• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 29 آبان 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

«دور یک میز»؛ حذف مرزهای جناحی برای گفت‌وگو

28 آبان 1404
در خبر
1 0
A A
0
«دور یک میز»؛ حذف مرزهای جناحی برای گفت‌وگو

سینماروزان: مدیر رادیو تهران با اشاره به رویکرد برنامه «دور یک میز» تاکید کرد: این برنامه تلاش دارد گفتگو را از نگاه‌های صنفی و جناحی دور نگه دارد تا مسئولان و کارشناسان با صداقت و استناد سخن بگویند. ضمن اینکه با نگاهی مطالبه‌گر، فاصله میان مردم و مسئولان را کاهش داده و صدای پرسش‌ها و دغدغه‌های شهروندان را به گوش تصمیم‌گیران می‌رساند.

رضا کوچک‌زاده‌تهمتن، مدیر رادیو تهران درباره تولید برنامه «دور یک میز» که چگونه تلاش کرده گفت‌وگو را به سطح مناظره و تحلیل برساند، گفت: ما در رادیو تهران معتقدیم ماموریت رسانه صرفا انتقال خبر یک سویه نیست، بلکه باید به مخاطب امکان فهم، تحلیل و مشارکت بدهد. گفت‌وگو زمانی معنا دارد که از سطح تبادل نظر روزمره فراتر رود و به بستری برای شکل‌گیری اندیشه جمعی تبدیل شود.
وی ادامه داد: «دور یک میز» بر همین اساس طراحی شد تا گفت‌وگو را نه به عنوان قالبی برنامه‌سازی، بلکه به عنوان یک فرهنگ رسانه‌ای بازسازی کند. هدف ما تقویت سرمایه اجتماعی است، چون جامعه‌ای که گفت‌وگو در آن جریان دارد، جامعه‌ای عقلانی‌تر و امیدبخش‌تر خواهد بود.
وی درباره اینکه این برنامه چگونه تلاش می‌کند مرز گفت‌وگوی واقعی را حفظ کند؟ بیان کرد:مرز گفت‌وگوی واقعی، در احترام متقابل و توان شنیدن دیگری تعریف می‌شود. از آغاز طراحی «دور یک میز»، باور داشتیم که گفت‌وگو زمانی اصیل است که با پذیرش تفاوت‌ها آغاز شود، نه با حذف آن‌ها. از همین رهگذر، این برنامه به صحنه‌ای از رنگین‌کمان سلایق و دیدگاه‌ها بدل شده است؛ جایی که کارشناسان با گرایش‌های فکری متفاوت، نگاه حل‌المسائلی خود را درباره‌ی مسائل پایتخت و کشور مطرح می‌کنند.
مدیر رادیو تهران بیان کرد: انتخاب آگاهانه کارشناسان از طیف‌های گوناگون فکری، حضور هم‌زمان صاحب‌نظران دانشگاهی و مسئولان اجرایی، و مدیریت دقیق جریان گفت‌وگو از سوی تیم برنامه‌سازی، موجب شده است تا تعادل میان تضارب آرا و انسجام تحلیلی برقرار بماند. به این ترتیب، گفت‌وگو در «دور یک میز» نه به عرصه‌ جدال و منازعه و نه به تریبون تبلیغ یک‌سویه تبدیل می‌شود، بلکه در مسیر تعمیق فهم متقابل و تصمیم‌سازی جمعی حرکت می‌کند. در این چارچوب، کنترل هیجانات رسانه‌ای، اتکا به داده‌های مستند و رعایت اخلاق گفت‌وگو از اصول بنیادین برنامه است.
وی ادامه داد: ما در رادیو تهران می‌کوشیم تا در پهنه‌ پایتخت و استان تهران همه‌ مسئولان، نخبگان و جریان‌های مؤثر اجتماعی را پای «میز رسانه» بنشانیم؛ زیرا باور داریم حضور دیدگاه‌های متفاوت پیرامون یک موضوع کاربردی، خود مهم‌ترین عامل در تقویت فرهنگ گفت‌وگو، تبدیل اختلاف به تفاهم و عبور عقلانی از چالش‌ها است.
کوچک‌زاده اشاره کرد: در رسانه شنیداری صداقت تنها در صدا و لحن نیست، بلکه در رویکرد صادقانه به مسئله معنا می‌یابد. شنونده زمانی همراه برنامه می‌شود که احساس کند هدف گفت‌وگو، نه نمایش، بلکه حل واقعی مشکلات و طرح نقدهای منصفانه و بی‌طرفانه است. در «دور یک میز» تلاش کرده‌ایم فضای گفت‌وگو را از نگاه‌های صنفی و جناحی دور نگه داریم تا مسئول و کارشناس هر دو با صداقت و مستند سخن بگویند. این صداقت، اعتماد و مشارکت ذهنی مخاطب را به همراه می‌آورد و او را از شنونده‌ای صرف به بازیگر فعال در فرآیند نقد و تبیین بدل می‌کند. بدین‌ترتیب، برنامه به صحنه‌ای واقعی برای گفت‌وگوی ملی و تصمیم‌سازی جمعی تبدیل می‌شود.
کوچک‌زاده درباره اینکه «دور یک میز» شاهد برخورد اندیشه‌ها و نگاه‌های متنوع هستیم. از منظر سیاست‌گذاری رسانه‌ای، چگونه می‌توان این تنوع را مدیریت کرد تا هم از افتادن در دام نسبی‌گرایی جلوگیری شود و هم از تک‌صدایی بوروکراتیک فاصله بگیرد؟ توضیح داد:این نقطه تعادل، مهم‌ترین چالش رسانه‌های تحلیلی است. ما در برنامه دور یک میز و به طور کلی در رادیو تهران تلاش کرده‌ایم قاعده‌ گفت‌وگو را بر پایه‌ی «اصول مشترک ملی» بنا کنیم. یعنی در عین پذیرش تنوع فکر، بر معیارهای عقلانیت و انصاف تأکید کنیم. وقتی چارچوب‌های گفت‌وگو شفاف باشد، تنوع به معناي تضاد نیست، بلکه به غنای بحث می‌افزاید. ما نه‌تنها از تک‌صدایی فاصله گرفته‌ایم، بلکه سعی کرده‌ایم چندصدایی را در قالب اخلاق گفت‌وگو مدیریت کنیم تا نتیجه، تبیین و اقناع باشد، نه تعارض و هرج و مرج رسانه‌ای.
وی بیان کرد: برنامه «دور یک میز» با تکیه بر تیمی منسجم و حرفه‌ای توانسته مدیران و مسئولان پایتخت را پای میز گفت‌وگو بنشاند تا هر یک درباره حوزه کاری خود، شفاف و پاسخ‌گو با مردم سخن بگویند. این برنامه با نگاهی مطالبه‌گر، فاصله میان مردم و مسئولان را کاهش داده و صدای پرسش‌ها و دغدغه‌های شهروندان را به گوش تصمیم‌گیران رسانده است. «دور یک میز» نمونه‌ای موفق از گفت‌وگوی واقعی در رسانه است که اعتماد و همراهی را بازمی‌سازد و از قالب سنتی رادیو عبور می‌کند.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=91647
image_print
برچسب ها: رادیو تهران
نوشته قبلی

پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

نوشته‌ی بعدی

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

مطالب مرتبط

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404

سینماروزان: اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷» رونمایی شد. کمدی نوستالژیک «طهران۵۷» داستان هیجان‌انگیز یک شراکت پرحاشیه را روایت میکند. کارگردان:...

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

28 آبان 1404

سینماروزان: همزمان با آغاز اکران «دختر برقی» در سینماهای سراسر کشور تیزر این فیلم منتشر شد . فیلم سینمایی «دختر...

پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

27 آبان 1404

سینماروزان: پروژه فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال» با پایان فیلمبرداری وارد مرحله تدوین و صداگذاری شد. فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال» را...

نوشته‌ی بعدی
از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    یک ابهام تازه! ⇐چرا در تقویم رسمی فیاپف، هیچ نامی از جشنواره‌ی جهانی فجر نیست!؟+عکس 

    511 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 204 توئیت 128
  • توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

    62 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 25 توئیت 16
  • بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

    36 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

    26 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 7
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

    32 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 13 توئیت 8
  • دوربین‌های دیجیتال، کیفیت سینمای ایران را کاهش داده؟/بابک بذرافشان فیلمبردار باسابقه پاسخ داد +مساله‌ی سانسور کامل آیتم‌های خودرویی صالح‌علاء+ماجرای عشق محمدحسین مهدویان به تارانتینو!+…

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور پروانه برای همکار اسبق مخملباف+صدور یک پروانه دیگر 

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

معرفی شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم موج کیش

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

«دور یک میز»؛ حذف مرزهای جناحی برای گفت‌وگو

پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

رقابت «در آغوش درخت» برای کسب پروانه برلیان فیلم اوراسیا

کتاب «طراحی گرافیک و هویت بصری با الهام از هوش مصنوعی» منتشر شد

بابک برجسته: «گلوریا» روایت تکان‌دهنده یک زندگی زیر سایه جنگ دوازده‌ روزه است

فیلم «دو روز دیرتر»: هنرِ جذبِ مخاطب؛ بدون پژمان و بدون تونل زمان!

تبلیغات

ویژه ها

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم
خبر

جولان حامد آهنگی+ارسطو در دوران طاغوت!⇐رونمایی از اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷»+فیلم

28 آبان 1404

سینماروزان: اولین ویدئوی کمدی نوستالژیک «طهران۵۷» رونمایی شد. کمدی نوستالژیک «طهران۵۷» داستان هیجان‌انگیز یک شراکت پرحاشیه را روایت میکند. کارگردان:...

ادامه مطلب
برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

برنامه‌ریزی نشده؟⇐ تیزر فیلم «دختر برقی» منتشر شد+ویدئو 

28 آبان 1404
از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

از شاهین مالت تا سریال سووشون و بدعت گذاری پلتفرم نماوا/گزارشی در نشریه انگلیسی‌زبان 

28 آبان 1404
پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

پایان فیلم-سریال «تهران الف-شهر بی‌مثال»/تعامل سنت و مدرنیته با بایسیکل‌ران و بابک و…

27 آبان 1404
مسعود ده نمکی

حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

25 آبان 1404
رجبعلی عبادی فیلمبردار

درگذشت رجبعلی عبادی؛ فیلمبرداری که از دوم بودن نترسید/ هم همکار علی حاتمی، هم همکار صمدآقا و هم همکار مخملباف! 

24 آبان 1404
مهدی نقویان

آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

23 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم