سینماروزان: سالها پیش به ناگاه نشریات ایرانی خبر دادند پوری بنایی هنرپیشه سرشناس ایرانی فلج شده! خبری که ناشی از شایعهای بود که خیلی زود همهگیر شد.
پوری بنایی دچار نوعی بیماری دیفتری شده و عفونت ناشی از آن بیماری به پایش آسیب زده بود. مرور بخشهایی از گفتگوی وقت پوری بنایی با مجله جوانان حکایت دارد از اینکه او میخواسته در ابتدا برای درمان بیماری به اسرائیل برود اما به دلیل اعتقادات شخصی و درگیری اعراب با اسرائیل، قید این سفر را زده و به لندن میرود و درمان خود را پی میگیرد.
پوری بنایی در آن زمان به مجله جوانان گفته بود: متاسفانه چندی پیش یکی از مجلات نوشت که پای من فلج شده و همین مساله باعث نگرانی دوستان و آشنایان شد تا جایی که مجبور شدم علیرغم درد پا بیرون بیایم و قدری راه بروم تا جلوی شایعات را بگیرم. پزشکان گفته اند درد پا ناشی از عفونت دیفتری یا آنژین است که قصد دارم برای درمانش به لندن برود.
او ادامه داده بود: در مدت بستری محمدعلی میری-کمدین- بارها جویای احوالم بود، بهروز وثوقی هم تلفن زد و حالم را پرسید ولی گوگوش هیچ تماسی نگرفت! در مقابل یکی از سیاهی لشگران سینما به اسم حسین کریمی برایم گوسفند نذر کرد.
بنایی با اشاره به تعلقات مذهبی خود بیان داشته بود: خودم هم نذر کرده ام که اگر سلامتی کامل را بازیابم، در امامزاده نصرالدین-از امامزادههای قدیمی تهران که ضلع غربی خیابان خیام واقع شده- افطاری دهم.
پوری بنایی در آن گفتگو با اشاره به شایعه ازدواجش، آن را منتفی دانسته بود؛ چون خواستگار محترم(!) ایشان درخواست ترک بازیگری داشته ولی پوری بازیگری را دوست داشته و میخواسته این کار را ادامه دهد…
برای تماشای ویدئو اینجا را ببینید.

































