• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 25 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گفتگو

#حبیب_اسماعیلی مدیر #رسانه_فیلمسازان بیان کرد⇐مقوله اكران، بسيار پيچيده شده!/چهار دهه از انقلاب مي‌گذرد اما هنوز آيين‌نامه‌اي مدون و مشخص برای اکران نداریم!/با وجود ورود صدها سالن به چرخه اکران، باز مي‌بينيم کلی فيلم پشت خط اكران مانده‌اند!/اگر فيلم خوب اکران شود، مخاطب با بليت ۴۵ هزار تومانی هم به سینما می‌آید!/ قرار گرفتن چند فيلم جدي براي اکران نوروز صلاح نبود!/در هر ماه بايد يك فيلم خوب تجاري وارد اکران شود!/ای کاش شهرداري و صداوسيما در اطلاع‌رسانی یار سینماگران بودند!!

28 فروردین 1401
در گفتگو
0 0
A A
0

حبیب-اسماعیلی

سینماروزان: حقيقتش را بخواهيد مقوله اكران، بسيار پيچيده شده، با اينكه چهار دهه از انقلاب مي‌گذرد هنوز ما آيين‌نامه‌اي مدون و مشخص با برنامه‌ريزي دقيقي كه بتواند چيدمان اكران را طوري مديريت كند كه فيلم‌هايي مناسب با شرايط روز نمايش داده شود، نداريم.

حبیب اسماعيلي مدیر موسسه رسانه فیلمسازان مولود در گفتگو با روزنامه اعتماد با بیان مطلب فوق گفت: تا سال ٩٨ هميشه مشكل كمبود سالن سينما داشتيم و توليدات سينما بيش از ظرفيت و گنجايش سينماها بود در واقع تعادل بين توليد و توزيع وجود نداشت. اگر در سال صد فيلم در سينما توليد مي‌شد ٧٠فيلم فرصت نمايش پيدا مي‌كرد و حدود سي فيلم يا اكران نمي‌شدند يا به صورت تك‌سانس به نمايش درمي‌آمدند. بحث‌ها هم حول مافياي پخش و اكران نشدن فيلم‌ها زياد مطرح مي‌شد. اما در حال حاضر تعداد سالن‌هاي سينما افزايش پيدا كرده و سينماهاي فرسوده هم از چرخه اكران خارج شده‌اند و خيلي  ازسينماهاي مركز شهر تعطيل هستند و مجتمع‌هاي تجاري چند منظوره و مدرن به چرخه اكران اضافه شده باز مي‌بينيم نزديك به ٢٠٠ فيلم پشت خط اكران مانده‌اند.

او به چرايي اين مشكل مي‌پردازد و مي‌گويد: تا سال ٩٧ و ٩٨ با اينكه با كمبود سالن‌هاي سينما مواجه بوديم اما باز برگشت سرمايه و استقبال مخاطبان از فيلم‌هاي روي پرده بيشتر بود ولي در حاضر مي‌بينيم كه سالن‌هاي سينما به لحاظ تعداد مخاطب رو به افول هستند و فيلم‌ها فروش زيادي ندارند.

اسماعيلي درباره تركيب‌بندي اكران فيلم‌ها در نوروز معتقد است: كيفيت فيلم‌ها قابل‌توجه بوده اما اين فيلم‌ها، نبايد چيدمان نوروز را تشكيل مي‌دادند. قرار گرفتن چند فيلم با موضوع جدي براي نوروز صلاح نبود و بايد تنوع در اكران رعايت مي‌شد. اين چيدمان باعث شد كه فيلم‌ها خودشان به هم آسيب وارد كردند. با توجه به اينكه مردم دو سال با كرونا درگير بودند و به لحاظ روحي شرايط خوبي نداشتند، بايد دو، سه فيلم كمدي در دستور اكران نوروز قرار مي‌گرفت كه امتداد مخاطبان فيلم‌هاي ديناميت، قهرمان و گشت ارشاد را در سالن‌ها شاهد باشيم؛ ولي متاسفانه اكران فيلم‌هاي جدي – كه اتفاقا كيفيت خوبي هم دارند- باعث دوري مخاطب از سينما شد.

او مي‌گويد: اگر با سازندگان كمدي های كه مشكل مميزي دارند تعامل بيشتري مي‌شد و فيلم‌هاي مربوطه نمايش داده مي‌شدند، اين همكاري و تعامل مسوولان با فيلمسازان در نهايت به نفع سينما تمام مي‌شد.از طرف ديگر بحث تكراري اطلاع‌رساني هم براي فيلم‌ها مطرح است كه شهرداري و صداوسيما متاسفانه كوتاهي كرده و به سينماگران كمك نمي‌كنند. اين مراكز اگر براي فيلم‌ها تبليغ نمي‌كنند، حداقل مي‌توانند مردم را به سالن‌ها دعوت كنند. باور كنيد هنوز بعضي از مردم نمي‌دانند سالن‌هاي سينما باز است.

اسماعيلي افزايش قيمت بليت سينماها را در ريزش مخاطب بحث درستي نمي‌داند و مي‌گويد: وقتي قيمت پاپ كورن سي هزار تومان و ساندويچ بيش از صد هزار تومان است بليت چهل و پنج هزارتوماني براي مردم چيزي نيست و مي‌بينيم كه براي تماشاي فيلم‌ها عرضه مي‌كنند البته به شرطي كه فيلم خوب باشد. بعضا سالن‌هاي تئاتر با هزينه بليت هفتاد هزارتومان كاملا پر است. اين موضوع براي سينما هم صادق است. يك زماني هزينه توليد فيلم يك ميليارد بود آن زمان بليت بيست هزار توماني معقول بود ولي الان كه هزينه توليد فيلم‌ها بيش از پنج شش ميليارد رسيده است، اصلا بليت چهل‌وپنج تومان رقمي نيست. ضمن اينكه روزهاي بليت نيم‌بها همچنان هست و تا قبل از افطار هم بليت‌ها نيم‌بهاست.

اسماعيلي در پايان به شوراي عالي اكران و تصميم‌گيرنده‌ها براي اكران عيد فطر و ديگر فصل‌هاي سال توصيه مي‌كند كه فيلم‌هاي كمدي خوبي نمايش دهند تا بين مخاطب و سينما فاصله نيفتد؛ چرا كه بازگشت و دعوت دوباره مردم به سالن سخت خواهد بود. ضمن اينكه ماه محرم هم در پيش است و بايد سينماها رونق خود را به دست آورند. با توجه به اينكه تهيه‌كننده و سينمادارها در ايام كرونا آسيب ديدند به فكر بهبود فضا باشند. نه تنها نوروز و عيد فطر كه تنوع اكران بايد در تمام فصل‌ها وجود داشته باشد. نبايد همه فيلم‌هاي خوب را در يك اكران جمع كنيم و سينماها در ادامه سال فيلم خوب مخاطب‌پسند براي مردم نداشته باشند. هر ماه بايد يك فيلم خوب تجاري در سينماها نمايش داده شود تا مخاطبان از سينماها فاصله نگيرند. ديگر بعد از چهاردهه نياز است كه آيين‌نامه‌اي در اين باره نوشته شود و طي توافق بين تهيه‌كننده و سينمادار در تمام سال فيلم‌هاي خوب داشته باشيم. 

حرفهای حبیب اسماعیلی درباره اوضاع اکران
حرفهای حبیب اسماعیلی درباره اوضاع اکران
پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=68704
image_print
برچسب ها: #سایت_سینما_روزانحبیب اسماعیلیرسانه فیلمسازان مولودسینماروزان
نوشته قبلی

لنگِ دو قسط آخر!⇐روایت بهروز بقایی از قراردادهایی که نقد نمی‌شود!!

نوشته‌ی بعدی

شلیک #انفرادی به اکران عیدفطر!؟

مطالب مرتبط

غلامرضا موسوی و رضا درمیشیان

تولید ۱۸ فیلم بدون پروانه ساخت!⇐ادعای غلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم جنجالی “کیک محبوب من” +ماجرای کلک رضا درمیشیان به پلیس ترکیه  

8 آبان 1404

سینماروزان: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده باسابقه سینما در تازه‌ترین گفتگویش خبر از تولید حدود بیست فیلم-دقیقا ۱۸ فیلم- بدون دریافت پروانه...

بهمن+ کامیار

اعلان عامل توقیف دوساله‌ی فیلم «لاک‌پشت»/چرا شش سال منتظر فرهاد اصلانی ماندند؟/بهمن کامیار کارگردان توضیح داد

16 مهر 1404

سینماروزان: فیلم لاک‌پشت از تازه‌ترین فیلمهای توقیفی است که رفع توقیف شده و در اکران پاییزی روی پرده رفته و...

لیلی+رشیدی

لیلی رشیدی، ممنوع‌کاری، توصیه پدر و مهاجرت؟/سوئیس بهتر است یا آمریکا؟

15 مهر 1404

سینماروزان: به خاطر دارم که در دوره‌ای، تلویزیون بر سر ماجرایی که امروز خنده‌دار است، من را ممنوع‌کار کرده بود....

نوشته‌ی بعدی
شلیک #انفرادی به اکران عیدفطر!؟

شلیک #انفرادی به اکران عیدفطر!؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم‌-کنسرت «بازی تاج و تخت»

تشخیص، هوشیاری و آگاهی؛ ابزار مهم عکاسی جنگ و مستند اجتماعی

فیلم کوتاه «مِه» آماده نمایش شد

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم