• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
دوشنبه 5 آبان 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

کسی از درآمد بانک فیلمنامه خانه سینما اطلاعی دارد؟؟/کسی می‌داند چرا حتی اعضای خانه سینما هم باید برای ثبت فیلمنامه‌هایشان پول دهند؟؟+فهرستی از تازه‌ترین نامهای آشنای بانک فیلمنامه

27 اسفند 1396
در رک و راست
2 0
A A
0
«کیهان» گزارش داد⇐هزینه چندمیلیاردی برگزاری جشن و جشنواره برای سینمایی که پرفروش‌ترین فیلم آن را فقط 3 تا 4درصد جامعه می‌بینند

خانه سینما-جشن

سینماروزان/مهدی فلاح‌صابر: مروری بر تازه ترین فیلمنامه های ثبت شده در بانک خانه سینما حکایت از آن دارد که هرچقدر تولید در سینما با ریسک بالاتری در بازگشت سرمایه همراه باشد باز هم عطش فیلمنامه‌نویسی و ثبت در بانک فیلمنامه و دریافت شماره ثبت وجود دارد.

به گزارش سینماروزان البته که خانه سینما هم بابت ثبت هر طرح یا فیلمنامه بین 10 تا 50 هزار تومان از علاقمندان به ثبت دریافت میکند و بدین لحاظ منبع درآمد خوبی دارد؛ اما اینکه چند درصد از فیلمنامه‌های ثبت شده بتوانند حتی به مرحله دریافت پروانه ساخت برسند را خدا داند.

در میان تازه‌ترین فیلمنامه های ثبت شده در بانک فیلمنامه و در میان انبوهی از گمنامان که میکوشند با ثبت طرح یا فیلمنامه خود را مولف معرفی کنند نامهای آشنایی هم به چشم میخورد.

از پرویز شهبازی گرفته که فیلمنامه ای به نام «الماس» را ثبت کرده تا امید بنکدار که «چپ راست راست چپ» را ثبت کرده است؛ از پیمان معادی که «دکتر نون» را ثبت کرده تا بیژن بیرنگ که فیلمنامه ای به نام «یکی جلوی اون دیوونه رو بگیره» را ثبت کرده است. شهره لرستانی با فیلمنامه «ودود»، جواد هاشمی با «آهوی پیشونی سفید3» و ایوب آقاخانی با «سرکشی» دیگر نامهای متأخر ثبت طرح کرده هستند.

اما در کنار این آشنایان انبوهی از افراد گمنام یا کم نام و نشان هم به ثبت طرح یا فیلمنامه پرداخته اند تا بدین جهت بتوانند از ایده های خویش محافظت به عمل آورند.

اینکه این ثبت فیلمنامه تا چه حد میتواند عامل محافظت از طرحها را موجب شود به کنار، یک رصد اولیه حکایت دارد از آن که ماهانه به طور متوسط حدود 300 طرح یا فیلمنامه در بانک فیلمنامه ثبت میشود و اگر برمبنای متوسط رقم دریافتی که میشود 30 هزار تومان به بررسی درآمد ماهانه حاصله از ثبت طرح یا فیلمنامه بپردازیم به عددی حدود ماهی 9 میلیون میرسیم که درآمدی قابل توجه برای فقط ثبت فیلمنامه است؛ ناگفته پیداست که با همین متوسط به درآمد سالیانه حدود 100میلیونی خانه سینما فقط از ثبت طرح یا فیلمنامه می رسیم.

آیا کسی میداند این درآمد 100 میلیونی صرف چه میشود؟؟؟ به جز آن آیا کسی میداند چرا اعضای خانه سینما که بابت عضویت در این نهاد صنفی(!) باید حق عضویت سالانه بپردازند باز برای ثبت فیلمنامه هایشان باید هزینه بپردازند؟ یعنی عضویت در خانه سینما نباید حداقل این شانس را برای عضو فراهم کند که از تسهیلات ارائه شده در این نهاد به رایگان استفاده کند؟؟

مهدی فلاح صابر
مهدی فلاح صابر
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=48462
image_print
برچسب ها: بانک فیلمنامهخانه سینمادرآمدمهدی فلاح صابر
نوشته قبلی

یک سکانس سینمایی⇐نتیجه امام خمینی(ره) در آستانه نوروز از بهارهای بی‌گل نوشت

نوشته‌ی بعدی

سومین مادر زندانی توسط عوامل «اسرافیل» آزاد شد

مطالب مرتبط

سریال سووشون

سریال «سووشون» و ترجمه‌ی زبان بدن!

1 آبان 1404

سینماروزان/مسعود احمدی: سریال سووشون محصول پلتفرم نماوا، از آن دسته سریالهایی است که نشان می‌دهد بازیگری فقط ابزار روایت نیست،...

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

1 آبان 1404

سینماروزان: در کمال تعجب مجددا محدودیت نمایش فیلم‌های مجوزدار در برخی شهرستان ها استارت خورده است... سینماهای قم مجوز پخش...

پژمان جان! نامزدی شما خنده نداشت! اما کاندیداتوری پنج‌گانه یک کپی درجه دوم ارگانی، اشک‌آور است!

بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

29 مهر 1404

سینماروزان: تقریبا در همان ساعاتی که اخبار بازداشت دو سیاستمدار آمریکایی و اروپایی منتشر شد، خبر بازداشت پژمان جمشیدی نیز...

نوشته‌ی بعدی
سومین مادر زندانی توسط عوامل «اسرافیل» آزاد شد

سومین مادر زندانی توسط عوامل «اسرافیل» آزاد شد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • فیلم قسطنطنیه

    فیلم «قسطنطنیه» و عواقبِ شیوع ویروس مردانه!؟

    158 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 63 توئیت 40
  • توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

    60 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • خداحافظی نیکی کریمی با بازیگری!؟/توضیحات این بازیگر را بخوانید

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • آقایان! برائت نمی‌جویید از اینها؟

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • تغییر و تحول در اداره نظارت سینما/آقای داماد وارد شد!   

    31 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • فیلم «پیر پسر»؛ نماینده‌ی کانادا در اسکار؟/بازیگر مقیم کانادا چه گفت؟ 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • انتقاد محمدرضا شریفی‌نیا از بی‌مهری‌های تلویزیون با شاهد مثال از “من و تو”   

    24 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6

آخرین مطالب

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

فیلم «در سایه» در فستیوال «کمرا ایمج – قورباغه طلایی» لهستان

اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» در فیلم‌نت

جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فانو به «کامنت» رسید

«بِرتا؛ داستان یک اسلحه»؛ سریال جدید جمعه‌های فیلم‌نت

روایت آرش اوستا از منشور صلح کوروش/تلفیقی از ایمان، میهن و موسیقی

چرا «کج پیله» مخاطب‌پسند شده؟/از مردپوشی تا خودباشی!

رادیو؛ صدای قهرمانان، جانبازان و توان‌یابان

فیلم ترسناک «نُه» اکران آنلاین می‌شود

احمد پژمان: قبل از انقلاب خوانندگان دانشگاه نرفته بودند ولی مخاطب داشتند/دانشگاه بلای جان موسیقی شده/مگر موتزارت چقدر سواد داشت؟/ شوبرت و بتهوون چقدر سواد داشتند؟/واروژان اخراجی هنرستان بود ولی روی دستش نیامده!/مرتضی حنانه مرا تمسخر می‌کرد ولی خودش… 

تبلیغات

ویژه ها

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم
خبر

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

4 آبان 1404

سینماروزان: همزمان با رونمایی از تازه‌ترین تیزر فیلم «آقای زالو»، امین حیایی را در شمایلی با گریم داریوش اقبالی می‌بینیم....

ادامه مطلب
چرا «کج پیله» مخاطب‌پسند شده؟/از مردپوشی تا خودباشی!

چرا «کج پیله» مخاطب‌پسند شده؟/از مردپوشی تا خودباشی!

3 آبان 1404
اکران “لاک قرمز” در گروه آفریقا/”سلام بمبئی” در گروه آزاد روی پرده می رود

مرد عینکی ۱۷۱میلیارد/زن و بچه مماس با صد میلیارد/عبور قسطنطنیه از ۵۱میلیارد/ناجورها ۴۷میلیارد/یوز از ۳۵میلیارد گذشت/کج‌پیله ۲۰میلیاردی شد/ناتوردشت ۱۹میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۲میلیارد/لاک پشت ۱۰میلیارد/بچه مردم دوروزه درمرز ۲میلیارد+آمار کامل فروش

2 آبان 1404
درگذشت واحد خاکدان نقاش هایپررئالیست؛ فرزندِ سازنده‌ی شهرک سینمایی علی حاتمی

درگذشت واحد خاکدان نقاش هایپررئالیست؛ فرزندِ سازنده‌ی شهرک سینمایی علی حاتمی

1 آبان 1404
سریال سووشون

سریال «سووشون» و ترجمه‌ی زبان بدن!

1 آبان 1404
مازیار سیدی و پريناز ایزدیار در فیلم زن و بچه

ماجرای خلق «آقای پرانتز» در فیلم «زن و بچه»/مازیار سیدی-بازيگر فیلم- توضیح داد+شرح تمرینات طولانی «چشم تو چشم» با پریناز ایزدیار

1 آبان 1404
فیلم غریزه

حکایت یک عطش⇐رونمایی از تیزر فیلم «غریزه» با بازی امین حیایی، پانته‌آ پناهی‌ها، ساینا روحانی و…+فیلم

28 مهر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم