• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 3 تیر 1405
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

این نُت، برای مردم عجیب است!/اظهارات نگین گودرزی همخوانِ زنِ علیرضا قربانی

26 شهریور 1404
در گوناگون
21 0
A A
0
نگین گودرزی

نگین گودرزی

سینماروزان: اجرای تورکنسرت «ایرانم» یک همخوان زن دارد که این شب ها صدایش با استقبال زیادی مواجه شده است که این واکنش ها برای نگین گودرزی خواننده موسیقی کلاسیک غربی تجربه جدیدی است.

نگین گودرزی که به عنوان همخوان در تورکنسرت «ایرانم» با علیرضا قربانی همکاری می‌کند درباره چگونگی شکل‌گیری این همکاری گفت: قبل از کرونا یعنی در سال ۹۸ با هم همکاری داشتیم و بعد از کرونا این همکاری متوقف شد اما دورادور در ارتباط بودیم تا اینکه امسال دوباره این امکان میسر شد.

وی ادامه داد: همچنین در ضبط‌های استودیویی چند کار آقای قربانی که حسام ناصری آهنگسازی کرده است، خوانده بودم و از نتیجه کار راضی بودند.

این خواننده درباره همکاری با گروه علیرضا قربانی بیان کرد: در این گروه همه چیز خیلی دوستانه و در عین حال دقیقا سر جای خودش است. حسام ناصری اعضای گروه موسیقی را خیلی گزیده انتخاب می‌کند و ترجیحش این است که با آدم‌هایی کار کند که علاوه بر تسلط به تکنیک و داشتن سواد موسیقایی و توانایی برآمدن از پس کار، رابطه دوستانه‌ بینشان حاکم باشد. او همیشه رفاقت‌ها را هم در نظر می‌گیرد و این حس خوبی برای افراد ایجاد می‌کند.

وی درباره مواجهه با تعداد بالغ بر 8 هزار نفر در اجرای هر شب عنوان کرد: حس خیلی عجیبی است. انرژی آدم‌ها بسیار تاثیر دارد و انگار این انرژی ضربدر ۱۰۰ یا ضربدر ۱۰۰۰ می‌شود. اجرایی که پیش از این حضور داشتم در ایوان عطار کاخ سعدآباد بود که خیلی کوچیک‌تر از اینجا بود اما اینجا جو خیلی متفاوت و البته خیلی درخشان است.

گودرزی تاکید کرد: در این اجراها سازه طوری چیده شده است که از زاویه دید ما روی استیج، انگار جمعیت ۸ هزار نفر نیستند، چون آدم‌ها به هم نزدیکند و چیدمان صندلی‌ها به گونه‌ای نیست که خیلی عمیق به نظر برسد و ما آدم‌ها را از دور ببینیم. به دلیل اینکه همه چیز استاندارد چیده شده است، جو طوری نیست که موجب اضطراب شود. از طرفی دید همه آدم‌ها خوب است و بر اساس آنچه که من در ویدیوها دیدم، همه افراد در هر جایی از سازه که باشند، همه به یک شکل و یک اندازه لذت می‌برند و این درخشان است.

این خواننده موسیقی کلاسیک غربی در بخش دیگر حرف هایش درباره جایگاه همخوان در اجرا عنوان کرد: چیزی که همیشه به من می‌گویند این است که پوزیشن همخوان در قطعات بسیار تاثیرگذار است، یعنی حضور همخوان برای خودنمایی و ابراز قدرت نیست بلکه کاملا هدف این بوده که یک سولیست سوپرانو داشته باشیم و این دقیقا مثل یک نقش در یک تئاتر است یعنی صدای زن در پروژه لزوما همخوانی و بک وکال نیست بلکه یک کاراکتر است. اگر به قطعاتی که من در آن‌ها می‌خوانم دقت کنید، یک نقش مستقل را ایفا می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این همخوانی وابسته به کلمات نیست، بیان کرد: من و حسام ناصری بدون اینکه با هم هماهنگ کرده باشیم احساس می‌کردیم اگر درگیر کلمات شویم این همخوانی نقش سایه پیدا می‌کند، ولی این خط سوپرانویی که الان هست، فارغ از اینکه من بخوانم یا هر خواننده دیگری، انگار یک کاراکتر بیرون از پروژه را ایفا می‌کند. یعنی ما بسته به کلمات، صدای زنی را از دور می‌شنویم و این به مفهومی که در آن قطعه نهفته است، کمک می‌کند و آن قطعه به این صدا نیاز دارد. این یک طراحی زیبا و به اندازه و به همین دلیل لذت بخش است.

این هنرمند جوان عنوان کرد: در نهایت از اینکه عضو کوچیکی از یک پروژه بزرگ باشم، لذت می‌برم و احساس می‌کنم که هم این حضور برایم موجب کسب اعتبار و لذت‌بخش است و هم به اندازه‌ای که باید دیده می‌شود. خودم فکر می‌کنم در قطعات درستی حضور دارم و اینکه در همه قطعه‌ها نمی‌خوانم برایم خیلی جذاب است. اینکه در جاهایی هستم که یک زنانگی در پس‌زمینه آن هست، یعنی ما برای تکمیل مفهوم آن قطعه به یک زن و صدایش نیاز داریم، مثل قطعه «مرا ببخش» و قطعه «۱۱ ماه و ۲۹ روز و چند هزار ساعت» که این قطعه از لحاظ مفهوم خیلی قطعه سختی است و من در نقش کسی هستم که نیست! صدایی است که از دور می‌شنویم.

وی ادامه داد: به عقیده من هر آدمی این قطعه را بشنود می‌تواند تعبیر جداگانه خودش را داشته باشد. این مساله‌ای است که نمی‌توان توضیح داد و آدم‌ها باید در آن عمیق شوند تا متوجه جزئیاتش شوند.

گودرزی تاکید کرد: فکر می‌کنم آدم‌ها مرا می‌شنوند و اجرایم بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

این خواننده آواز کلاسیک غربی مطرح کرد: چیزی که این روزها در فضای مجازی برایم می‌نویسند این است که صدای بهشتی داری. فکر می‌کنم دلیلش این است که آن کاراکتر درست تعریف شده است؛ یک صدای زنانه‌ای که حرف نمی زند، از دور است، محو است، مثل یک لالایی که همه آدم‌ها لالایی را به عنوان یک مفهوم جهانی می‌شنوند.

وی اظهار کرد: من یا کس دیگری عبارت «صدای بهشتی» را پررنگ نکرده است اما تعداد بسیار زیادی از مخاطبان این را می‌گویند و لزوما نه به این دلیل که من می‌خوانم، بلکه در واقع جای آن خواننده زن دقیقا همین است؛ صدایی که از جایی می‌آید که نهایت خوبی است. فکر می‌کنم آدم‌ها این حس را می‌گیرند و این جایگاه زیبایی است.

نگین گودرزی تاکید کرد: فکر می‌کنم این پروژه می‌خواسته چنین کاراکتری را تعریف کند و در این کار موفق بوده است. من هم خط‌هایی که می‌خوانم و همچنین ورود و خروجم به قطعات را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم در جای درستی هستم و این برایم خیلی لذت بخش است.

وی همچنین درباره واکنش‌هایی که در این مدت دریافت کرده است، گفت: آنچه می‌خوانم آواز کلاسیک غربی است که در موسیقی ایرانی ریشه ندارد و شاید در ۲۰ یا ۳۰ سال اخیر قدری در ایران رواج پیدا کرده باشد. اگر بخواهیم روراست باشیم خیلی ریشه در فرهنگ ما ندارد، کلاسیک غربی است و از اروپای قدیم آمده است، اما برای من جالب است که آدم‌ها با اینکه خیلی با این موسیقی خاطره ندارند و خیلی در روزمره دنبالش نمی‌کنند، برایشان جذاب است و به این فکر می‌کنند که مگر ما در ایران هم این نوع موسیقی را داریم!

گودرزی اظهار کرد: افراد زیادی هستند که در این سبک از من بهترند و خیلی‌ها قبل‌تر از من این مسیر را هموار کرده‌اند که من الان اینجا هستم. خیلی‌ها کنسرت‌هایی را برگزار کرده‌اند و آلبوم‌هایی را با گروه کر یا با خواننده‌های خانم کلاسیک ضبط کرده‌اند و ما خیلی تئاترهای موزیکال و اپرا داشتیم، ولی برای آدم‌ها جذاب است که موسیقی کلاسیک این‌قدر به آن‌ها نزدیک شده است و دارند از آن لذت می‌برند. فکر می‌کنم اپرا یا موسیقی کلاسیک غربی همیشه برای فرهنگ ما ایرانی‌ها کسل‌کننده بوده و این نوع موسیقی را در فرهنگ عامه‌مان گوش نمی‌دهیم و کاری که این پروژه یا پروژه‌های مشابه کردند این است که موسیقی کلاسیک غربی به آدم‌ها نزدیک شد و مخاطبان با مدل خواندن جدیدی مواجه شدند که خیلی هم در روزمره‌شان نیست ولی در عین حال از آن لذت می‌برند.

وی در پایان عنوان کرد: نتی که می‌خوانم در آواز کلاسیک نت خیلی سختی نیست و نت‌های خیلی سخت‌تر از این را برای درسم و پیش استادم خوانده ام، اما این نت برای مردم عجیب و جدید است و آن کسالت‌باری موسیقی کلاسیک که در ذهن‌شان هست، ندارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=90276
image_print
برچسب ها: علیرضا قربانینگین گودرزی
نوشته قبلی

جشن تولد «یسنای واقعی» در اکران مردمی «ناتورِدشت»/ حجازی فر: باید اعتراف کنم از دیدن یسنا احساساتی شدم/ خردمندان: ما دوست داشتنی‌ترین مردم را داریم

نوشته‌ی بعدی

ماجرای یک قمار غریب؟!⇐رونمایی از آنونس فیلم «گوزن‌های اتوبان» با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، سامان صفاری و…+فیلم

مطالب مرتبط

نمایش «سرِ انقلاب» روی صحنه رفت

نمایش «سرِ انقلاب» روی صحنه رفت

1 تیر 1405

سینماروزان: اجرای جدیدی از نمایش «سرِ انقلاب» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی شفاعت روی صحنه رفت. بلیت‌فروشی دور جدید اجرای...

عمارت نوفل لوشاتو

روزهای گرم تئاتر در عمارت نوفل‌لوشاتو

30 خرداد 1405

سینماروزان: نوفل‌لوشاتو با سه نمایش در روزهای گرم تابستان میزبان مخاطبان است. نمایش «زار» به کارگردانی عرفان زارعی تا ۲۳...

احمد پهلوانیان

انتصاب سرپرست رادیو قرآن و مشاور معاون صدا در امور هوش مصنوعی

24 خرداد 1405

سینماروزان: احمد پهلوانیان، معاون صدا، با صدور دو حکم جداگانه، محمدهادی صلح‌جو را به عنوان سرپرست مدیریت شبکه رادیویی قرآن...

نوشته‌ی بعدی
فیلم «گوزن‌های اتوبان»

ماجرای یک قمار غریب؟!⇐رونمایی از آنونس فیلم «گوزن‌های اتوبان» با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، سامان صفاری و...+فیلم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری در سینماهایلایت درباره سریال کلاغ و محسن قصابیان حرف زد

    از امیرعباس هویدا تا قوام‌السلطنه و مستر بین در سریال “کلاغ” !/حامد مظفری در سینماهایلایت مطرح کرد+ویدئو

    303 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 121 توئیت 76
  • سایه اعدام بر سر آقای کارگردان!؟

    27 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

    27 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 11 توئیت 7
  • چگونه آناهیتا افشار جای ترانه علیدوستی در «تهران کنارت» را گرفت؟/چطور یک پارتی در فستیوال کن موجب تولید این فیلم شد؟/«بن سای» هم یک پریناز ایزدیار دارد که هزار الله اکبر!/اگر در ایران ماندم، کمدی می‌سازم

    23 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • تغییر معاون نظارت؛ بی‌فایده‌ترین اقدام در سازمان سینمایی!

    23 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 9 توئیت 6
  • زیرکی محمدرضا عباسیان و علی قائم‌مقامی، نقشه‌ی «هفت» را نقش بر آب کرد!

    21 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه برای چهار کمدی و یک فیلم جنگی

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • متعاقب گزارش انتقادی سینماروزان⇐برنامه تلویزیونی «هفت» تعطیل شد

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5

آخرین مطالب

سریال «متولد آوریل»: سرد، بی‌روح و ملال‌انگیز 

نمایش «سرِ انقلاب» روی صحنه رفت

سریال «سرخدار» با چهره‌های محبوب تلویزیون به شبکه یک می‌آید

رادیو؛ راوی حماسه کربلا در تاسوعا و عاشورا

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

نادر فلاح به «برای فروش» پیوست

فیلمی اجتماعی با بازی بهنوش بختیاری/ فیلمبرداری «رقصِ سپید» به پایان رسید

پوستر فیلم سینمایی «براسو» رونمایی شد

چه کسی برادر سیاوش قمیشی را کُشت؟؟؟⇐روایتی عینی از برادرزاده +ویدئو

فروش ۱۴ هزار و ۵۰۰ بلیت برای اکران دیدار ایران و بلژیک در سینماها

تبلیغات

ویژه ها

سریال «متولد آوریل»: سرد، بی‌روح و ملال‌انگیز 
خبر وسط

سریال «متولد آوریل»: سرد، بی‌روح و ملال‌انگیز 

2 تیر 1405

سینماروزان/احمد محمداسماعیلی: مینی سریال هفت قسمتی "متولد آوریل" یک اثر بیوگرافی درباره آدمهای جنگ است. حسین قاسمی جامی در گذشته...

ادامه مطلب
جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

جام‌جهانی۲۰۲۶ در تلویزیون⇐ شبکه ورزش یا شبکه سوم؟/محمدحسین میثاقی یا رسول مجیدی؟کدامیک؟

31 خرداد 1405
سیاوش قمیشی

چه کسی برادر سیاوش قمیشی را کُشت؟؟؟⇐روایتی عینی از برادرزاده +ویدئو

30 خرداد 1405
آیدین آغداشلو و بهاره افشاری

اعتراف تکان دهنده آغداشلو دربرابر بهاره افشاری!+ویدئو

29 خرداد 1405
برنامه تلویزیونی هفت

متعاقب گزارش انتقادی سینماروزان⇐برنامه تلویزیونی «هفت» تعطیل شد

29 خرداد 1405
اکران “لاک قرمز” در گروه آفریقا/”سلام بمبئی” در گروه آزاد روی پرده می رود

کفایت مذاکرات ۱۱۰میلیارد/جیمز باند ۹۲میلیارد/آنتیک ۵۱میلیارد/تهران‌کنارت ۴۴میلیارد/تاکسیدرمی ۱۴میلیارد/افتتاحیه سرد شمشیر و اندوه+آمار کامل فروش  

29 خرداد 1405
حامد مظفری در سینماهایلایت درباره سریال کلاغ و محسن قصابیان حرف زد

از امیرعباس هویدا تا قوام‌السلطنه و مستر بین در سریال “کلاغ” !/حامد مظفری در سینماهایلایت مطرح کرد+ویدئو

28 خرداد 1405
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم