سینماروزان: زمزمه های افزایش قیمت بلیت سینما برای سال ۴۰۵ گرچه همزمان شده با شروع مجدد جنگ، با این حال به نظر میرسد بالا بردن بهای بلیت سینما بدون ارائه محصول درجه یک سینمایی، فقط کاهش مخاطب را در پی دارد.
به تازگی تینا جلالی روزنامهنگار باسابقه سینما در تحلیلی حول این مساله در روزنامه اعتماد آورده: اصلا مگر نه اين است كه مخاطب فيلم خوب و باكيفيت ميخواهد؟ مگر نه اين است كه فيلم خوب در هر شرايطي مخاطب خود را دارد؟ از مسوولان سينما گرفته تا سينماداران نگران ريزش مخاطب در سال آينده هستند و تلاش ميكنند مخاطب را جذب سالن كنند، از ارايه بليتهاي نيمبها در دو روز هفته تا شناور شدن قيمت بليت فيلمها، ولي بحث ساخت فيلم خوب و با كيفيت در ميان طرحها و صحبتهايشان خالي است، چرا؟
جلالی ادامه داد: بهترين مثال درباره اهميت ساخت فيلم خوب همين چهل و چهارمين جشنواره فيلم فجر است. اوضاع ملتهبي كه حين برگزاري اين جشنواره وجود داشت اصلا نيازي به توضيح ندارد، اما با وجود شرايط تلخ اعتراضات و جانباختن هموطنانمان و بدتر سايه جنگ بر سر مردم، اما نگارنده شاهد بود كه بعضي فيلمها نظير #اسكورت در گيشه با اقبال مخاطب مواجه شدند. اين يعني چه؟ يعني فيلم با كيفيت خوب در هر شرايطي مخاطب خود را خواهد داشت. مطمئن باشيد فيلم اسكورت هم با بليت 100 هزار توماني ميفروشد هم 50 هزار توماني و هم 200 هزار توماني، صاحب آثار و سينمادار نگراني در جذب مخاطب اين فيلم ندارند، چون جنس خوب، مخاطب خودش را در هر شرايطي دارد.

این روزنامهنگار هشدار داد: نگراني سينماداران آنجاست كه ميدانند فيلمهاي معمولي و متوسط براي سال آينده زياد ساخته شده كه با بليت ۲۰۰ هزار توماني با اقبال مخاطب مواجه نميشود. به نظر ميرسد سينماي ايران براي سالهاي آينده، نياز هر چه بيشتر به قصه و كيفيت خوب دارد، چون با تكرار فرمولهاي سطحي فيلمهاي كمدي، بعيد به نظر ميرسد اين فيلمها هم ناجي گيشه باشند.

































