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    از خاطراتِ مگوی خالقان «دلیران تنگستان» و «کیف انگلیسی» تا فیلترینگ نماوا به‌خاطر «سووشون»!

    110 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 44 توئیت 28
  • نسخه‌ی زنانه مازیار(شهره) لرستانی روی پرده!+توضیحات کارگردان درباره حذف نامش از تیتراژ

    94 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 38 توئیت 24
  • رسانه انگلیسی منتشر کرد: داستان کامل فیلم «زن و بچه»سعید روستایی   

    83 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 33 توئیت 21
  • داود اشرفِ سریال «وحشی» در واقعیت کیست؟/ قاتلی که از زندان فرار می‌کند؟

    75 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 30 توئیت 19
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • …و بالاخره داریم می‌رسیم به اکران؟⇐رونمایی از تیزر فیلم‌ «پیرپسر» با بازی لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، حامد بهداد و‌…+فیلم

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • انتشار آرای کامل اسکرین‌دیلی بر جشنواره کن۲۰۲۵/«تصادف ساده» با جعفر پناهی: اول/«زن و بچه»سعید روستایی: سوم از آخر!

    33 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

جشن منتقدان خانه سینما به تعویق افتاد/ امروز زمان همدلی با دل‌های داغدار و جان‌های استوار است

صدور پروانه برای دو مدیر اسبق!

بیانیه شورای عالی خانه هنرمندان ایران در پی وقایع اخیر 

بازگشت نماوا به شبکه خانگی 

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

واکنش ابراهیم حاتمی‌کیا به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و دل‌نوشته‌ای برای سرداران شهید

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

تبلیغات

ویژه ها

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 
خبر وسط

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404

سینماروزان: در روزهای پرحادثه انتهای خرداد۴۰۴ بد نیست مروری کنیم بر اینکه چرا ناصر تقوایی سه سال بعد از «ناخدا...

ادامه مطلب
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

تعلیق کنداکتور شبکه خانگی تا اطلاع ثانوی؟ 

23 خرداد 1404
پردیس سینمایی ارگ تجریش

“دایناسور” در مرز ۱۵۰میلیارد/”صدام” مماس با ۹۰میلیارد/”موسی(ع)” مماس با ۷۰میلیارد/ “کوکتل مولوتف” ۶۱میلیارد/”خانه ارواح” ۲۱میلیارد/”سلام علیکم…” در مرز ۲۰میلیارد/”رویاشهر” در آستانه ۱۵میلیارد/”پیرپسر” دوروزه ۷میلیارد/شکستِ کامل فیلمی همنام سریال هومن سیدی!+آمار کامل فروش 

23 خرداد 1404
«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

«مجلس ضربت زدن» اثر ضدّسانسور بهرام بیضایی در یوسف‌آباد 

23 خرداد 1404
“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

“پیرپسر” تا صد میلیارد را پر خواهد کرد/با اکران “پیرپسر” سینماداران امیدوار شده‌اند به احیای گیشه محرم و صفر!/هوشمندی مالکان “پیرپسر” آن بود که همان تک‌سانس جشنواره فجر را روی هوا زدند!/همچنان جشنواره فجر تنها جشنواره‌ای است که می‌تواند برای فیلمها، فضای تبلیغاتی موثر ایجاد کند 

22 خرداد 1404
صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

صدور پروانه برای کارگردانان «تیرباران» و «دلشکسته»

21 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم