• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 27 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه رک و راست

نظرات بی‌تعارف علیرضا رییسیان درباره شکست فیلم 2ارگانی «نفس» در اسکار⇐دو ماه پیش گفتم «نفس» هیچ شانسی برای اسکار ندارد/نمی‌دانم چرا مسئول بین‌الملل فارابی به‌دنبال ایجاد سروصدا بر سر انتخاب فیلم برای اسکار است؟/برایم جای سوال است کشورهایی که فارابی ندارند چگونه فیلم به اسکار می‌فرستند؟/حتی اله‌مان داشتن پخش‌کننده خارجی برای انتخاب فیلم را لحاظ نکردند!!

27 آذر 1396
در رک و راست
0 0
A A
0

علیرضا رییسیان

سینماروزان: شکست مطلق فیلم 2ارگانی «نفس» که با حمایت فارابی و نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان تولید شده در مسیر اسکار واکنشهای مختلفی را در پی داشته است.

به گزارش سینماروزان علیرضا ریٔیسیان کارگردانی که آخرین ساخته اش «دوران عاشقی» علاوه بر موفقیت در اکران داخلی در شبکه خانگی هم به تجدید انتشار رسید، درباره پذیرفته نشدن «نفس» در آکادمی اسکار به «بانی فیلم» گفت: قبلا اعلام کردم که دوسال پشت سر هم هیچ کشوری شانس حضور در آکادمی اسکار ندارد، چون سابقه آکادمی نشان می دهد هیچ وقت هیچ کشوری دو سال پشت سر هم نتوانسته است در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان، جایزه اصلی را ببرد. دلیل اصلی این است که امسال ۸۰ کشور شرکت کردند و سال گذشته ۸۷ فیلم و هر سال همین تعداد فیلم حضور دارند و اگر قرار باشد کشور ما تافته جدابافته‌ای باشد و دایٔم جوایز را به ما اختصاص دهند، باقی باید فیلمسازی خود را تعطیل کنند.

ریٔیسیان با انتقاد از رویه غلط در معرفی فیلم برای اسکار و سروصداهای متعاقبش ادامه داد: این فضایی است که متأسفانه مسئول بخش بین الملل فارابی هر سال راه می اندازد و انتخاب فیلم برای اسکار را تبدیل به یک جریان اصلی و مهم در سینمای ایران می کند. در صورتی که این طور نیست و تمام کشورها بدون سر و صدا و در یک فرآیند قانونی یک فیلم معرفی می کنند و تمام می‌شود، اما در اینجا خیلی سر و صدا راه می افتد. در این صد سال سه فیلم بیشتر در میان کاندیداها که دو فیلم جایزه گرفتند، نداشتیم. پس این جریانی نیست که تمام سینمای ایران معطوف به آن شود و حضور یا غیبت در آن ویژگی عجیبی باشد. این فضا را باید از بین ببریم و ما هر سال در یک روند درست این کار را انجام دهیم.

این کارگردان افزود: هرسال این سؤال برایم مطرح می شود کشورهایی که فارابی ندارند، چطور فیلم به دیگر کشورها معرفی می‌کنند؟… قطعا تا این اندازه برای انتخاب یک فیلم سر و صدا در دیگر کشورها وجود ندارد و دو ماه پیش گفتم که این فیلم «نفس» هیچ شانسی ندارد. نباید همه فرآیند بین المللی سینمای ایران را به خاطر اسکار بگیریم تا رزومه ای برای مدیریت بین الملل سینمای ایران باشد.

وی گفت: نسبت به این فضا معترضم و فکر می کنم شرکت در اسکار جایگاهی در کنار دیگر جریان های بین المللی سینمای ایران است و نباید کاری کنیم که در شأن سینمای ایران نباشد. در جایگاه انتخاب، باید یک فیلم دارای صلاحیت را انتخاب کنیم و باقی آن را به عهده کسانی بگذاریم که باید فیلم را تقویت و برای پخش بین الملل آن تلاش کنند. کارهای لازم انجام نمی شود و تمام سر و صداها روی این متمرکز می شود که چه فیلمی انتخاب می شود یا نمی شود. انتخاب یک فیلم قدم اولیه حضور در صحنه بین المللی اسکار است. به جز اصغر فرهادی که موقعیت ویژه ای دارد، فکر نمی کنم هیچ فیلم ایرانی شانس حضور در بین کاندیداها را داشته باشد.

ریٔیسیان با اشاره به اله‌مانهای انتخاب فیلم برای اسکار که یکی از اصلی ترین آنها داشتن پخش کننده خارجی است و بی توجهی به این اله‌مانها در انتخاب امسال بیان کرد: اگر به فیلم ها نگاه کنید می بینید یک فیلم از لبنان و یک فیلم از اسرایٔیل است که حتی سینمای محلی هم ندارند، چه رسد به ما که سینمای بین المللی قوی با این سابقه داریم، اما ما نیستیم و آن ها هستند. بعید می دانم به کیفیت فیلم ها مربوط باشد. این فیلم ها را ندیدم، اما با مجموعه اطلاعاتی که از این سینماها دارم، خیلی بعید است کیفیت آن ها به اندازه ای درخشان باشد که کشورهای دارای صنعت سینمای مدرن نباشند و این ها باشند. پس مسایٔل دیگری به جز معرفی فیلم اهمیت دارد و ما هر سال غفلت می‌کنیم و همه انرژی معطوف داخل می‌شود و حتی اله‌مان داشتن پخش‌کننده خارجی را هم در انتخاب فیلم درنظر نمی‌گیریم. انتخاب فیلم برای اسکار به عنوان پدیده ای فارغ از فاکتورهای رسمی تعریف می شود و این اشتباه بزرگی است.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=46184
image_print
برچسب ها: اسکارامیر اسفندیاریعلیرضا رییسیاننفس
نوشته قبلی

دبیر چهارمین دوره «جایزه فرشته» انتخاب شد

نوشته‌ی بعدی

انتشار فهرست اولیه شامل 10 مستند برای حضور در جشنواره فجر⇐از فیلم تاریخ باشگاه استقلال تا فیلم زندگی همسر امام(ره)/از فیلم انفجار در دفتر حزب جمهوری تا فیلم زندگی نخست‌وزیر مقتول پهلوی

مطالب مرتبط

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404

سینماروزان: لیلا حاتمی بازیگر سینما که اخیرا فیلم پیرپسر را روی پرده داشت و فیلمهای بت و زمانی برای ابدیت...

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404

سینماروزان: دو فیلم ایرانی داریم که مهمترین نماینده‌های ما در اسکار غیر انگلیسی زبان هستند؛ یکی "علت مرگ‌ نامعلوم" که...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

نوشته‌ی بعدی
بازگشت سیمرغ کوتاه به جشنواره فجر⇐انتخاب برنده از میان کاندیداهای جشنواره کوتاه و برگزیدگان جشن کوتاه خانه سینما

انتشار فهرست اولیه شامل 10 مستند برای حضور در جشنواره فجر⇐از فیلم تاریخ باشگاه استقلال تا فیلم زندگی همسر امام(ره)/از فیلم انفجار در دفتر حزب جمهوری تا فیلم زندگی نخست‌وزیر مقتول پهلوی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    355 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 142 توئیت 89
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    179 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 72 توئیت 45
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • واکنش غیرمنتظره علیرضا قربانی به خط سفید!+ویدئو

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

قصه‌ی دردناک بم/رونمایی از پوستر فیلم «احمد»+عکس

۲۴ هنرمند ایرانی «شب یلدا» را به تصویر می‌کشند

سخنرانی های تداکس توس در فیلمنت

بازگشت کامران نجف زاده با برمودا در شب‌های یلدا

کمپین یلدایی«صد دانه یاقوت» کلید خورد/ 100 کتاب برای شب چله  

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

پرافتخارترین حضور مرکز مستند سوره در نوزدهمین جشنواره سینماحقیقت

فیلم‌های «سینماحقیقت» چه تعداد بلیت فروختند؟

صدور پروانه‌ی عشق کی‌پاپ!+صدور چهار پروانه دیگر

پخش «وحشی ۲» با مردم آغاز شد/ فصل سه در آستانه فیلمبرداری

تبلیغات

ویژه ها

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»
خبر

درگذشت حمید طالقانی بازیگر فیلم «دبیرستان»

26 آذر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: حمید طالقانی بازیگر و کارگردان ایرانی در ۶۰ سالگی فوت شد.   حميد(محمد) طالقاني متولد ۱۳۴۴ تهران، داراي...

ادامه مطلب
چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

چرا حواس‌تان نیست؟/پرسش لیلا حاتمی از مدیران سینمایی

24 آذر 1404
حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

23 آذر 1404
مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

مستند «لاماسو»؛ کاریزمای طوسی در برگ تازه‌ی نماوا 

23 آذر 1404
پردیس اکومال کرج

آقای زالو مماس با صد میلیارد/قسطنطنیه ۷۵میلیارد/عبور یوز از ۷۴میلیارد/کفایت مذاکرات ۲۳میلیارد/بچه مردم ۱۳میلیارد/دوروز دیرتر ۱۱میلیارد/وصال طهران۵۷ و دختر برقی در ۶میلیارد+آمار کامل فروش 

21 آذر 1404
دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

دو سال انتظار برای دريافت مجوز “فِلفور”/واکنش پلتفرم نماوا به بلاتکلیفی برنامه‌های رپ

20 آذر 1404
فیلم های کپی

فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

19 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم