سینماروزان: با وجود آن که جنگ رمضان وارد ماه دوم خود شده و با اینکه این جنگ اسباب بیکاری بسیاری از اهالی سینما را رقم زده ولی هنوز نه روسای صنفی و نه روسای دولتی سینما هیچ طرحی برای جبران خسارتهای معیشتی اهالی سینما اجرا نکرده اند.
در همین حال علی سرتیپی تهیهکننده سینمای ایران در دیدار با محمد مخبر-در حاشیه جلسه کسب و کارهای دیجیتال-از او خواسته است به کمک معیشت اهالی سینما بیاید چون متولیان دولتی جز توقیف و ممیزی، کاری نمیکنند.
علی سرتیپی با اشاره به مشکلات رکود کسب و کارهای هنری در شرایط جنگی از دستیار ویژه رهبر انقلاب-محمد مخبر- درخواست کمک کرد. وی در جلسه کسبوکارهای دیجیتال با مخبر با اشاره به هزینه بالای تولید فیلم و سریال از این گفته که وقتی فیلم و سریالی تولید نشود، حجم بیکاران سینما چند برابر میشود و وقتی جنگ است حتی هزینه اجاره لوکیشن هم چنان گران میشود که تولید جز ضرردهی نخواهد بود.
سرتیپی با اشاره به تجربیات سریالسازی در پلتفرم فیلمنت گفت: با اینکه دو فصل سریال وحشی را ارائه کردیم و بازخورد مخاطب هم قابل قبول بوده ولی همچنان نبود کپی رایت، اسباب ضرردهی است با این حال کار را ادامه دادیم اما تولید فصل سوم سریال وحشی منوط به پرداخت هزینه سنگین اجاره و ساخت لوکیشن در شرایط جنگی است که واقعا بخش خصوصی را در منگنه قرار داده.

سرتیپی خطاب به مخبر با گلایه از روسای صنفی-دولتی سینما خاطرنشان ساخت: متاسفانه صنف ما انگار متولی خاصی جز برای مجوز و ممیزی و توقیف ندارد، ای کاش شما-مخبر- به کسبوکارها و معیشت صنف سینما کمک کنید تا بتوانیم کنار مردم باشیم!

































