• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

تحلیل قابل توجه یک رسانه مستقل درباره اکران نوروزی⇐دور و بر «رحمان1400» و «متری شش و نیم» را خالی کردند که فقط اینها بفروشند؟؟/آیا اگر کمدیهایی همچون «زیرنظر»عطاران، «تکزاس2» یا «ایکس لارج» در نوروز روی پرده میرفتند شرایط بهتری برای اکران رقم نمیخورد؟/ آیا «درخونگاه» با نقدهای سرراستی که روانه کارگزاران داشته نمیتوانست یک ملودرام موفق در اکران نوروز باشد؟/ آیا «کار کثیف» با افشای پشت پرده قاچاق الکل در ایران نمیتوانست مورد توجه مخاطبانی قرار گیرد که تنوع را از اکران نوروز طلب میکنند؟

17 فروردین 1398
در خبر وسط
0 0
A A
0
شکست سنگین فیلمهای سفارشی در اکران نوروز؛ درس عبرتی برای آنها که عاشق فیلمسازی با سرمایه‌های دولتی هستند

سینما آزادی پردیس

سینماروزان: با گذشت سه هفته از اکران نوروزی جز دو فیلم «رحمان1400» و «متری شش و نیم» که از تیزرهای فله ای تا تبلیغات محیطی فراوان و انبوه سالن نصیبشان شده است مابقی فیلمها فروشی داغ و یادآور گیشه نوروزی نداشته‌اند؛ اتفاقی که پرسشهای فراوانی را پیش رو قرار داده است.

رسانه مستقل «سینما آسیا» با ارائه تحلیلی پیرامون اکران نوروز، خلوت کردن دوروبر دو فیلم «رحمان1400» و «متری شش و نیم» و انبوه حمایتهای تبلیغاتی نثار شده صرف این دو فیلم را عاملی دانسته است بر فروش بالای آنها.

«سینما آسیا» نوشت: شکست گیشه نوروزی؛ نتیجه مهندسی اکران با فرو کردن آثار حاکمیتی؟؟ بهتر نبود فرصت اکران نوروز برای محصولاتی همچون «تکزاس2»، «درخونگاه»، «ایکس لارج»، «کار کثیف» و «زیرنظر» فراهم شود؟؟ آقایان مدیر پاسخ دهید!!

این رسانه ادامه داد: سه هفته از اکران نوروزی را پشت سر گذاشته ایم و حداقل سه فیلم از 7فیلم نوروزی شکست خورده اند و به قعر جدول اکران چسبیده اند. این شکست که کلیت اکران نوروزی را تحت الشعاع قرار داد نتیجه مهندسی اکران نیست؟ چه کاری بود قسمت سوم یک فیلم کودک زیر حد استاندارد که نه محصولی تازه بلکه برآمده از راشهای باقیمانده قسمت دومش است را به اکران نوروزی وارد کردند؟ چه کاری بود که فیلمی در ضدیت با یک قهرمان ملی را به صرف اینکه محصول یک سازمان سینمایی دولتی است، وارد اکران نوروزی کردند؟

«سینما آسیا» افزود: آیا اگر به جای فرو کردن آثار حاکمیتی در اکران نوروزی به سراغ فیلمهایی نسبتا مستقل از «تکزاس2» گرفته تا «درخونگاه» و از «ایکس لارج» گرفته تا «کار کثیف» و از «به دنیا آمدن» تا «زیرنظر» میرفتند شرایط بهتری برای اکران نوروز رقم نمیخورد؟ یک قلم «زیرنظر» و رضا عطاران نمیتوانستند در همین مدت چندمیلیاردی به گیشه‌ها بیفزایند؟ آیا «ایکس لارج» با فضای مفرحش قادر نبود یکی از پرفروشهای اکران نوروزی باشد؟ آیا «درخونگاه» با نقدهای تند و تیز و سرراستی که روانه کارگزاران چنبره زده بر سیاست داشته نمیتوانست یک ملودرام موفق در اکران نوروز باشد؟ آیا «کار کثیف» با افشای پشت پرده قاچاق الکل در ایران نمیتوانست مورد توجه مخاطبانی قرار گیرد که تنوع را از اکران نوروز طلب میکنند؟ این گونه فیلمها حذف شدند و اکران از بالا مهندسی شد تا اکران نوروزی پررونقی شکل نگیرد که چه شود؟ مخاطبان به سینمای خانگی و ماهواره و فضای مجازی پناه ببرند؟

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=55548
image_print
برچسب ها: اکران نوروزیرحمان 1400متری شش و نیم
نوشته قبلی

تغییر کنداکتور شبکه دوم موجب شد⇐«روزهای بیقراری2» از هجدهم فروردین ماه روی آنتن می‌رود

نوشته‌ی بعدی

پرسشهای قابل تأمل رسانه‌های مستقل از روسای شورای صنفی نمایش⇐چرا درباره سرنوشت درآمد میلیاردی سینماها از پخش فوتبال حرفی نمی‌زنید؟؟!/آقای امیریوسفی! آیا گم شدن درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها، جنایت نیست؟/آقای رضوی! آیا مفقودی چندمیلیارد درآمد فوتبال در سینماها، مظلومیت سینماگرانی نیست که سالنهایشان گرفته شد و به پخش فوتبال اختصاص داده شد؟/نکند تقسیم درآمد میلیاردی فوتبال با رضایت شما انجام شده و مخاطبان بی‌خبرند؟

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

نوشته‌ی بعدی
پرسشهای قابل تأمل رسانه‌های مستقل از روسای شورای صنفی نمایش⇐چرا درباره سرنوشت درآمد میلیاردی سینماها از پخش فوتبال حرفی نمی‌زنید؟؟!/آقای امیریوسفی! آیا گم شدن درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها، جنایت نیست؟/آقای رضوی! آیا مفقودی چندمیلیارد درآمد فوتبال در سینماها، مظلومیت سینماگرانی نیست که سالنهایشان گرفته شد و به پخش فوتبال اختصاص داده شد؟/نکند تقسیم درآمد میلیاردی فوتبال با رضایت شما انجام شده و مخاطبان بی‌خبرند؟

پرسشهای قابل تأمل رسانه‌های مستقل از روسای شورای صنفی نمایش⇐چرا درباره سرنوشت درآمد میلیاردی سینماها از پخش فوتبال حرفی نمی‌زنید؟؟!/آقای امیریوسفی! آیا گم شدن درآمد میلیاردی پخش فوتبال در سینماها، جنایت نیست؟/آقای رضوی! آیا مفقودی چندمیلیارد درآمد فوتبال در سینماها، مظلومیت سینماگرانی نیست که سالنهایشان گرفته شد و به پخش فوتبال اختصاص داده شد؟/نکند تقسیم درآمد میلیاردی فوتبال با رضایت شما انجام شده و مخاطبان بی‌خبرند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم