• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

#حبیب_اسماعیلی مدیر #رسانه_فیلمسازان مطرح کرد: بلیت تئاترهای موزیکال به‌مراتب گران‌تر از سینماست ولی مخاطب آن چند برابر مخاطب سینماست!/اگر فیلم مخاطب‌پسند روی پرده باشد قطعا مخاطب سالن‌ها را پر خواهد کرد!/ تماشاگر برای فیلم خوب، پول خوب می‌دهد!/ تماشاگر را با فیلم خوب حفظ کنیم!

24 اسفند 1401
در خبر وسط
0 0
A A
0
حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و مدیر موسسه رسانه فیلمسازان مولود

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده و مدیر موسسه رسانه فیلمسازان مولود

سینماروزان/نسرین بختیاری: بلیت تئاترهای موزیکال به‌مراتب گران‌تر از سینماست ولی مخاطب آن چند برابر مخاطب سینماست! اگر اجازه دهند فیلم خوب ساخته شود و عرضه و تقاضا بین سینمادار و تماشاگر برقرار باشد، مخاطب حتما سالن‌ها را پر خواهد کرد و حتی نیازی به کمک دولت نیست.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان مولود با بیان مطلب فوق به روزنامه جام جم گفت: منظور از کمک دولتی این است که بلیت‌هایی در اختیار خانواده‌هایی که از نظر وضعیت مالی در مضیقه هستند، قرار داده شود و تغییری در سبد خانواده رخ دهد تا کمک‌حالی برای سینما باشد. بنابراین، باید کاری کنیم که فیلم‌های خوب ساخته شود و تماشاگر به دیدن فیلم‌های خوب رغبت پیدا کند که به نظرم در این شرایط پول واقعی خود را پرداخت می‌کند.یعنی تماشاگر برای فیلم خوب، پول خوب هم می‌دهد.

اسماعیلی علاوه‌بر این‌که شناور کردن قیمت بلیت سینما را یکی از راه‌حل‌های موجود برای رضایت مخاطبان، تهیه‌کنندگان و سینماداران می‌داند، معتقد است افزایش قیمت بلیت در سینما غیرقابل انکار است و می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید، برای ساخت فیلم خوب نمی‌توانید به مبلغی پایین‌تر از ۱۰میلیارد تومان فکر کنید و اگر فیلمی پایین‌تر از این مبلغ ساخته شود، نمی‌تواند هزینه تبلیغات خود را تأمین کند اما شناور شدن بلیت سینما یکی از بهترین تصمیم‌های ممکن است.

این تهیه‌کننده سینما که عضو شورای صنفی نمایش هم بوده، اضافه می‌کند: ما در سال جاری در شورای صنفی به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تماشاگر بتواند فیلم را در همان سینمای عالی در ساعت‌های مختلف با قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان ببیند اما در روزهای پنجشنبه یا جمعه که سینما پرمخاطب است، فیلم‌ها به قیمت واقعی فروخته شود. در این صورت هم تماشاگر راضی است و هم این‌که منفعت سینمادار و تهیه‌کننده درنظر گرفته می‌شود. در حال حاضر بیشتر فروش سینماها مربوط به مجتمع‌ها و پردیس‌های مدرن سینمایی است و سینماهای تکی مثل صحرا و آفریقا چندان فروشی ندارد.

اسماعیلی معتقد است: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به دلیل تورم قیمت‌ها لحظه به لحظه درحال تغییر است و قیمت مایحتاج روزانه و خواروبار هم زیاد می‌شود اما معمولا وقتی بحث فرهنگی مطرح می‌شود، بعضی جبهه می‌گیرند که چرا باید قیمت بلیت سینما افزایش پیدا کند.

حبیب اسماعیلی
حبیب اسماعیلی

او یادآوری می‌کند: قیمت تعیین‌شده برای بلیت سینما تا پایان سال ثابت است اما هزینه‌ها و دستمزدها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان می‌کند: به‌رغم اختصاص درآمدها به صورت ۵۰ درصدی به فیلم‌ها و سینماداران باید تماشاگر را با فیلم خوب حفظ کنیم. گاهی حتی اگر روزهای سه‌شنبه فیلم خوبی نباشد، مردم از آن استقبال نمی‌کنند. در شرایط کنونی درآمد بسیاری از سالن‌های سینما با فروش تئاترهای موزیکال تأمین می‌شود و بلیت سینما مقدار کمی از این درآمد را در برمی‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به فروش خوب تئاترهای آزاد اضافه می‌کند: اگر به آمارهای قیمتی تئاترهای درحال اجرا نگاهی بیندازید، می‌بینید که بلیت تئاتر خیلی بیشتر از سینما و به حدود ۲۰۰هزار تومان هم می‌رسد و اکثر سئانس‌های آن تقریبا پر است. اگر سینماها این تئاترهای آزاد را تعطیل کنند، هیچ سودی نصیب‌شان نمی‌شود. همیشه فکر می‌کنیم یک کار با قیمت پایین درست می‌شود اما اگر کیفیت یک محصول پایین باشد، مسلم است که خریدار ندارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=73849
image_print
برچسب ها: حبیب اسماعیلیموسسه رسانه فیلمسازان
نوشته قبلی

ساخت موسیقی سریال توسط آریا عظیمی‌نژاد آغاز شد/«آسوده باش» به نیمه رسید

نوشته‌ی بعدی

کاملا فارسی+تمام رنگی؛ «فسیل» در سینماهای سراسر کشور+ رونمایی از آنونس

مطالب مرتبط

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

25 آذر 1404

سینماروزان: با دستور شورای صدور مجوز سینمایی، پنج فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند. دو فیلم کودک بامبولک۲ و دختر برقی۲...

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

24 آذر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری دهمین اثر اصغر فرهادی با عنوان «داستان‌های موازی» در پاریس به پایان رسید. فیلمبرداری این فیلم با حضور...

نوشته‌ی بعدی
فیلم فسیل

کاملا فارسی+تمام رنگی؛ «فسیل» در سینماهای سراسر کشور+ رونمایی از آنونس

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم