سینماروزان: رایزنیهای شورای صنفی نمایش ادامه دارد و تا اینجا چهار فیلم ارگانی به عنوان گزینه های اصلی اکران نوروز۴۰۵ مطرح شدهاند.
فیلمهای قمارباز(محسن بهاری/درباره هک بانک داخلی)، خط نجات(وحید موساییان/درباره تاریخ استعمار)، بهشت تبهکاران(مسعود جعفری جوزانی/درباره حسن جعفری قهرمان ملایر) و نیم شب(محمدحسین مهدویان/درباره جنگ دوازده روزه) فیلمهایی هستند که بناست در اکران نوروز و از ۲۷ اسفند روی پرده بروند.
سه فیلم اول محصول فارابی هستند، قمارباز محصول متأخر فارابی است ولی بهشت تبهکاران و خط نجات محصول سالیان گذشته هستند؛ بهشت تبهکاران البته در فجر۴۲ رونمایی شده اما خط نجات مدتها بود که بخاطر مشکلات مالکیتی در آرشیو مانده بود و اگر مشکلات مالکیتی آن حل شود به اکران نوروز خواهد رسید.
فیلم چهارم-نیم شب- محصول تصویرشهر شهرداری است.
موسسه بهمن سبز حوزه هنری که بانی بازگشایی مجدد سینماهای کشور از طریق بازگشایی سینماهای شهرستانها شده، پخش هر چهار فیلم را برعهده گرفته است تا درنهایت فارابی و حوزه هنری و شهرداری باشند که در مشارکت با هم چراغ سینماها را مجددا روشن نمایند بلکه ترس بقیه صاحبان آثار هم بریزد و برای اکران دوم نوروز جلو بیایند.

































