• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 6 آبان 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه تیتر 1

یک گفتگو و پنج پرسش…

10 تیر 1402
در تیتر 1, خبر وسط
0 0
A A
4
مسعود احمدیان

مسعود احمدیان

سینماروزان/حامد مظفری: مسعود احمدیان معاون فرهنگی فارابی در گفتگو با خبرگزاری مهر فرموده‌اند: از جمله سیاست‌های فارابی در حوزه تولیدات سینمایی حمایت از تنوع موضوعی است و دنبال آن نیستیم همه تولیداتی را که مورد حمایت قرار می‌دهیم به‌عنوان محصول فارابی معرفی کنیم. چراکه وظیفه فارابی حمایت از توسعه سینمای ملی ایران است.

وی افزود: بسیاری از فیلم‌ها و فیلمنامه‌ها جهت ارتقا در فارابی مورد حمایت قرار می‌گیرند و نامی از فارابی در آن اثر به‌عنوان مشارکت‌کننده و یا صاحب فیلم ذکر نمی‌شود که برخی از آثار مورد حمایت فارابی در سال گذشته از همین جنس هستند و فارابی در راستای توسعه و رونق سینمای ملی ایران از آنها حمایت کرده است. از جمله می‌توان به «پرونده باز است» آخرین اثر زنده‌یاد کیومرث پوراحمد و یا «بخارست» که موجب احیای مجدد سینما در دوران پساکرونا شد اشاره کرد.

احمدیان در ادامه افزود: یکی از مهمترین مسائل در مورد نحوه تولید فارابی که نیاز به اصلاح باور عمومی دارد این است که همه تولیدات فارابی ناظر به جشنواره فجر نیست، بلکه برای فارابی به‌عنوان نهاد ملی سینمای ایران توسعه سینمای ملی مسئله اصلی است. در واقع حفاظت از منافع ملی، توسعه ژانر، اشتغال و توسعه فعالیت سینماگران و فعال‌سازی ظرفیت‌های استانی از مهمترین نکات در تصمیم‌گیری فارابی در فرآیند تولید اثر است.

معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی درباره تولیدات سال جاری این بنیاد هم تأکید کرد: مهمترین نکته درباره روند تولیدات امسال این است که سبد تولیدی سال ۱۴۰۲ فارابی نهایی شده، بخشی از آثار در دست تولید قرار گرفته و برنامه فارابی برای تولیدات کاملاً مشخص شده است. همچنین برخی از تولیدات که در سال گذشته آغاز شده بود در دست پیگیری است.

احمدیان افزود: تولید برخی از آثار از سال گذشته آغاز شده و برخی دیگر نیز با طی فرآیند نهایی فیلمنامه وارد مرحله پیش‌تولید شده‌اند. ضمن اینکه اصولاً برنامه‌ریزی برخی از تولیدات یک ساله نیست و با توجه به حجم کار، برخی از پروژه‌ها در یک بازه زمانی دو ساله تعریف شده‌‌اند و با توجه به اینکه سبد تولیدات فارابی در سال ۱۴۰۲ نهایی شده است، تعیین تکلیف فیلمنامه‌های جدید که در سامانه خانه فیلمنامه فارابی ثبت‌نام می‌شوند موکول به فصل جدید تولید که در بازه زمانی پس از فجر تعریف می‌شود، خواهد بود.

احمدیان در خاتمه تأکید کرد: در واقع براساس برنامه و روند کاری مصوب در فارابی بازه اسفند تا تیرماه هر سال اختصاص به فرایند بررسی و تأیید فیلمنامه دارد و از تیر تا دی‌ماه زمان تولید آثار در نظر گرفته شده است و فصل جدید تولید فارابی پس از فجر ۴۲ تعریف می‌شود.

مسعود احمدیان معاون فرهنگی فارابی
مسعود احمدیان معاون فرهنگی فارابی

اصلی‌ترین پرسش‌های منتج از اظهارات معاون فرهنگی فارابی به شرح زیر است:

پرسش اول. چرا عناوین پروژه های تاییدشده امسال فارابی اعلام نمیشود؟ مگر نه اینکه جناب احمدیان گفته‌اند در بازه اسفند تا تیر، پروژه‌های امسال فارابی تأیید شده‌اند پس چرا عناوین پروژه‌ها اعلام نمی‌گردد تا معلوم شود چه افرادی توانسته اند حمایت فارابی را در جهت همان منویات جناب احمدیان-که توسعه سینمای ملی است-به دست آورند؟ پارسال حوادث اجتماعی بر سینما غلبه کرده بود و سعی شد در سکوت، کار را پیش ببرند؛ امسال که خداراشکر همه چیز آرام است و سینماها هم به دور برگشته اند چرا عناوین پروژه‌ها به محض تأیید اعلام نمی‌شود؟

پرسش دوم. اینکه فارابی از دو فیلم در دو گونه متفاوت به نامهای پرونده باز است و بخارست، حمایت کرده، نیکوست ولی چرا میزان حمایت دقیقا روشن نمیشود؟ دقیقا چقدر از منابع مالی میلیاردی فارابی صرف فیلم پوراحمد شده و چقدر صرف فیلم اطیابی؟

پرسش سوم‌. اگر اساس حمایت فارابی را منطبق با گفته‌های معاون فرهنگی، پرهیز از موازی‌کاری درنظر بگیریم، فلسفه حمایت از کمدی هایی تجاری که قاعدتا بخاطر بازگشت سرمایه، سرمایه‌گذار خصوصی خود را دارند چگونه می‌تواند پرهیز از موازی کاری باشد؟

پرسش چهارم. حمایت از فیلمسازان نسل اول و دوم سینمای پس از انقلاب، در کجای برنامه حمایتی فارابی است؟ یکی از نقاط ضعف فارابی در سال قبل حمایت از انبوه فیلم اول یا دومی هایی بود که متاسفانه از نظر کیفی توجهی برنینگیختند و اغلب آنها نیز به سودآوری چندانی در گیشه نمی رسند چون احتمالا سود را در تولید برده‌اند.
فارابی در سال جدید همچنان حمایتها را صرف همین تیپ فیلمسازان کرده یا به سراغ فیلمسازان باسابقه بعد از انقلاب هم رفته؟ مثال نزدیک فیلمسازی به نام ابراهیم وحیدزاده است که ازجمله رویش های سینمای بعد از انقلاب بوده و چند فیلم خوب مثل مجسمه و تحفه‌ها ساخت ولی مدتها بیکار بود تا اخیرا که گرفتار سکته مغزی شد…
آیا فارابی نباید بخشی از حمایت های هرساله خود را به چنین فیلمسازان بالغ و مطمئنی اختصاص دهد تا هم به‌زعم معاون فرهنگی، تنوع تولید رعایت گردد و هم دلگرمی باشد برای فیلمسازان باسابقه؟؟

پرسش پنجم. سال گذشته رئیس سینما دستور اکید به انتشار گزارش عملکرد مالی زیرمجموعه ها تا پایان سال را داد ولی هنوز گزارش عملکرد مالی سال قبل فارابی منتشر نشده؟ چرا؟

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=76064
image_print
برچسب ها: فارابیمسعود احمدیان
نوشته قبلی

نمایشگاه متالوژی هنر در باغ موزه نگارستان

نوشته‌ی بعدی

#فصل_ماهی_سفید؛ مطلوب نگاه‌های متفاوت+آلبوم عکس

مطالب مرتبط

بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

5 آبان 1404

سینماروزان: بعد از فوت ناصر تقوایی، مجددا پرونده فیلم ناتمام چای تلخ باز شد و برخی رسانه ها به مانند...

درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

5 آبان 1404

سینماروزان: همچنان آخرین خواننده مطرح لس‌آنجلسی که توانست به ایران برگردد همان حبیب محبیان است که در دولت دوم محمود...

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

4 آبان 1404

سینماروزان: همزمان با رونمایی از تازه‌ترین تیزر فیلم «آقای زالو»، امین حیایی را در شمایلی با گریم داریوش اقبالی می‌بینیم....

نوشته‌ی بعدی
فیلم فصل ماهی سفید

#فصل_ماهی_سفید؛ مطلوب نگاه‌های متفاوت+آلبوم عکس

دیدگاه‌ها 4

  1. هادی علامه می‌گوید:
    قبل 2 سال

    بله
    واقعا ملاک توزیع پروژه در فارابی چیست؟؟؟
    یکی هست که به ما بگوید چگونه می‌توان از خوان پرنعمت فارابی بهره برد؟؟؟

    پاسخ
  2. لیلا راهب می‌گوید:
    قبل 2 سال

    جناب احمدیان بعنوان یک فیلمساز شهرستانی
    خوشحالم که در لزوم‌حمایت از فیلمسازان شهرستانی گفته اید
    ولی سازوکار را نگفته اید؟؟
    اینکه فیلمساز شهرستانی چگونه باید مشمول حمایت گردد
    وقتی سینماگران سرشناسی در تهران داریم که مدتها بیکارند

    پاسخ
  3. محمد عزیزی می‌گوید:
    قبل 2 سال

    سوال ما هم همین است که عنوان پروژه ها را اعلام کنند

    پاسخ
  4. علیرضا سرمدی می‌گوید:
    قبل 2 سال

    مگر چقدر به فیلم پوراحمد اختصاص داده اید که این قدر تبلیغش میکنید
    مگر نه اینکه پرونده باز فقط مشمول وامی حداقلی بوده؟
    چرا دقیق و شفاف و روشن اطلاع رسانی نمی کنید؟

    پاسخ

پاسخ دادن به محمد عزیزی لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • فیلم قسطنطنیه

    فیلم «قسطنطنیه» و عواقبِ شیوع ویروس مردانه!؟

    158 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 63 توئیت 40
  • توقیف دو فیلم تازه‌اکران در قم!+بیانیه یک پردیس سینمایی 

    61 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 24 توئیت 15
  • خداحافظی نیکی کریمی با بازیگری!؟/توضیحات این بازیگر را بخوانید

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • آقایان! برائت نمی‌جویید از اینها؟

    35 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 14 توئیت 9
  • بازداشت پژمان جمشیدی و عروسی‌گیت؛ از آمریکا تا اروپا

    30 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 12 توئیت 8
  • انتقاد محمدرضا شریفی‌نیا از بی‌مهری‌های تلویزیون با شاهد مثال از “من و تو”   

    24 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 10 توئیت 6
  • دستور اکران «غریزه»، «دو روز دیرتر»، «بچه‌ی مردم» و پنج فیلم دیگر/حذف فیلم نفروش شهاب از اکران

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه برای چند ارگانی‌ساز+یک درام زنانه+همسر سابق رویا تیموریان و…

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5

آخرین مطالب

بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

خبره‌ی رسانه در صدر مجله “فیلم‌نگار” 

«بازی ناجوانمردانه» با دوبله اختصاصی در نمایش خانگی

رونمایی از پوستر نمایش خیتانوس؛ یک همکاری پدرپسری میان نادر سلیمانی و فرزند

روزبه حصاری و بامداد افشار به نیمه نهایی «کارناوال» رسیدند

انتصاب یک ژورنالیست محترم در روابط عمومی فارابی 

درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

فیلم «در سایه» در فستیوال «کمرا ایمج – قورباغه طلایی» لهستان

اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» در فیلم‌نت

تبلیغات

ویژه ها

بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!
خبر وسط

بالاخره سعید حاجی‌میری تهیه‌کننده «چای تلخ» دلیل اصلی ناتمام ماندن فیلم را فاش کرد: پای یک جمعیت منسوب به «فلسطین» و عطاءالله مهاجرانی در میان است !!؟+اعلام رقم دقیق برآورد تقوایی و ارقام بیشتری که صرف شده ولی فیلم کامل نشده!

5 آبان 1404

سینماروزان: بعد از فوت ناصر تقوایی، مجددا پرونده فیلم ناتمام چای تلخ باز شد و برخی رسانه ها به مانند...

ادامه مطلب
درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

درخواست حمیرا- خواننده‌ی زن لس‌آنجلسی- از مدیران فرهنگی+فیلم

5 آبان 1404
امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

امین حیایی در نقش داریوش در فیلم «آقای زالو» ؟+فیلم

4 آبان 1404
چرا «کج پیله» مخاطب‌پسند شده؟/از مردپوشی تا خودباشی!

چرا «کج پیله» مخاطب‌پسند شده؟/از مردپوشی تا خودباشی!

3 آبان 1404
اکران “لاک قرمز” در گروه آفریقا/”سلام بمبئی” در گروه آزاد روی پرده می رود

مرد عینکی ۱۷۱میلیارد/زن و بچه مماس با صد میلیارد/عبور قسطنطنیه از ۵۱میلیارد/ناجورها ۴۷میلیارد/یوز از ۳۵میلیارد گذشت/کج‌پیله ۲۰میلیاردی شد/ناتوردشت ۱۹میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۲میلیارد/لاک پشت ۱۰میلیارد/بچه مردم دوروزه درمرز ۲میلیارد+آمار کامل فروش

2 آبان 1404
درگذشت واحد خاکدان نقاش هایپررئالیست؛ فرزندِ سازنده‌ی شهرک سینمایی علی حاتمی

درگذشت واحد خاکدان نقاش هایپررئالیست؛ فرزندِ سازنده‌ی شهرک سینمایی علی حاتمی

1 آبان 1404
سریال سووشون

سریال «سووشون» و ترجمه‌ی زبان بدن!

1 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم