• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 12 تیر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

لیلی گلستان: نقاش‌های کوروش قاضی مراد بسیار خوش رنگ هستند

27 آبان 1403
در خبر, خبر وسط
11 0
A A
0
لیلی گلستان: نقاش‌های کوروش قاضی مراد بسیار خوش رنگ هستند

لیلی گلستان: نقاش‌های کوروش قاضی مراد بسیار خوش رنگ هستند

سینماروزان: این روز‌ها نمایشگاه نقاشی‌های کوروش قاضی مراد با عنوان «تنها با درخت» در گالری سهراب برپاست، نمایشگاهی که تا پنجم آذرماه ادامه خواهد داشت.

 

با این که کوروش قاضی مراد نامی شناخته شده در عرصه خوشنویسی و گرافیک است اما او مدت هاست که تمرکزش را بر روی نقاشی گذاشته است. نماشگاهی که اتفاقاً با استقبال بی‌سابقه‌ای از سوی هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی روبرو شد و در روز افتتاحیه آن به دلیل ازدحام جمعیت، بازدید‌کنندگان برای ورود به گالری مدتی را پشت در‌های بسته گالری انتظار کشیدند.

 

در این نمایشگاه که در دو طبقه گالری سهراب برپا شده است؛ کوروش قاضی مراد در دو فضای نمایشگاهی متفاوت؛ ضمن نمایش مجموعه نقاشی‌های اخیرش که در برگیرنده ۹ نقاشی در ابعاد بزرگ است، مجموعه از خط‌هایش را نیز به نمایش گذاشته است.

 

لیلی گلستان درباره مجموعه اخیر کوروش قاضی مراد گفت: من سال هاست که کوروش قاضی مراد را می‌شناسم و کار‌هایش را دنبال می‌کنم هرگز فرصتی نشد که نمایشگاهی از آثار او در گالری گلستان برپا شود اما من همواره به دیدن نمایشگاه‌های او رفته‌ام.

او افزود: قاضی مراد هنرمند حرفه‌ای، باسواد و کار بلدی است و در یک کلام بخواهم اگر درباره او بگویم او آدم حسابی است و همواره با نظم و جدیت خاصی کار‌هایش را پی می‌گیرد.

 

گلستان ادامه داد: قاضی مراد خوشنویس خوبی است و از خوشنویسی به مرور به نقاشی گرایش پیدا کرده و در نمایشگاه اخیرش خط حضور دارد اما خط‌هایش انتزاعی شده‌اند. در نقاشی‌های او ترکیب‌بندی و فرم‌های زیبایی به چشم می‌خورد و همین امر به جذابیت بصری کار‌های او اضافه کرده است.

 

او با اشاره به پالت رنگی آثار قاضی مراد گفت: نقاشی‌های او بسیار خوشرنگ هستند و او بسیار هوشمندانه رنگ‌هایش را انتخاب کرده است.

گلستان در پایان سخنانش گفت: قاضی مراد هنرمند جست و جو‌گری است و پله پله پیش آمده و نمایشگاه اخیرش از بهترین نمایشگاه‌هایی به شمار می‌رود که این روز‌ها دیده‌ام. انرژی و آثار این نمایشگاه آن قدر خوب است که حال بیننده را نیز خوب می‌کند.

 

پریوش گنجی هم با بیان این مطلب که بیش از ۳۰ سال است که کوروش قاضی مراد را می‌شناسد گفت: از همان نمایشگاه‌های نخست‌اش که برپا کرد همواره حرفی برای گفتن داشت و با گذشت زمان همچنان این ویژگی در آثارش مشهود است.

او افزود: با این که قاضی مراد با خوشنویسی کارش را شروع کرد و همه او را به عنوان خوشنویس می‌شناسند اما در نمایشگاه اخیرش نشان داد که نقاش خوبی هم هست من آثارش را دوست دارم.

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: در نقاشی‌های او همچنان رگه‌هایی از خط به چشم می‌خورد و خط‌های او به درخت تبدیل شده‌اند و گاه حتی به پیکره انسانی نزدیک می‌شوند، نقاشی‌های او انرژی خوبی هم دارند.

 

به گفته گنجی، قاضی مراد همان قدر که هنرمند حرفه‌ای است معلم خوبی هم است و شاگردان خوبی تربیت کرده و توانسته در تربیت نسل جدید هنرمندان تجسمی نقش آفرین باشد و این اتفاق بسیار خوشایندی است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت.

 

علی ذاکری هم درباره نمایشگاه قاضی مراد گفت: من از فضای خط به شدت دور هستم و خط را عنصری برای طراحی می‌دانم نه مفهومی که خط در خوشنویسی دارد. در خوشنویسی خط چهارچوب خاص خودش خودش را دارد و گاه بار ادبیات را بر دوش می‌کشد. کوروش قاضی مراد در مجموعه آثار جدیدش از خط شروع کرده اما آثارش را از حیطه خط خارج کرده وبه شکل حرفه‌ای وارد دنیای تجسمی شده است.

این نقاش پیشکسوت گفت: من با کوروش قاضی مراد دوستی دیرینه و عمیقی دارم و همواره آثارش را دنبال می‌کنم. آثارش ریشه در روحیه سیال او دارد و ر‌هایی که در رفتار و روحیه او سراغ دارم در آثارش هم نمود خوبی پیدا کرده است.

 

به گفته ذاکری، قاضی مراد آدم خیرخواهی است و ذهنیت بسته‌ای ندارد و دانش‌اش را همواره در اختیار شاگردان و دوستانش می‌گذارد و با نوع شخصیت منحصر به فردی که دارد همواره در هنرش چه خوشنویسی چه نقاشی و چه گرافیک همواره در حال تجربه اندوزی و نوجویی است.

 

این نقاش ادامه داد: قاضی مراد آدم با این که بر تمام قوانین خوشنویسی و گرافیک مسلط است اما در مجموعه اخیرش تمام این قوانین را زیر پا گذاشته است و همین کمک کرده تا در آثارش فضایی کاملاً حسی را مشاهده کنیم.

 

ذاکری ادامه داد: گویی او بازیگوشی و سیالتی که در کارش مشاهده می‌کنیم را از جهان حسی فی البداهه وام می‌گیرد و برای این که این فضای بازیگوشانه را وسعت بدهد از دانش تجسمی‌اش بهره می‌گیرد و تلاش می‌کند تا ترکیب‌بندی خودش را بسازد آن زمان دوباره نظم گرافیکی برای ساختن ساختار اثرش دوباره به کمک او می‌آید.

 

او افزود: به نظرم آثار قاضی مراد، بیشتر سمت و سوی طراحی و نقاشی دارد و از پایه خط شروع شده‌اند و گویی می‌خواهد در آثار خط و نقاشی را با هم آشتی بدهند. شاید حتی بخواهد فضای تجسمی را تجربه کند که در دنیا خط سراغ نداریم و جهان وساختاری فرمی خودش را بسازد.

 

ذاکری گفت: به نظرم آثار قاضی مراد از انرژی بالایی برخوردار هستند می‌توان آینده خوبی را در حوزه نقاشی برای او متصور شد.

 

کوروش قاضی مراد (۱۳۴۸، تهران)، نقاش، طراح گرافیک، خوش‌نویس و هنرمند ایرانی است؛ و بخشی شهرتش به ابداع خطی جدید به نام «سریر» است.

او فارغ‌التحصیل صنایع چوب و کاغذ‌سازی و همچنین فارغ‌التحصیل ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است. قاضی مراد برترین هنرمند بین‌المللی از جشنواره کالیفرنیا شده و جایزه ویژه برای ارتقا و معرفی میراث و هویت ایرانی و هنر بین‌المللی از بنیاد iman کالیفرنیا را نیز دزیافت کرده است.

او عضو هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک ایران، عضو انجمن بین‌المللی روزنامه‌نگاران(IFJ)

بوده است. تاکنون آثار متعددی از او به موزه‌ها و مجموعه‌های مختلف راه یافته است.

او همچنین برنده جایزه ویژه برای «ترویج و معرفی میراث ایرانی» از بنیاد‌ایمان، برنده جایزه «بهترین هنرمند بین‌المللی» در جشنواره بین‌المللی هارمونی، برنده مقام‌های اول و دوم در دو بخش در چهارمین رقابت سالانه «print Celebrates Design» شده است. قاضی مراد تاکنون آثارش را در ۱۵ نمایشگاه انفرادی و نمایشگاه‌های گروهی متعددی به نمایش گذاشته است.

 

نمایشگاه «تنها با درخت» تا پنجم آذرماه در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ میزبان علاقه‌مندان است.

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=84987
image_print
برچسب ها: کوروش قاضی مراد
نوشته قبلی

محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد/ معرفی هیات رئیسه

نوشته‌ی بعدی

ارزآوری با تولید نسخه ترکی سریال “شهرزاد” یا برگزاری جشنواره‌های بودجه‌خوار بی‌مخاطب؟

مطالب مرتبط

کانون+کارگردانان+سینمای+ایران

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

11 تیر 1404

سینماروزان: با وجود ورود به ماه چهارم سال هنوز خبری از تشکیل شورای صنفی نمایش جدید نیست و حالا کانون...

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم   

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

11 تیر 1404

سینماروزان: سروش انتظامی فرزند خلف استاد مجید انتظامی و نوه استاد عزت‌الله انتظامی است. او این روزها با پخش سریال...

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

11 تیر 1404

سینماروزان: همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، رادیو با تولید و پخش ویژه‌برنامه‌هایی تأثیرگذار، بستر ارتباط عاطفی...

نوشته‌ی بعدی
ارزآوری با تولید نسخه ترکی سریال "شهرزاد" یا برگزاری جشنواره‌های بودجه‌خوار بی‌مخاطب؟

ارزآوری با تولید نسخه ترکی سریال "شهرزاد" یا برگزاری جشنواره‌های بودجه‌خوار بی‌مخاطب؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404

پربازدیدها

  • مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

    54 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • چرا علی حاتمی نتوانست فیلم پیامبر(ص) را بسازد؟/سرمایه تولید «ضیافت»کیمیایی را سعید امامی داد یا …؟/دلیل مخالفت بیضایی با حضور نیکی کریمی در «سگ کشی» چه بود؟/چرا گلشیفته حتی با تب چهل درجه هم میخواست جلوی دوربین برود؟/چرا شهاب حسینی فیلمنامه‌ی پیشنهادی را سیاه کرد؟/در ساحل خزر بین گلزار و ایرج قادری چه گذشت؟

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • مرگ امیر سماواتی؛ تهیه‌کننده‌‌ای که از «مسابقه محله» و «کافه ترانزیت» و «ساکن طبقه وسط» رسید به بازیگری در «زخم کاری»!

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

    38 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 15 توئیت 10
  • سوژه فصل دوم سریال «وحشی» لو رفت؟/یک روزنامه قدیمی گزارش داد

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • ماجرای کافه‌داری آقای بازیگر در دل جنگ ۱۲روزه! 

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8

آخرین مطالب

خروج کانون کارگردانان خانه سینما از شورای صنفی نمایش!!

سروش انتظامی آقازاده مجید انتظامی: در خانه ما از بچگی فقط موسیقی فیلم پخش می‌شد/در «تاسیان» نتوانستم ساز تخصصی خودم را بزنم  

اجرای مقتل‌خوانی امیر حسین مدرس در رادیو/ رادیو در مسیر عاشورا/ صدای رادیو در سوگ سیدالشهدا/ رادیو؛ همراه لحظه‌های ناب سوگواری حسینی/ از کربلا تا امروز؛ بازتاب پیام عاشورا روی موج رادیو

مصائب مریم معترف بازیگر زن «آپارتمان شماره سیزده»/جنگ دوازده روزه، خانه‌ام را ويران کرد

پخش قسمت اول «کارناوال» ۱۸ تیر از فیلم‌نت

فیلم «سودابه» در سینما آنلاین فیلم نت

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

قیمت بلیت این فیلم را نصف کنید!/درخواست تهیه‌کننده «دایناسور» پرفروش‌ترین فیلم سال

«بازی مرکب» را در شبکه خانگی تماشا کنید/ انتشار دوبله اختصاصی «بازی مرکب» از دوازده تیرماه

زمان پخش سریال «از یاد رفته» از فیلم نت مشخص شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!
ویژه

مرگ دو آهنگساز؛ یکی از خاندان شب‌پره و دیگری از خاندان بیات!

9 تیر 1404

سینماروزان: بامداد بیات و شهنام شب‌پره دو آهنگساز ایرانی برآمده از دو خانواده نام‌آشنا در موسیقی، مرحوم شدند.   بامداد...

ادامه مطلب
چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

چرا رائد فریدزاده به استودیوی برنامه‌ی تلویزیونی «هفت» نرفت؟/افخمی کدام پرسش اصلی را نپرسید؟

7 تیر 1404
مختارنامه

چرا سریال «مختارنامه» بی‌سروصدا، روی آنتن رفت؟

6 تیر 1404
فریبرز عرب نیا

بازگشت فریبرز عرب‌نیا به ایران 

5 تیر 1404
جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

جبران ریزش ۹۰درصدی گیشه‌ی سینماهای «ایران» با نیم‌بها کردن بلیت در «تهران»!؟

2 تیر 1404
ناصر تقوایی

ناصر تقوایی، هویت ملی و فیلمنامه‌ی «مسجد جامع خرمشهر»!/حرفهای خالق «ای ایران» را بخوانید 

26 خرداد 1404
درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و...

درگذشت امیر مجاهد کارگردان فیلمهای «بوی گندم»، «شب غریبان» و…

24 خرداد 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم