• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
یکشنبه 7 دی 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه گزارش

انتقاد یک رسانه اصولگرا از کشف حجاب در آموزشگاهی منسوب به همسر اصغر!⇔این رسانه به کشف حجاب در سریال ارگانی «پایتخت5» هیچ واکنشی نشان نداده بود!

22 فروردین 1397
در گزارش
0 0
A A
0
انتقاد یک رسانه اصولگرا از کشف حجاب در آموزشگاهی منسوب به همسر اصغر!⇔این رسانه به کشف حجاب در سریال ارگانی «پایتخت5» هیچ واکنشی نشان نداده بود!

بازیگری-اشکان-خطیبی-خانه-بامداد-ورکشاپ

سینماروزان: وقتی در میانه‌های سریال «پایتخت5» به ناگاه با حضور «سر باز» یک زن ایرانی مهاجر به جم روبرو شدیم رسانه‌های اصولگرا حداقل واکنش را نسبت به این ماجرا نشان دادند و بعدتر کوشیدند با تمرکز بر بخشهای داعشی این سریال ارگانی به تمجید از آن بپردازند.

به گزارش سینماروزان کشف حجاب در ویدیویی از کلاس بازیگری اشکان خطیبی در آموزشگاه «خانه بامداد» منسوب به همسر اصغر فرهادی اما موجب شده که روزنامه اصولگرای «جوان» به انتقاداتی تند و صریح از مدیریت فرهنگی بپردازد و هیچ بعید نیست که این استارتی باشد برای انتقاد سریالی رسانه های اصولگرا از این آموزشگاه و بعدتر مدیریت سینمایی.

متن گزارش «جوان» را بخوانید:

در اولين روزهاي نوروز كه رسانه‌ها در حالت نيمه تعطيل بودند و مردم نيز به دليل ديد و بازديد عيد چندان توجهي به اخبار نداشتند، اشكان خطيبي در صفحه اينستاگرامش ويدئوي كوتاه چند دقيقه‌اي از كلاس بازيگري‌اش را منتشر كرد. در اين ويدئو گروهي از دختران نوجوان بدون حجاب در كنار پسران مشغول تمرين تئاتر بودند.
اين ويدئو كه بعد از بازخورد‌هاي منفي درباره نوع پوشش و عدم رعايت حجاب اسلامي از صفحه مجازي اين بازيگر حذف شد، هيچ واكنشي را در ميان مديران وزارت ارشاد در پي نداشت.

آموزشگاه‌هاي هنري كه روزگاري براي سبقت گرفتن از يكديگر با تمام توان در حوزه تبليغات فعاليت مي‌كردند اين روزها با گسترش و تثبيت فضاي مجازي و از رونق افتادن تبليغات مكتوب و حضوري به تنها راه باقي‌مانده كه همان ارائه نام‌ها و به خدمت گرفتن سوپراستارهای سينمايي و تئاتري هستند روي آورده‌اند اما در اين ميان آموزشگاه «خانه بامداد» با معرفي سلسله نام‌ها و فهرست‌هاي دهن‌پر كن كه تحت بهترين شرايط هم حاضر به تدريس در دانشگاه‌هاي مطرح و به نام كشور نبوده گوي سبقت را از ساير رقبا ربوده است؛ آموزشگاهي كه خروجي و محصولش به‌سرعت و با پايان دوره‌هاي آموزشي و حتي بعضاً حين آموزش با حمايت همان اساتيد آن ‌هم به‌صورت گروهي به پروژه‌هاي حرفه‌اي دعوت‌شده و به‌نوعي وارد سطح اول تئاتر و سينما كشور مي‌شوند. در اين ميان نكته جالب اين است كه متوجه شويم يكي از اعضای مهم اين آموزشگاه همسر فيلمساز اسكار گرفته ايراني است كه از قضا از ارتباطات فراوان و گسترده بين‌المللي نيز برخوردار است و ظاهراً اين آموزشگاه نيز در حوزه بين‌الملل و البته و بازهم چراغ خاموش با برخي نهادهاي به ‌ظاهر فرهنگي و هنري خارج نشين در حال مراوده و فعاليت است. پرسش اين است كه آيا واقعاً هيچ گونه نظارتي روي فعاليت‌هاي اين آموزشكده‌هاي هنري در كشور وجود دارد يا نه؟

براي پيگيري اين موضوع ابتدا با «قاسم خورشيدي» مدير كل حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تماس گرفتيم و پرسيدیم كه آيا حراست وزارت ارشاد تا كنون در خصوص انتشار اين ويدئو واكنشي داشته و تذكري به اين آموزشكده هنري داده شده است يا خير؟ خورشيدي گفت: مسئوليت مجوز دادن و نظارت بر آموزشكده‌هاي هنري و بازيگري با معاونت هنري وزارت ارشاد است كه ظاهراً در خصوص انتشار اين ويدئو هم اقداماتي صورت گرفته و براي پيگيري بيشتر بايد با معاونت هنري تماس بگيريد.
در ادامه با معاونت هنري تماس گرفتيم و با «شهرام كرمي» مدير كل هنرهاي نمايشي در خصوص انتشار اين ويدئو در فضاي مجازي و تصميم مديران ارشاد پرسيدیم كه كرمي جواب داد: ما و حراست معاونت هنري اين موضوع را پيگيري كرديم و متوجه شديم اين آموزشكده سينمايي است و ربطي به مركز هنر‌هاي نمايشي و معاونت هنري ندارد و شما بايد از دوستان سازمان سينمايي درخصوص فعاليت اين آموزشكده پرس و جو كنيد. اگر اين آموزشكده بازيگري تئاتر بود، حتماً ما پاسخگو بوديم ولي مجوز فعاليت اين آموزشكده را سازمان سينمايي صادر كرده است و همان ها هم بايد پاسخگوي تخلفات اين آموزشكده‌ها باشند، سپس با سازمان سينمايي تماس گرفتيم و متوجه شديم «خانه بامداد» اساساً آموزشكده سينمايي نيست و يك مؤسسه فرهنگي- هنري چند منظوره است كه مجوز آن را مستقيماً وزارت ارشاد صادر مي‌كند.

بعد از آن بود كه با يكي ديگر از مديران ارشاد تماس گرفتيم. «شريفي قادري» مديركل دفتر آموزش و توسعه فعاليت‌هاي فرهنگي- هنري وزارت ارشاد گفت: نظارت بر آموزشكده‌هاي هنري به ما ربطي ندارد و مربوط به اداره كل ارشاد استان تهران است ولي بايد بگوييم كه در همه مؤسسه‌هاي فرهنگي- هنري دوربين اماکن هم نصب شده است كه احياناً تخلفي صورت نگيرد، حالا اينكه چطور اين مؤسسه چنين ويدئویي را ضبط و منتشر كرده است نمي‌دانم.

با پيگيري ماجرا تماسي با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران داشتيم و موفق شديم با خانم «رحمتي» كارشناس مديريت و بازرسي عملكرد اداره كل ارشاد استان تهران گفت‌و گويي داشته باشيم. رحمتي در پاسخ به اين سؤال كه آيا شما ويدئوي مربوط به يكي از آموزشكده‌ها (مؤسسه فرهنگي) را كه هنرجويان آن مختلط و كشف حجاب كرده‌اند، ديده‌اید يا نه؟ گفت: نه من چنين ويدئویي را نديده‌ام.
وي در خصوص اينكه آيا اصلاً نظارتي روي آموزشكده‌هاي هنري وجود دار يا نه؟ گفت: ما براساس ضوابط مجوز مي‌دهيم، در خصوص نظارت هم اگر گزارشي از تخلفي به دست ما برسد، حتماً اقدام مي‌كنيم كه در اين خصوص اصلاً گزارشي به دست ما نرسيده است. رحمتي افزود: درباره اين ويدئو و انتشار آن هم ابتدا بايد بررسي كنيم ببينیم موضوع چيست و اگر تخلفي صورت گرفته باشد، حتماً برخوردهاي لازم و قانوني را صورت مي‌دهيم.

آخرين مرجع قانوني كه «جوان» براي پيگيري اين ماجرا با آن تماس گرفت، البته به نتيجه نيز نرسيد، بخش صدور مجوز مؤسسات فرهنگي چند منظوره بود. اين بخش از وزارت ارشاد نيز از صدور مجوز براي مؤسسه مذكور اعلام بي‌اطلاعي كرد، البته به دليل غيبت مدير بخش مربوطه، امكان كسب اطلاعات بيش از اين به وجود نيامد!

اما بررسي‌ها و تحقيقات ميداني، ما را به پرسشي مهم و اساسي مي‌رساند و آن اينكه هنرجويان و فارغ‌التحصيلان با چنين شرايط تحصيلي و آن‌ هم با چنين شتابي براي ورود به پروژه‌هاي مهم قرار است در آينده نه‌چندان دور و دير و بعد از چهره‌شدنشان چه‌كار مهم و چه مأموريت خواسته و ناخواسته‌‌ای را انجام دهند؟ آيا چراغ خاموش بودن و مانور تبليغاتي ندادن براي هنرجويان جوان و نوجوان علاقه‌مند در چنين فضاي غيراخلاقي و غيرقانوني جز نسوزاندن و حفظ آنان براي اهداف مهم‌تري از سوي برنامه ريزان و سياستگذاران آن آموزشگاه نمي‌تواند باشد؟ و الا چرا يك آموزشگاه نبايد به چنين خروجي‌هايي افتخار و آنان را به همگان معرفي كند؛ رويه‌ای كه سال‌هاي سال است در تمامي و اغلب آموزشگاه‌هاي هنري و معتبر كشور در حال انجام است.
آيا چنين فعاليت مشكوكي نبايد براي مسئولان امر محلي از اعراب داشته باشد و اصطلاحاً شاخك‌هايشان را تيز كند؟

بي‌ترديد اولين و محتمل‌ترين گزاره موجود از بررسي‌ها و تحقيقات ميداني، ما را به اين نقشه راه مي‌رساند كه تزريق بي‌سروصدای چنين فارغ‌التحصيلاني قرار است صف‌آرايي جديدي را در مقابل هنرجويان برآمده از نهادهاي هنري متعهد به كشور و نظام قرار دهد؛ گزاره‌اي كه وقتي ارتباطات اين آموزشگاه را با برخي شركت‌ها و گروه‌هاي به‌ظاهر فرهنگي- هنري خارج‌نشين مشخص مي‌شود، بسيار گل‌درشت و محتمل بايد شمرد. نكته تأسفبار اين موضوع اين است كه همين آقاي بازيگر در همين ايام نوروز مجري يكي از برنامه‌هاي پرهزينه و البته بي‌خاصيت تلويزيون بود. واقعاً آيا در صداو سيما هم هيچ نظارتي وجود ندارد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=49030
image_print
برچسب ها: اشکان خطیبیپریسا بخت آورخانه بامداد
نوشته قبلی

تحلیل شگرف(!) بازیگر یک سریال روتین نوروزی⇐سریالهای چندفصلی، شبکه‌های ماهواره‌ای را نابود خواهند کرد!/مردم فهمیده‌اند در سریالهای ماهواره‌ای چیزی عایدشان نمی‌شود!

نوشته‌ی بعدی

امتداد تناقضی که در نظام‌نامه اکران هم فکری به حالش نشد⇐در روز شهادت حضرت زهرا(س) نمایش تمام فیلمها ممنوع بود اما بعد از روز وفات حضرت زینب(س)، در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) هم نمایش فیلمهای ارگانی-4درصدی آزاد است

مطالب مرتبط

پیمان جبلی و وحید جلیلی

پرسش رسانه اصولگرا از روسای تلویزیون⇐تحول بی‌مخاطب به چه ماند؟؟؟

29 آذر 1404

سینماروزان: روزنامه اصولگرای قدس در تحلیلی بر عملکرد مدیریتی پیمان جبلی-وحید جلیلی که با شعار تحول وارد سازمان شدند، پرسشی...

بنیاد سینمایی فارابی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

18 آذر 1404

سینماروزان: در حالی که در سال‌های گذشته تازه بعد از اعلام اسامی فیلمهای جشنواره فیلم فجر بود که ارگانهای سینمایی،...

ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

نوشته‌ی بعدی
تناقضی که حتی در نظام‌نامه تازه اکران برایش تهمیدی اندیشده نشده⇐در روز شهادت حضرت زهرا(س) تمام فیلمها ممنوع‌النمایش بودند اما در روز وفات حضرت زینب(س) نمایش فیلمهای ارگانی-4درصدی در تمام روز آزاد بود!!

امتداد تناقضی که در نظام‌نامه اکران هم فکری به حالش نشد⇐در روز شهادت حضرت زهرا(س) نمایش تمام فیلمها ممنوع بود اما بعد از روز وفات حضرت زینب(س)، در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) هم نمایش فیلمهای ارگانی-4درصدی آزاد است

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • فیلم تصادف ساده+حامد مظفری منتقد

    حامد مظفری در سینماتیک شرح داد: چرا «یک تصادف ساده» یک فیلم کاملا خودی است؟

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • ماجرای انتقادات ناصر تقوایی از کیمیایی و مهرجویی/در گزارش روزنامه اصلاح‌طلب آمد

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • فیلم «های‌کپی»؛ ملغمه‌ای low level!

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • کمدی-رمانتیک دشوارتر از کمدی!⇐اصغر نعیمی کارگردان فیلم «دوروز دیرتر» مطرح کرد+توضیح درباره چرایی واگذاری فیلمنامه پرحاشیه «زندگی خصوصی»

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3
  • فوت اصغر نصیری؛ کارگردانی که عاشق سعید راد بود! 

    13 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 5 توئیت 3

آخرین مطالب

مرگ مولف!/بهرام بیضایی در ۸۷سالگی فوت شد

اکران «قاتل و وحشی» در جشنواره فیلم فجر۴۴؟/منوچهر شاهسواری توضیح داد

نشر گیلگمش پنج ساله شد/ گپ‌وگفتِ جریان هنر

افتتاحیه و اکران مردمی در زادگاه شهید/اصفهانی‌ها به دیدار «احمد» آمدند

رضا عابدینی بازیگر فیلم جدید محمدرضا اصلانی شد

پرتاب تبر در برنامه «کاپیتان» معرفی خواهد شد

اکران فیلم «مرد خاموش» از 10 دی در سینماهای ایران

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

آقای زالو ۱۱۵میلیارد/یوز ۸۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۷میلیارد/کفایت مذاکرات به سمت ۴۰میلیارد/بچه مردم ۱۴میلیارد/دو روز دیرتر ۱۳/۵میلیارد/طهران۵۷ حوالی ۱۳میلیارد/دختر برقی ۱۰میلیارد/احمد دوروزه نیم میلیارد رد کرد/افسانه سپهر دوروزه مماس با ۴۰۰میلیون+آمار کامل فروش 

فقط 4k⇐پوستر فیلم کمدی «جهیزیه» با بازی مهران احمدی، بیژن بنفشه خواه، الیکاعبدالرزاقی، حامد وکیلی، یوسف صیادی و… منتشر شد

تبلیغات

ویژه ها

مرگ مولف!/بهرام بیضایی در ۸۷سالگی فوت شد
خبر

مرگ مولف!/بهرام بیضایی در ۸۷سالگی فوت شد

6 دی 1404

سینماروزان/حامد مظفری: بهرام بیضایی مولف حاذق سینما و تئاتر ایران در ۸۷ سالگی و تقریبا مقارن زادروزش در آمریکا فوت...

ادامه مطلب
اکران «قاتل و وحشی» در جشنواره فیلم فجر۴۴؟/منوچهر شاهسواری توضیح داد

اکران «قاتل و وحشی» در جشنواره فیلم فجر۴۴؟/منوچهر شاهسواری توضیح داد

6 دی 1404
رابعه مدنی(چپ) در کنار شیرین یزدان بخش و شیدا خلیق در "بوسیدن روی ماه"

مرگ شیرین یزدان‌بخش؛ مادری کاریزماتیک، مشابه مامان محترم خودم!

5 دی 1404
سریال مو به مو+میرسعید مولویان

سریال «مو به مو»؛ گستاخی لذیذ، نیم‌رخ پرویز و کاروبار ایرج میرزا!

4 دی 1404
فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

فیلم «ماجراجویی در جزیره جیمزباند» با سام درخشانی و محسن کیایی به سینماها می‌آید

3 دی 1404
مهران احمدی

اصابت موشک مقابل خانه‌ی مهران احمدی! /تهیه‌کننده فیلم «جهیزیه» شرح داد

3 دی 1404
عنایت بخشی

عنایت بخشی در احتضار!/شاهد احمدلو: مدیران نجومی‌بگیر در خوابند؟

1 دی 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم