• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 30 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

یک تهیه‌کننده سینما روی آنتن زنده بیان داشت⇐فیلمی مثل “هور در آتش” را با بیست میلیارد هم نمی‌شود ساخت!/”اشک سرما” را به خاطر استفاده از گلشیفته بایکوت کردند ولی در مدارس سینمایی اروپا،  تجلیل شد!/تلویزیون گرفتار سریالهای آپارتمانی شده‌ و ارگان‌های سینمایی هم فقط بریز و بپاش می‌کنند!/در زمان سیف‌الله داد و عزت‌الله ضرغامی امکان تولید کارهای باکیفیت، نسبتا فراهم‌تر بود!/انبوه مشکلات اقتصادی در سالهای اخیر گریبان، اهالی سینما را گرفت و متاسفانه مدیران سینمایی هیج سیاست‌ورزی تازه‌ای نداشتند!/مدیریت فقط شعار دادن و سخنرانی در مراسم تشییع هنرمندان نیست!/فردی را در رأس سینما بگذارند که گرفتار مدیریت سلیقه‌ای نباشد!

31 مرداد 1400
در رک و راست
0 1
A A
0
امیرحسین شریفی

امیرحسین شریفی

سینماروزان/امیرعباس صباغ: سینمای جنگ در سالهای اخیر محصول شاخصی ندیده و با وجود بریز و بپاش‌های ارگان‌ها و نهادها، متاسفانه به دلیل عدم استفاده از نیروهای زبده چه در نویسندگی و چه در کارگردانی و تولید، نتوانستند اثر ماندگاری خلق کنند.

امیرحسین شریفی تهیه‌کننده باسابقه با بیان مطلب فوق در برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو اظهار داشت: سینمای جنگ گرفتار باندبازی شده و فقط یک باند هستند که بودجه هنگفت دراختیار قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده “سیب سرخ حوا” و “پری” تاکید کرد: مدیران تلویزیون چندان تمایلی به تولید سریالهای جنگی ندارند و گرفتار سریالهای آپارتمانی شده‌اند که با حداقل هزینه تولید شود ولی این سریالها نمی‌توانند در تاریخ بمانند.

این تهیه‌کننده درباره تجربیات خودش از ژانر جنگ گفت: “هور در آتش” را کاملا روی آب و با انبوه نماهای جنگی و داستان‌هایی واقعی از دل جنگ ساختیم با ۳۷۰ میلیون تومان ولی همان فیلم را الان با ۲۰میلیارد هم نمی‌شود ساخت!!

وی ادامه داد: “اشک سرما” را در داخل بایکوت کردند فقط به خاطر استفاده از گلشیفته فراهانی ولی در مدارس سینمایی اروپا به‌عنوان نمونه‌‌ای از نگاه انسانی به جنگ، مورد تجلیل قرار گرفت.

تهیه‌کننده “شب دهم” و “الماس بنفش” بیان داشت: اکنون هم می‌شود فیلم جنگی خوب با قصه رئالیستی با حدودا ۵ میلیارد و با بازیگران تئاتری ساخت وگرنه اگر بازیگر میلیاردی بیاورید معلوم است که زیر ۱۰میلیارد نمی‌شود فیلم ساخت.

شریفی ادامه داد: متاسفانه گرفتاری‌های اقتصادی موجب شده که همه به فکر جیب خود باشند و وقتی برای انتخاب بازیگر، سراغ همکاران می‌رویم همه دستمزدهای هنگفت می‌خواهند و همین می‌شود که قصه‌های خوب به تولید نمی‌رسند یا به تولید ناقص می‌رسند.

امیرحسین شریفی درباره مدیریت سینمایی ادوار مختلف گفت: همه چیز نسبی است و در زمان سیف‌الله داد و عزت‌الله ضرغامی امکان تولید کارهای باکیفیت، نسبتا فراهم‌تر بود؛ “آژانس شیشه‌ای” و “ضیافت” در دوران ضرغامی تولید شد و در دوران سیف‌الله داد هم بسیاری از فیلمسازان توانمند مثل بهرام بیضایی توانستند کار کنند ولی در دولت اعتدال چه اتفاقی افتاد جز برگزاری جشنواره‌های هزینه‌زا؟

این تهیه‌کننده ادامه داد: درباره انتخاب بهترین مدیران سینمایی نمی‌توان با قطعیت حرف زد ولی بدترین مدیران سینمایی مربوط به سالهای اخیر بودند چون متاسفانه پیشینه سینمایی نداشتند. مدیری که پیشینه نداشته باشد نمی‌تواند با سینماگران ارتباط بگیرد و مشکلات آنها را حل کند ولی مدیری که از اصحاب راستین سینما باشد قطعا می‌تواند بسیار بیشتر از هر مدیر دیگری مشکلات را رفع و رجوع کند.

وی افزود: انبوه مشکلات اقتصادی در سالهای اخیر گریبان،  اهالی سینما را گرفت و متاسفانه مدیران سینمایی هیج سیاست‌ورزی تازه‌ای نداشتند و عجبا که سبک مدیریت شان قبل و بعد از کرونا، تفاوت چندانی نداشت یعنی همچنان چاق کردن بخش دولتی سینما با برگزاری محفل و جشنواره و کارگروه و… ادامه پیدا کرد و در این میان، بیت‌المال بود که به باد رفت.

تهیه‌کننده “حجر بن عدی” و “روزهاي بیقراری” اظهار داشت: همین که سینماگران حتی در اولویت دریافت واکسن هم نبودند،  نشان دهنده عملکرد مدیرانی است که برای راه اندازی جشنواره‌های بی‌فایده و سفر به جشنواره های خارجی،  بودجه دارند ولی برای درمان هنرمندانی که حین حضور در صحنه،  کرونا گرفتند هیچ تمهیدی نیندیشیده و فقط نظاره‌گر اوضاع بودند.

شریفی تاکید کرد: مدیریت فقط سخنرانی و شعار دادن در مراسم تشییع هنرمندان نیست و اتفاقا بهترین مدیران آنهایی هستند که در شرایط بحرانی، برنامه‌هایی داشته باشند برای عبور دادن سینماگران از مشکلات ولی آنچه مدیران سینمایی این سالها نداشتند طرح و برنامه برای ارتقای اقتصاد سینما بود تا جایی که بسیاری از سینماگران بیکار شدند یا به مشاغل بی‌ربط، تن دادند. مدیران سینمایی حتی وام‌هایی که بابت تولید به سینماگران دادند را هم نبخشیده و در دل کرونا برای سینماگران، اخطار پرداخت وام فرستادند.

شریفی خطاب به رئیس جمهور جدید گفت: از سیدابراهیم رئیسی می‌خواهیم فردی را در مدیریت سینما بگذارد که گرفتار مدیریت سلیقه‌ای نباشد. سینما، مدیر سینمایی می‌خواهد که به چارچوب سینما پای‌بند باشد. مدیر سینما باید فضای کار برای تمام سینماگران را فراهم کند و نه اینکه فقط یک گعده بتوانند کار کنند و مابقی بیکار شوند.

وی ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور تازه،  یک سینماگر اصیل که درد اهالی سینما را بشناسد بر مصدر سینما قرار دهد تا لااقل گرفتاری‌ها قدری التیام یابد. رئیس تازه سینما قبل از هر کاری بیاید و اقدامات رفاهی سریع برای التیام زخمهای سینماگران انجام دهد و برای این منظور هم نیاز به بودجه ویژه نیست و فقط کافیست از بریز و بپاشهای زیرمجموعه‌های دولتی سینما کم کرد. مثلا از هزینه جاری ارگان‌های سینمایی که اغلب شان در یک سال اخیر دورکار بوده‌اند، کم کنند و آن را صرف کمک به معیشت سینماگران نمایند. مدیر جدید سینما بعد از حل مشکلات رفاهی سینماگران به دنبال توزیع تسهیلات تولید میان تمام سینماگران شایسته و نه فقط معدودی ویژه‌خوار باشد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=65066
image_print
برچسب ها: امیرحسین شریفیامیرعباس صباغسایت سینما روزانسینماروزانسینمامعیار
نوشته قبلی

آشنایی با تازه‌ترین گزینه ریاست بر سازمان سینمایی دولت رئیسی+عکس

نوشته‌ی بعدی

“اشباح” در خانه مهرگان!+عکس

مطالب مرتبط

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

29 آذر 1404

سینماروزان: تشییع جنازه غریبانه ی حمید طالقانی بازیگر فیلم مشهور دبیرستان- بدون حضور حتی همکاران همان فیلم دبیرستان- با واکنش...

منوچهر شاهسواری

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

29 آذر 1404

سینماروزان: اعضاي جديد هيئت‌مديره صندوق اعتباري هنر طي مراسمي با حضور حسين انتظامي، معاون توسعه مديريت و منابع وزارت فرهنگ...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

نوشته‌ی بعدی
نمایش اشباح

"اشباح" در خانه مهرگان!+عکس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    180 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    17 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

واکنش بازیگر زن سینما به تشییع غریبانه حمید طالقانی- بازیگر فیلم «دبیرستان»/عجیب است

طولانی‌ترین شب سال را در سینما با نهنگ عنبر سر کنید!

درخشش «زمستان بود» در جشنواره بین‌المللی پگاسوس برزیل

منوچهر شاهسواری-دبیر جشنواره فیلم فجر- ریاست هیات مدیره صندوق هنر را برعهده گرفت!/امید به حل دو مشکل اساسی

نسخه ویژه نابینایان «درخت گلابی» با صدای علی مصفا 

«استندآپ ابوطالب حسینی» در فیلم‌نت

«دوباره یلدا» منتشر شد؛ قطعه‌ای مناسبتی برای شب یلدا

یلدا روی موج رادیو

«کافه عاشقی» با ۱۰۵ اجرای موفق به شهرستان‌ها می‌رود+تیزر

تبلیغات

ویژه ها

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟
خبر وسط

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

ادامه مطلب
تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

تار میزنی یا تیک؟⇐رونمایی از آنونس سریال «مو به مو» با بازی میرسعید مولویان، هانیه توسلی، اليكا ناصری، حسن معجونی، بنیامین بهادری و…+ویدئو

28 آذر 1404
قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

قطام=یانگوم!/روی آنتن شبکه سه سیما مطرح شد+ویدئو

28 آذر 1404
درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم