• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
سه شنبه 1 مهر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گوناگون

این نُت، برای مردم عجیب است!/اظهارات نگین گودرزی همخوانِ زنِ علیرضا قربانی

26 شهریور 1404
در گوناگون
21 0
A A
0
نگین گودرزی

نگین گودرزی

سینماروزان: اجرای تورکنسرت «ایرانم» یک همخوان زن دارد که این شب ها صدایش با استقبال زیادی مواجه شده است که این واکنش ها برای نگین گودرزی خواننده موسیقی کلاسیک غربی تجربه جدیدی است.

نگین گودرزی که به عنوان همخوان در تورکنسرت «ایرانم» با علیرضا قربانی همکاری می‌کند درباره چگونگی شکل‌گیری این همکاری گفت: قبل از کرونا یعنی در سال ۹۸ با هم همکاری داشتیم و بعد از کرونا این همکاری متوقف شد اما دورادور در ارتباط بودیم تا اینکه امسال دوباره این امکان میسر شد.

وی ادامه داد: همچنین در ضبط‌های استودیویی چند کار آقای قربانی که حسام ناصری آهنگسازی کرده است، خوانده بودم و از نتیجه کار راضی بودند.

این خواننده درباره همکاری با گروه علیرضا قربانی بیان کرد: در این گروه همه چیز خیلی دوستانه و در عین حال دقیقا سر جای خودش است. حسام ناصری اعضای گروه موسیقی را خیلی گزیده انتخاب می‌کند و ترجیحش این است که با آدم‌هایی کار کند که علاوه بر تسلط به تکنیک و داشتن سواد موسیقایی و توانایی برآمدن از پس کار، رابطه دوستانه‌ بینشان حاکم باشد. او همیشه رفاقت‌ها را هم در نظر می‌گیرد و این حس خوبی برای افراد ایجاد می‌کند.

وی درباره مواجهه با تعداد بالغ بر 8 هزار نفر در اجرای هر شب عنوان کرد: حس خیلی عجیبی است. انرژی آدم‌ها بسیار تاثیر دارد و انگار این انرژی ضربدر ۱۰۰ یا ضربدر ۱۰۰۰ می‌شود. اجرایی که پیش از این حضور داشتم در ایوان عطار کاخ سعدآباد بود که خیلی کوچیک‌تر از اینجا بود اما اینجا جو خیلی متفاوت و البته خیلی درخشان است.

گودرزی تاکید کرد: در این اجراها سازه طوری چیده شده است که از زاویه دید ما روی استیج، انگار جمعیت ۸ هزار نفر نیستند، چون آدم‌ها به هم نزدیکند و چیدمان صندلی‌ها به گونه‌ای نیست که خیلی عمیق به نظر برسد و ما آدم‌ها را از دور ببینیم. به دلیل اینکه همه چیز استاندارد چیده شده است، جو طوری نیست که موجب اضطراب شود. از طرفی دید همه آدم‌ها خوب است و بر اساس آنچه که من در ویدیوها دیدم، همه افراد در هر جایی از سازه که باشند، همه به یک شکل و یک اندازه لذت می‌برند و این درخشان است.

این خواننده موسیقی کلاسیک غربی در بخش دیگر حرف هایش درباره جایگاه همخوان در اجرا عنوان کرد: چیزی که همیشه به من می‌گویند این است که پوزیشن همخوان در قطعات بسیار تاثیرگذار است، یعنی حضور همخوان برای خودنمایی و ابراز قدرت نیست بلکه کاملا هدف این بوده که یک سولیست سوپرانو داشته باشیم و این دقیقا مثل یک نقش در یک تئاتر است یعنی صدای زن در پروژه لزوما همخوانی و بک وکال نیست بلکه یک کاراکتر است. اگر به قطعاتی که من در آن‌ها می‌خوانم دقت کنید، یک نقش مستقل را ایفا می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این همخوانی وابسته به کلمات نیست، بیان کرد: من و حسام ناصری بدون اینکه با هم هماهنگ کرده باشیم احساس می‌کردیم اگر درگیر کلمات شویم این همخوانی نقش سایه پیدا می‌کند، ولی این خط سوپرانویی که الان هست، فارغ از اینکه من بخوانم یا هر خواننده دیگری، انگار یک کاراکتر بیرون از پروژه را ایفا می‌کند. یعنی ما بسته به کلمات، صدای زنی را از دور می‌شنویم و این به مفهومی که در آن قطعه نهفته است، کمک می‌کند و آن قطعه به این صدا نیاز دارد. این یک طراحی زیبا و به اندازه و به همین دلیل لذت بخش است.

این هنرمند جوان عنوان کرد: در نهایت از اینکه عضو کوچیکی از یک پروژه بزرگ باشم، لذت می‌برم و احساس می‌کنم که هم این حضور برایم موجب کسب اعتبار و لذت‌بخش است و هم به اندازه‌ای که باید دیده می‌شود. خودم فکر می‌کنم در قطعات درستی حضور دارم و اینکه در همه قطعه‌ها نمی‌خوانم برایم خیلی جذاب است. اینکه در جاهایی هستم که یک زنانگی در پس‌زمینه آن هست، یعنی ما برای تکمیل مفهوم آن قطعه به یک زن و صدایش نیاز داریم، مثل قطعه «مرا ببخش» و قطعه «۱۱ ماه و ۲۹ روز و چند هزار ساعت» که این قطعه از لحاظ مفهوم خیلی قطعه سختی است و من در نقش کسی هستم که نیست! صدایی است که از دور می‌شنویم.

وی ادامه داد: به عقیده من هر آدمی این قطعه را بشنود می‌تواند تعبیر جداگانه خودش را داشته باشد. این مساله‌ای است که نمی‌توان توضیح داد و آدم‌ها باید در آن عمیق شوند تا متوجه جزئیاتش شوند.

گودرزی تاکید کرد: فکر می‌کنم آدم‌ها مرا می‌شنوند و اجرایم بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

این خواننده آواز کلاسیک غربی مطرح کرد: چیزی که این روزها در فضای مجازی برایم می‌نویسند این است که صدای بهشتی داری. فکر می‌کنم دلیلش این است که آن کاراکتر درست تعریف شده است؛ یک صدای زنانه‌ای که حرف نمی زند، از دور است، محو است، مثل یک لالایی که همه آدم‌ها لالایی را به عنوان یک مفهوم جهانی می‌شنوند.

وی اظهار کرد: من یا کس دیگری عبارت «صدای بهشتی» را پررنگ نکرده است اما تعداد بسیار زیادی از مخاطبان این را می‌گویند و لزوما نه به این دلیل که من می‌خوانم، بلکه در واقع جای آن خواننده زن دقیقا همین است؛ صدایی که از جایی می‌آید که نهایت خوبی است. فکر می‌کنم آدم‌ها این حس را می‌گیرند و این جایگاه زیبایی است.

نگین گودرزی تاکید کرد: فکر می‌کنم این پروژه می‌خواسته چنین کاراکتری را تعریف کند و در این کار موفق بوده است. من هم خط‌هایی که می‌خوانم و همچنین ورود و خروجم به قطعات را خیلی دوست دارم و فکر می‌کنم در جای درستی هستم و این برایم خیلی لذت بخش است.

وی همچنین درباره واکنش‌هایی که در این مدت دریافت کرده است، گفت: آنچه می‌خوانم آواز کلاسیک غربی است که در موسیقی ایرانی ریشه ندارد و شاید در ۲۰ یا ۳۰ سال اخیر قدری در ایران رواج پیدا کرده باشد. اگر بخواهیم روراست باشیم خیلی ریشه در فرهنگ ما ندارد، کلاسیک غربی است و از اروپای قدیم آمده است، اما برای من جالب است که آدم‌ها با اینکه خیلی با این موسیقی خاطره ندارند و خیلی در روزمره دنبالش نمی‌کنند، برایشان جذاب است و به این فکر می‌کنند که مگر ما در ایران هم این نوع موسیقی را داریم!

گودرزی اظهار کرد: افراد زیادی هستند که در این سبک از من بهترند و خیلی‌ها قبل‌تر از من این مسیر را هموار کرده‌اند که من الان اینجا هستم. خیلی‌ها کنسرت‌هایی را برگزار کرده‌اند و آلبوم‌هایی را با گروه کر یا با خواننده‌های خانم کلاسیک ضبط کرده‌اند و ما خیلی تئاترهای موزیکال و اپرا داشتیم، ولی برای آدم‌ها جذاب است که موسیقی کلاسیک این‌قدر به آن‌ها نزدیک شده است و دارند از آن لذت می‌برند. فکر می‌کنم اپرا یا موسیقی کلاسیک غربی همیشه برای فرهنگ ما ایرانی‌ها کسل‌کننده بوده و این نوع موسیقی را در فرهنگ عامه‌مان گوش نمی‌دهیم و کاری که این پروژه یا پروژه‌های مشابه کردند این است که موسیقی کلاسیک غربی به آدم‌ها نزدیک شد و مخاطبان با مدل خواندن جدیدی مواجه شدند که خیلی هم در روزمره‌شان نیست ولی در عین حال از آن لذت می‌برند.

وی در پایان عنوان کرد: نتی که می‌خوانم در آواز کلاسیک نت خیلی سختی نیست و نت‌های خیلی سخت‌تر از این را برای درسم و پیش استادم خوانده ام، اما این نت برای مردم عجیب و جدید است و آن کسالت‌باری موسیقی کلاسیک که در ذهن‌شان هست، ندارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=90276
image_print
برچسب ها: علیرضا قربانینگین گودرزی
نوشته قبلی

جشن تولد «یسنای واقعی» در اکران مردمی «ناتورِدشت»/ حجازی فر: باید اعتراف کنم از دیدن یسنا احساساتی شدم/ خردمندان: ما دوست داشتنی‌ترین مردم را داریم

نوشته‌ی بعدی

ماجرای یک قمار غریب؟!⇐رونمایی از آنونس فیلم «گوزن‌های اتوبان» با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، سامان صفاری و…+فیلم

مطالب مرتبط

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه تهران

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه تهران

31 شهریور 1404

سینماروزان: در نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره پوستر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی شد   محور اصلی...

مدیر هنری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شد

مدیر هنری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شد

31 شهریور 1404

سینماروزان: بهروز شعیبی، دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، طی حکمی امرالله فرهادی آردکپان را به‌عنوان مدیر...

اکران «بهترین سال‌های یک زندگی»‏ در خانه هنرمندان ایران

اکران «بهترین سال‌های یک زندگی»‏ در خانه هنرمندان ایران

31 شهریور 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «بهترین سال‌های یک زندگی»‏(۲۰۱۹) ساخته کلود للوش، ساعت ۱۷ جمعه ۴ مهر ۱۴۰۴ در سالن استاد ناصری...

نوشته‌ی بعدی
فیلم «گوزن‌های اتوبان»

ماجرای یک قمار غریب؟!⇐رونمایی از آنونس فیلم «گوزن‌های اتوبان» با بازی نوید پورفرج، الناز شاکردوست، سامان صفاری و...+فیلم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    1204 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 482 توئیت 301
  • حامد مظفری: آقای برزگر! انصراف نمی‌دهید از این گزینش ارگانی؟ 

    465 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 186 توئیت 116
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    389 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 156 توئیت 97
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    376 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 150 توئیت 94
  • مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

    194 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 78 توئیت 49
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    192 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 77 توئیت 48
  • مرگ مهرداد فلاحتگر؛ بازیگر نقش سینوهه‌ی سریال «یوسف» و کاشفِ مصطفی زمانی!

    231 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 92 توئیت 58
  • درگذشت وحید سلطانی؛ صدابردار تلویزیون و سینما/کارگردانِ «ستایش» عزادار شد!

    85 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 34 توئیت 21

آخرین مطالب

رونمایی از پوستر جشنواره فیلم کوتاه تهران

ماجرای واکسن دردسرسازِ پژمان جمشیدی⇐رونمایی از پوستر فیلم «قسطنطنیه»+عکس 

«حرکت آخر»؛ فیلم دوملیتی شهاب حسینی روی پرده می‌رود! 

مدیر هنری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شد

صدور پروانه برای کارمند سالیان ارشاد!+صدور پروانه برای مجید صالحی+صدور پروانه برای فیلمی یادآور باران کوثری

راه‌یابی فیلم «استاد» به جشنواره بین‌المللی نبرودی ایتالیا

اکران «بهترین سال‌های یک زندگی»‏ در خانه هنرمندان ایران

«اتاقک گلی» از اول مهر در سینما آنلاین فیلم نت/ عاشقانه‌ای در دل جنگ

ورود به جنگ ۱۲روزه در فصل تازه‌ی سریال «پایتخت»!+ راه‌اندازی پایتخت‌مال در مازندران!

همراهی پژمان جمشیدی با بازیگر زن ترک/انتشار اولین تصاویر از فیلم «قسطنطنیه»؛ کمدی تازه کارگردان «فسیل»+ویدئو 

تبلیغات

ویژه ها

ماجرای واکسن دردسرسازِ پژمان جمشیدی⇐رونمایی از پوستر فیلم «قسطنطنیه»+عکس 
خبر

ماجرای واکسن دردسرسازِ پژمان جمشیدی⇐رونمایی از پوستر فیلم «قسطنطنیه»+عکس 

31 شهریور 1404

سینماروزان: کمدی عاشقانه «قسطنطنیه» به تهیه‌کنندگی دکتر امین‌رضا چلبیانلو و کارگردانی کریم امینی از چهارشنبه به سینماها می‌آید. در خلاصه...

ادامه مطلب
صدور پروانه برای کارمند سالیان ارشاد!+صدور پروانه برای مجید صالحی+صدور پروانه برای فیلمی یادآور باران کوثری

صدور پروانه برای کارمند سالیان ارشاد!+صدور پروانه برای مجید صالحی+صدور پروانه برای فیلمی یادآور باران کوثری

31 شهریور 1404
ورود به جنگ ۱۲روزه در فصل تازه‌ی سریال «پایتخت»!+ راه‌اندازی پایتخت‌مال در مازندران!

ورود به جنگ ۱۲روزه در فصل تازه‌ی سریال «پایتخت»!+ راه‌اندازی پایتخت‌مال در مازندران!

30 شهریور 1404
همراهی پژمان جمشیدی با بازیگر زن ترک/انتشار اولین تصاویر از فیلم «قسطنطنیه»؛ کمدی تازه کارگردان «فسیل»+ویدئو 

همراهی پژمان جمشیدی با بازیگر زن ترک/انتشار اولین تصاویر از فیلم «قسطنطنیه»؛ کمدی تازه کارگردان «فسیل»+ویدئو 

30 شهریور 1404
صدور پروانه برای مرتضی عقیلی+صدور دو پروانه دیگر 

صدور پروانه برای مرتضی عقیلی+صدور دو پروانه دیگر 

30 شهریور 1404
پرویز پرستویی: فیلم "سرخپوست" برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما...+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و... 

پرویز پرستویی: فیلم “سرخپوست” برای من و هدیه تهرانی نوشته شده بود اما…+اظهارنظر درباره جنگ دوازده روزه!+چرایی جدایی از کارنامه و… 

28 شهریور 1404
رقابت با علی سرتیپی و پردیس کورش؟⇐تهیه‌کننده «مارمولک» با پردیس 10سالنه مجهز به IMAX می‌آید+عکس

“پیرپسر” ۱۷۰میلیارد و “مرد عینکی” ۱۳۸میلیارد/”صددام” ۱۳۵میلیارد/”زن و بچه” ۸۶/۵میلیارد/”ناجورها” ۳۱/۵میلیارد/”گوزنهای اتوبان” دوروزه میلیاردی شد+آمار کامل فروش

28 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم