• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 17 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

یک پخش‌کننده سینما متذکر شد⇐اکران آنلاین بدون به‌رسمیت شناختن کپی‌رایت و مقابله با قاچاق به جایی نمی‌رسد/وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلگرام و سایت‌های مختلف بی هرگونه ممانعت فیلمها را پخش می‌کنند معلوم است که سودآوری اکران آنلاین به شدت پایین می‌آید!

23 اردیبهشت 1399
در گفتگو
0 0
A A
0
امیرحسین+حیدری

امیرحسین+حیدری

سینماروزان: همان طور که قاچاق فیزیکی محصولات، کمر شبکه خانگی را شکست و تیراژهای میلیونی محصولات خانگی را به زیر هزار رساند و زمینه را گشود برای اتکای شرکتهای شبکه خانگی به سرمایه‌گذاران مشکوک، فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی هم سودآوری محصولات در سامانه‌های ویدیوی درخواستی را به شدت تنزل داده.

به راه افتادن کجدارومریز اکران آنلاین در دوران تعطیلی کرونایی سینماها هم بدون مقابله با مافیای قاچاقی که از اینترنت تا ماهواره را دربرگرفته به سودآوری نخواهد رسید.

امیرحسین حیدری مدیر موسسه پخش نمایش‌گستران با اشاره به راه‌اندازی اکران آنلاین به ایلنا گفت: اکران آنلاین هم یک فرصت و هم یک تهدید برای سینماست.
اکران آنلاین می‌تواند به چرخه اکران و تولید فیلم در سینمای ما کمک کند چراکه هرچقدر رقبا در زمینه اکران بیشتر باشند، استانداردها بالاتر رفته و قطعا من به عنوان یک شرکت پخش کننده سعی می‌کنم تا کارم را در زمینه پخش جدی‌تر و باشیوه‌های مدرن‌تر جلو ببرم. همچنین در این شرایط که رقابت جدی‌تری به وجود آمده، سینمادارها نیز تلاش می‌کنند تا خدمات بهتری ارائه دهند. به عنوان مثال در تبلیغات به فیلم‌ها کمک کنند و حتی شاید بتوانند میزان پورسانت‌های خود از فروش فیلم را کمتر کنند تا این اتفاق رقابتی‌تر شود.

حیدری درباره مشکلات اکران آنلاین بیان داشت: از نظر زیرساختی زمان می‌برد تا سامانه‌های وی.او.دی جا بیفتند و به خانه‌های مردم راه پیدا کنند، زیرساخت‌های اکران آنلاین هم به مرور زمان شکل می‌گیرد. واقعیت این است که نزدیک به ۸۰ درصد مردم نمی‌توانند فیلم‌های وی‌او‌دی‌ها را در اسکرین(صفحه نمایش) تلویزیون تماشا کنند و به نوعی در تبلت، لب‌تاب و گوشی‌های موبایل فیلم‌ها را می‌بینند. به نوعی برخی سواد کمتری برای استفاده از این قابلیت دارند و برخی دیگر نیز از چنین امکاناتی برخوردار نیستند و نمی‌توانند از قابلیت دیدن فیلم‌ها در تلویزیون بهره ببرند. برای این کار یا احتیاج به دیوایس‌های خاصی است که بتوانند لب‌تاب، تبلت یا موبایلشان را به تلویزیون وصل کنند یا باید تلویزیون سیستم‌عامل داری داشته باشند که به وسیله آن بتواند فیلم‌ها را مستقیم از تلویزیون تماشا کنند.

مدیر پخش نمایش‌گستران با اشاره به معضل قاچاق محصولات هنری گفت: واقعیت این است که اکران آنلاین بدون به‌رسمیت شناختن کپی‌رایت و مقابله با قاچاق به جایی نمی‌رسد. اگر میخواهیم اکران آنلاین به سودآوری برسد باید قانون کپی رایت را جدی بگیریم. این وسط نهادهای امنیتی همچون قوه قضائیه، حراست ارشاد، ستاد صیانت از آثار هنری و وزارت ارتباطات ‌باید دست به دست هم دهند تا مجازات قاچاق بیشتر شود.

امیرحسین حیدری تاکید کرد: وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های تلگرام و سایت‌های مختلف بی‌هرگونه ممانعت فیلمها را پخش می‌کنند معلوم است که سودآوری اکران آنلاین به شدت پایین می‌آید! ما باید جلوی دانلود یوتیوب، کانال‌های تلگرامی و باقی ماجراها در فضای وب و اینترنت را بگیریم و نگذاریم شبکه‌های ماهواره‌ای فیلم‌ها را رایگان و مفت پخش کنند. اگر می‌خواهیم اکران آنلاین به جایی برسد فقط یک راه داریم و آن هم به رسمیت شناختن کپی رایت. اگر کپی‌رایت را به رسمیت بشناسیم و آن را جدی بگیریم، می‌توانیم سودآوری اکران آنلاین را افزایش دهیم.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=60312
image_print
برچسب ها: اکران آنلاینامیرحسین حیدریسینماروزانسینماژورنالنمایش گستران
نوشته قبلی

توضیحات معاون نظارت درباره اتفاقات جلسه اخیر شورای صنفی نمایش⇐تمام اعضای شورا به جز محسن امیریوسفی به مرتضی شایسته رای دادند!/به‌مجرد اینکه شایسته رای آورد، امیریوسفی مدعی شد نماینده کانون کارگردانان نیست!!/امیریوسفی حدود دو ساعت و بیست دقیقه در شورا حضور داشت، در تمام مراحل رای گیری شرکت کرد و حتی رای هم داد ولی وقتی رای نیاورد تازه مدعی شد نماینده کارگردانان نیست!/ اگر امیریوسفی نماینده کانون کارگردانان نبود اصلا چرا در رای‌گیری شرکت کرد؟/امیدوارم امیریوسفی برای پنهان کردن برخی حواشی مالی خود، این جنجال‌ها را به پا نکرده باشد!

نوشته‌ی بعدی

بدهی فارابی را بده و این همه متلک نشنو!

مطالب مرتبط

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

14 تیر 1404

سینماروزان: مهدی مصیبی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران، مدیر سیرافیلم، از مدیران سینما گلریز(یوسف آباد) سابقه تولید حدود سی فیلم و...

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

امیرحسین شریفی

چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

16 خرداد 1404

سینماروزان: ایران تاریخ فرهنگی غنی دارد و از دل همان تاریخ است که کلی هنرمند درجه یک خلق شده و...

نوشته‌ی بعدی
کانون کارگردان باز نامه نوشت؛ این بار به وزیر ارشاد و برای رفع ممنوعیت کاری سینماگران قبل از انقلاب⇐پرسش اول: بخش عمده سینماگران قبل از انقلاب یا مرحوم شدند یا فرتوت‌اند؛ پس این نامه برای رفع ممنوعیت چه کسی نوشته شده؟ بهروز وثوقی و پوری بنایی؟ پس چرا جرأت نام بردن صریح از بهروز و پوری در این نامه وجود نداشته؟/پرسش دوم: ناصر ملک‌مطیعی و ایرج قادری و سعید راد که مجوز فعالیت در بعد از انقلاب را گرفتند کدام دستاورد را رقم زدند که مابقی بزنند؟/پرسش سوم: چرا نامه به وزیر فعلی ارشاد؟ مگر وزیر فعلی بوده که حکم ممنوعیت فعالیت فردین و بقیه را صادر کرد؟ چرا جرأت ندارند درباره ریشه‌های ممنوعیت که به وزارت ارشاد خاتمی و مدیریت سینمایی بهشتی بازمی‌گردد حرف بزنند؟/پرسش چهارم: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ چرا شورای مرکزی کانون کارگردانان نامه‌ای به مدیرعامل صنفش نمی‌زند و در چرایی عدم تأیید پوران درخشنده برای حضور در شورای پروانه ساخت احقاق حق نمی‌کند؟/پرسش پنجم: چرا محسن امیریوسفی-رییس کانون کارگردانان-که رییس شورای اکران هم شده درباره حضور غیرقانونی مدیرعامل ابوالمشاغل در شورای اکران نامه نمی‌زند؟

بدهی فارابی را بده و این همه متلک نشنو!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!
خبر وسط

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

14 تیر 1404

سینماروزان: مهدی مصیبی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران، مدیر سیرافیلم، از مدیران سینما گلریز(یوسف آباد) سابقه تولید حدود سی فیلم و...

ادامه مطلب
گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

12 تیر 1404
مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    70 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 28 توئیت 18
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    42 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 17 توئیت 11
  • تعویق اکران «زن و بچه»/«مرد عینکی» با خالق «فسیل» روی پرده میرود؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    37 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 9
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    34 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8

آخرین مطالب

صدور پروانه برای سازنده‌ی فیلم حاشیه‌ساز فجر۴۰+صدور دو پروانه دیگر 

اولین حضور جهانی «یکی از آنها» در جشنواره مورد تایید بفتا

پخش سریال «از یاد رفته» به ۲۳ تیر موکول شد

نمایش فیلم «دلشکسته» با حضور عوامل در موزه سینما

پرویز پرستویی=ارمنیِ جوانمرد/دستور اکران “آنجا همان ساعت” با تهیه‌کننده تلویزیون

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

اعلام بودجه جشنواره‌های فجر استارت خورد/ارزان‌ترین بودجه برای کدام جشنواره‌ بوده؟

“دایناسور” ۱۵۰میلیارد/”صددام” در آستانه‌ی صد میلیارد/”پیرپسر” ۲۵میلیارد/عبور”خانه ارواح” از ۲۳میلیارد/”سلام علیکم حاج آقا” ۲۲میلیارد/”رویاشهر” از ۱۶میلیارد گذشت/”زیبا صدایم کن” در مرز ۱۴میلیارد/”بی سروصدا” ۵/۵میلیارد+آمار کامل فروش 

تعویق اکران «زن و بچه»/«مرد عینکی» با خالق «فسیل» روی پرده میرود؟

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

تبلیغات

ویژه ها

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!
خبر وسط

سکانس‌های علم‌کشی ناصر و بهروز در «طوقی» مشکل‌ساز شد!/دو فیلمِ علی حاتمی، کمرم را شکست!+ماجرای ترس بهروز وثوقی از شوهر اول گوگوش و…+کمک به رونق ژیان!

14 تیر 1404

سینماروزان: مهدی مصیبی تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران، مدیر سیرافیلم، از مدیران سینما گلریز(یوسف آباد) سابقه تولید حدود سی فیلم و...

ادامه مطلب
گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

گریزِ ناگزیر!؟ ⇐رونمایی از آنونس رسمی سریال «از یاد رفته» با بازی فرهاد اصلانی، حسین محجوب، سینا مهراد، پردیس احمدیه و…+فیلم و پوستر

12 تیر 1404
مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم