• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 5 دی 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

مهدی کرم‌پور در انتقاد از بلبشوی اکران پاییزی بیان داشت⇐شورای صنفی نمایش مثل محضر شده!!!/ این نوع اداره شورا به گونه ای است که باید منحل شود/در همه جای دنیا برای کنترل گروه های زیاده‌خواه قوانین متقنی وجود دارد/چرا شورای صنفی نمایش مسئولیت اختلافات را برعهده نمی‌گیرد؟/اعضای شورا اگر نمی‌توانند عدالت را برقرار کنند کنار روند/شورا، محفلی شده؛ یا باید تغییر ساختار بدهد یا منحل شود

2 آبان 1396
در گفتگو
0 0
A A
0
کارگردان “پل چوبی”: آقای ایوبی! در همان دولتی که مانند لولو از آن یاد می‌شود همه در این سینما فیلم ساختند حتی بیضایی/در جشنواره‌های آن دولت فیلم کاهانی رد نمی‌شد و از فیلم‌ساز جوان خواسته نمی‌شد شب اختتامیه خودش از خیر جایزه بگذرد

مهدی کرم پور

سینماروزان: انتقادات سینماگران به خصوص سینماگران مستقل به تراکم اکران در نیمه دوم سال و اکران همزمان بیش از 20فیلم و پرسشهای مبنی بر خالی نگه داشتن گروهی مهم به نام استقلال برای روی پرده فرستادن فیلمی به نام «آینه بغل» که دو ماه از صدور پروانه نمایشش نگذشته همچنان ادامه دارد.

به گزارش سینماروزان در این شرایط حداقل انتظار از شورای صنفی نمایش ارائه ای روشی تازه برای پاسخگویی مستدل به انتقادات است؛ اتفاقی که تاکنون رخ نداده است.

مهدی کرم پور کارگردانی که خود زمانی در شورای صنفی نمایش حضور داشت با اشاره به کمیت سرگروههای سینمایی در «فارسینما» گفت: سرگروه باید زیر گروه داشته باشد ما یک موقع اکران بندی را به صورت گروهی طراحی می کنیم که باید زیر گروه برای سرگروه در نظر بگیریم که این امر صورت نگرفته است.  من به شخصه نقش فعلی شورا را متوجه نمی‌شوم و نمی‌دانم چرا مسئولیت اختلافات را به عهده نمی گیرد؟

وی ادامه داد: من همیشه معتقد بودم این نوع اداره شورا به گونه ای است که  باید منحل شود. نقش شورا به سمت بازار عرضه و تقاضا رفته و در وضعیت فعلی شورا در اکران دخالت می کند و از آن‌ به عنوان اهرم بهره می برد اما پاسخگو نیست. مسئولیت و اختیارات شورا باید تناسب داشته باشد که شاهد این مهم نیستیم.

کرم پور در بخش دیگر صحبتهایش گفت: در تمام دنیا باید مشخص باشد که در حوزه سینما چگونه برخورد می کنیم؛ اگر نظام سرمایه داری و لیبرالیستی حاکم است باز هم اهرم هایی برای کنترل داریم و قوانین آنتی تراست وجود دارد تا  اجازه ایجاد تراست ندهد. همواره برای کنترل گروه های زیاده خواه قوانین متقنی وجود دارد. در شورای صنفی نمایش یک وضعیت شتر گاو پلنگ حاکم است.  اعضای شورا قرار بود عدالت را در حوزه اکران فراهم کنند و اگر نمی توانند به سینمادارها امر و نهی کنند علت وجودی شان چیست؟ کنار بروند تا صاحب اثر تکلیفش را با سینمادار بداند یا فیلمش را برای اکران به دولت بسپارد. الان شورای صنفی نمایش به محفلی بدل شده که هرجا بخواهد وارد می شود و اگر نخواهد وارد نمی شود؛ این محل مناقشه است.

کرم پور با اشاره به سوابق خود در شورای صنفی نمایش ادامه داد: ساختار فعلی در شورای صنفی نمایش جواب نمی دهد هرکسی وارد آن بشود همین اتفاق می افتد. در سال  88 که ریاست شورای صنفی نمایش را عهده دار بودم منحنی ریزش مخاطب را متوقف کردیم و طرح اذان تا اذان را مصوب کردیم و فکرهایی برای اکران می شد. شورای صنفی باید به فکر برای توزیع عدالت و بهبود وضعیت اکران باشد وگرنه عملکردش مثل محضر است هرکسی می آید قراردادش را ثبت می کند. یک منشی لازم دارد و نیاز به این نمایندگان نیست در نهایت شکایت را به ارشاد می برند.

وی ادامه داد: شورا باید اختیارات بگیرد و مسئولیت داشته باشد. یا مسئولیت در اختیار بخش خصوصی باشد و حوزه هنری و دولت کنار برود و اجازه بدهند ما مستقیما عمل کنیم یا دولت در اختیار بگیرد.

کرم پور درباره محل برگزاری شورای صنفی نمایش گفت: اهمیت ندارد شورای صنفی محلش کجا باشد. از نظر من اتفاق اصلی ریشه‌ای تر از این است. ما در انشاء آئین نامه  هم سلیقه‌های مختلف وارد کردیم. امروز 6 گروه داریم، 6 ماه اول سال خوب است اما 6 ماه دوم صاحبان آثار را به خودسوزی وادار می کند زیرا امکان نمایش دیگری وجود ندارد. چه کسی این شرایط را باید فراهم کند.  اکران ما در بخش خصوصی نیست ما همچنان اکران مان  دست حوزه هنری است. سینما فرهنگ، در اختیار وزارت ارشاد است. یا باید به صورت مشخص به بخش خصوصی بسپاریم و قواعد بخش خصوصی را رعایت کنیم و  یا بگوییم صنف یک کار بینابینی انجام دهد. عدالت نسبی برقرار کند یا جمع کند و مشخصا بگوید اکران به دست دولت است.

کرم پور درباره دخالت دولت در شورا در  زمان ریاست خود در شورای صنفی نمایش گفت: در دوره من کسی دخالت نمی کرد. در ارشاد کسی وجود نداشت دخالت کند؛ من با عبدالله علیخانی و غلامرضا فرجی و  برخی دیگر از دوستان یک همت جمعی کردیم تا طرح اذان تا اذان بگذاریم؛ من با رئیس سازمان سینمایی و امنیت تهران بزرگ دیدار کردم و گفتم این کار به نفع سینما است و آن سال طرح ما رکوردشکن بود. تلویزیون تیزر رایگان پخش کرد. همه تصمیم گرفتند به سینما کمک کنند. کمترین دخالت را دولت داشت. در اکران فیلم ها صاحبان فیلم مشارکت می کردند.

این کارگردان در انتهای گفتگوی خود خاطرنشان ساخت: شورای صنفی نمایش یا  باید تغییر ساختار بدهد یا منحل شود. ساختارهای پوسیده روی هم قرارگرفته  کسی نمی داند چگونه باید رفتار شود. با یک آگاهی و متدولوژی درست و خارج از علقه های شخصی و جناحی میتوانیم شورایی مفید را از نو بسازیم.

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=44490
image_print
برچسب ها: شورای صنفی نمایشمهدی کرم پور
نوشته قبلی

تحلیل رسانه منسوب به هلال احمر پیرامون نسخه تعدیل شده «خانه دختر»⇐آنها که پیشتر فیلم را ندیده‌اند در پیگیری روند داستان مشکلی ندارند/مشکل اصلی برای آنهاست که نسخه جشنواره را دیده‌اند

نوشته‌ی بعدی

کُپی‌کاری پرستویی از یک روانشناس کار دستش داد+عکس

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
تعریض پرویز پرستویی به اختلاس در بنیاد شهید و کنایه به جشنواره صلح هیروشیما

کُپی‌کاری پرستویی از یک روانشناس کار دستش داد+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

راهیابی «آخرین شیهه…» به جشنوارهٔ شنژن چین/ نامزدی جایزه بهترین فیلم‌برداری 

اکران و نقد «خاکِ سَر به مُهر» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

ورود به شورای قهرمانان⇐ انتشار تیزر فیلم انیمیشن «افسانه سپهر»+ویدئو 

هیأت انتخاب و داوری و آثار راه‌یافته بخش عکس جشنواره «اروند» معرفی شدند

فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

تکنولوژی جدید صدای روز دنیا در فیلم “اسکورت” یوسف حاتمی‌کیا

«سلول» تمدید شد/ «رویای آمریکایی» از نیمه دی‌ماه روی صحنه می‌رود

حضور گسترده شبکه‌های رادیویی در پوشش آیین اعتکاف

تبلیغات

ویژه ها

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!
رک و راست

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

4 دی 1404

سینماروزان/حامد مظفری: آنچه در برخورد اول با سریال "مو به مو" نظر را جلب می‌کند، بازیگردانی به‌قاعده از صدر تا...

ادامه مطلب
فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

3 دی 1404
اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

3 دی 1404
عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

1 دی 1404
واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

واکنش مدیر فارابی به دادخواهی سینماگران/دستور بررسی کامل قراردادهای چهل سال اخیر 

1 دی 1404
فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

فرهاد اصلانی، زندان‌بان شد!

30 آذر 1404
پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم