سینماروزان: ماجرای صدور حکم علیه پلتفرم آپارات بابت شکایت تلویزیون با واکنش روزنامه اصلاح طلب شرق مواجه شده است.
متن گزارش شرق را بخوانید:
خبر جریمه ۳.۶ هزار میلیارد تومانی آپارات، فقط یک دعوای حقوقی میان صداوسیما و یک پلتفرم اینترنتی نیست؛ این خبر بیشتر شبیه اعلام رسمی یک نبرد قدیمی است. نبرد میان رسانه سنتیِ و پلتفرمی که بخش مهمی از مصرف ویدئوی و دیتای فارسی را در اختیار گرفته است.
عددی که در این پرونده مطرح شده آنقدر بزرگ و عجیب است که طبیعی است بسیاری بپرسند: دقیقاً چه خسارتی به صداوسیما وارد شده که رقم آن ۳۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است؟
اگر قرار باشد چنین عددی واقعاً مبنای اقتصادی داشته باشد، باید پرسید کدام برنامه تلویزیونی امروز چنین ارزشی دارد؟ کدام کنداکتور، کدام سریال یا کدام آگهی بازرگانی در تلویزیون فعلی میتواند ادعای چنین خسارتی را توجیه کند؟ تلویزیونی که سالهاست با افت شدید مخاطب روبهروست و بخش بزرگی از کاربرانش را به اینترنت، شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای آنلاین باخته، حالا میخواهد از یک پلتفرم داخلی خسارتی بگیرد که حتی تصورش برای بسیاری از کسبوکارهای ایرانی ممکن نیست.
حالا بماند که شکایت برای 11 سال پیش است که اصولا نه درآمدی از ترافیک به رسانهها میدادند و نه کسی با اینترنت محتوا تماشا میکرد!


































