• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 26 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

وقتی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیشتر از رییس اداره نظارت، دلسوز سینماست⇔چرا ایل‌بیگی در «هفت» درباره توقیف فیلمهای مجوزدار و ماجرای کشدار تیزرهای ماهواره‌ای کلمه‌ای سخن نگفت؟

4 دی 1395
در رک و راست
0 0
A A
0
وقتی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بیشتر از رییس اداره نظارت، دلسوز سینماست⇔چرا ایل‌بیگی در «هفت» درباره توقیف فیلمهای مجوزدار و ماجرای کشدار تیزرهای ماهواره‌ای کلمه‌ای سخن نگفت؟

حبیب ایل بیگی، بهروز افخمی، هفت

سینماروزان: حضور حبیب ایل بیگی رییس اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد در برنامه “هفت” این پیش بینی را ایجاد می کرد که با رندی بهروز افخمی مجری برنامه بحث به سمت یک مسأله مهم سینمای ایران در دولت یازدهم که همان جلوگیری از اکران فیلمهای دارای مجوز نمایش است کشیده شود.

به گزارش سینماروزان ایل بیگی برای حضور در میزگردی با بررسی مدیریت سینمای دولتی به “هفت” آمده بود؛ موضوعی که اظهارنظر درباره آن ربط چندانی به ایل بیگی نداشت.

ایل بیگی بیشترین سابقه اش مدیریت روابط عمومی نهادها و جشنواره ها بوده و به غیر از حضورش در دولت یازدهم در انجمن سینمای جوان و اداره نظارت، کسوت چندانی که او را در جایگاه اظهارنظر رسمی درباره بررسی مدیریت سینمای دولتی قرار دهد، ندارد.

از همین رو شاید یک دلیل دعوت از او برای بحث درباره موضوعی غیرمرتبط با رزومه کاری همان رندی افخمی بود که می خواست از خلال صحبتهای او بحث را به سمت وضعیت عجیبی که در این سالها درباره جلوگیری از اکران فیلمهای مجوزدار وجود داشته بکشاند به خصوص که در هفته های اخیر از یک طرف کمدی “سه بیگانه” علیرغم داشتن پروانه نمایش و ثبت قرارداد در شورای صنفی نمایش به ناگاه توقیف شد و از طرف دیگر همین دو روز پیش خیر توقیف کمدی بازهم دارای مجوز نمایش “مشکل گیتی” منتشر شد.

افخمی البته در انتهای بحث کوشید با بیان اینکه “فیلمسازانی که امروز فیلم شان توقیف شده است می توانند نزد قوه قضاییه برای عدم نمایش فیلمی که پروانه ساخت گرفته است، شکایت کنند!” از ایل بیگی بخواهد درباره این تناقض مهم اظهارنظر کند اما ایل بیگی که مشخص بود برای ادامه بحث استدلالی موجه ندارد صرفا گفت: طبق قانون، شورای پروانه نمایش الزامی ندارد تا فیلم دارای پروانه ساخت را نمایش دهد. به هرحال می تواند یک نفر این آیین نامه را درست نداند و نزد قوه قضاییه از همین آیین نامه هم شکایت کند. اما ما به عنوان مجریان قانون تا زمانی که قانون پابرجاست باید آن را اجرا کنیم.

ایل بیگی نه درباره توقیف فیلمهای دارای پروانه نمایش گفت و نه درباره توقیف بخاطر پخش تیزرهای ماهواره ای

 بسیاری از مخاطبان “هفت” منتظر بودند ایل بیگی به صراحت درباره این هم بگوید که فارغ از مخالفت با نمایش برخی فیلمهای دارای پروانه ساخت، چرا جلوی اکران فیلمهای مجوزدار گرفته می شود و چرا آثاری مختلف از “عصبانی نیستم” و “رستاخیز” گرفته تا “خانه پدری” و “خانه دختر” و این اواخر هم “سه بیگانه” و “مشکل گیتی” علیرغم داشتن پروانه نمایش به ناگاه توقیف شده اند؟

این انتظار حداقلی بخشی از بدنه سینما بود تا بدانند نقطه نظر ایل بیگی درباره شکایتی که صاحبان “رستاخیز” از وزارت ارشاد به دیوان عدالت اداری به واسطه جلوگیری از اکران یک فیلم مجوزدار داشته اند چیست؟

آیا او همان طور که شکایت فیلمسازان از درست نبودن آیین نامه شورای پروانه ساخت را منطقی می داند، این را هم حق صاحبان آثاری مانند “سه بیگانه” و “خانه پدری” و “عصبانی نیستم” می داند که دادخواهی را نزد دیوان عدالت اداری ببرند؟

چــــــــرا؟؟؟

اما ایل بیگی نه در این باره حرف زد و نه حتی درباره یک موضوع کاملا به‌روز یعنی درگیری مدام صاحبان فیلمهای روی پرده با حکمهای تعلیق موقت یا دائم بخاطر پخش تیزر از شبکه ای ماهواره ای واژه ای سخن گفت.

ایل بیگی این را هم نگفت چطور می شود صاحبان یک فیلم مرتب به پخش تیزرهای خود از یک شبکه خاص اعتراض می کنند اما به جای برخورد با صاحبان آن شبکه ماهواره ای، صاحبان آن فیلم خاص دچار مشکل می شوند؟

همه این حرف نزدنهای ایل بیگی درباره مسائل مبتلابه حوزه کاریش در شرایطی بوده که در هفته اخیر حتی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس هم به صراحت از دوگانگی در برخورد با صاحبان آگهی های پخش شده از یک شبکه ماهواره ای خاص انتقاد کرد و خواستار تعیین تکلیف در این باره شد که چرا فقط با صاحبان آگهی های سینمایی که از ماهواره پخش می شود برخورد صورت می گیرد اما رییس اداره نظارت و ارزشیابی که می توانست در این باره اظهارنظرات روشن خود را داشته باشد کلمه ای در این باره حرف نزد. چرا؟

حبیب ایل بیگی
حبیب ایل بیگی

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=32700
image_print
برچسب ها: اداره نظارت ارشادتوقیفحبیب ایل بیگیدیوان عدالت اداریرستاخیزسازمان سینماییسه بیگانهفیلمهای پروانه دارمشکل گیتینصرا.. پژمان فرهفت
نوشته قبلی

رییس دفتر ایوبی به ریاست انجمن سینمای جوانان ایران رسید!!!

نوشته‌ی بعدی

علت اصلی توقف تولید «شهرزاد2» چیست؟

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

نوشته‌ی بعدی
علت اصلی توقف تولید «شهرزاد2» چیست؟

علت اصلی توقف تولید «شهرزاد2» چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

«شیفت گورستان» به بازار کتاب آمد/ دلهره در دیدارهای شبانه

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

پایان فیلمبرداری «داستان‌های موازی» جدیدترین فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

ورود «آقای زالو» به باشگاه ۱۰۰ میلیاردی‌ها

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

فیلم «یازده یازده» در فیلمنت

تبلیغات

ویژه ها

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی
خبر وسط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

ادامه مطلب
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
یزدان عشیری+جشنواره جهانی فجر

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم