• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
پنجشنبه 3 مهر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

تازه‌ترین حرف‌های تند و سرراست مسعود جعفری جوزانی⇐شکاف اقتصادی، طبقاتی و اجتماعی موجود در جامعه ایران بعد از ۴۲ سال از انقلاب، شرم‌آور است!/در دولت تدبیر هر روز نومیدی بیشتری برای مردم تولید شد و مردم خسته‌تر شدند!/بنا بود به بیمارستان برویم و نه به قبرستان!/آدم‌های حراف شکست‌خورده در ایران زیاد هستند…/ارابه تاریخ به وسیله کسانی جلو می‌رود که درون‌شان، آتشی برپا است!/قهرمان من همانی است که مردم خوششان می‌آید!/ چرا فردین قهرمان می‌شد و تو دوستش داشتی؟ برای اینکه یقه آدم زورگو را می‌گرفت! /بعد از “در چشم باد” میخواستم “پوریای ولی” را بسازم ولی رییس، عوض شد و همه کارها را خواباندند!/می‌توانم به دادگاه بروم و علیه تلویزیون شکایت کنم ولی که چه شود؟/نگاه مرکزی فستیوالهای خارجی همان قدر سیاسی است که نگاه مدیران ما به سینما، سیاسی است!!/با نابودی مفاهیم اصیل به اینجا رسیده‌ایم که ننه‌مان را جلوی دوربین می‌رقصانیم بلکه در جشنواره‌های بی‌هویت خارجی به ما توجه کنند!!/متاسفانه امروزه فوکوس دوربین روی آدمهای حاشیه‌ای مانده و حتی نگاهشان عقب‌تر از نگاه فیلمسازان قبل از انقلاب است!/ در “کندو”ی فریدون گله در آن شرط‌بندی، شکاف طبقاتی را می‌بینید ولی حالا چه؟؟؟/این چه نگاهیست که ایرانی، معتاد و بدبخت است و خواهرش را به افغانی می‌فروشد؟؟/این، توهین به من است! سید فیلم گوزنها هم هم معتاد بود ولی او کجا و اینها کجا؟!

6 تیر 1400
در خبر وسط
1 0
A A
0
مسعود+جعفری+جوزانی

مسعود+جعفری+جوزانی

سینماروزان: مسعود جعفری جوزانی ازجمله کارگردانان رشدکرده در سینمای پس از انقلاب اسلامی است که هرچند کم گفتگو می‌کند ولی هرگاه حرف می‌زند، اغلب تند و سرراست سخن می‌راند.

به گزارش سینماروزان مسعود جعفری جوزانی  با انتقاد از عملکرد فرهنگی دولت اعتدال به مجله اندیشه پویا گفت: اگر به همین هفت سال گذشته و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نگاهی بیندازیم دیدیم که هر روز نومیدی بیشتری برای مردم تولید شد و مردم خسته‌تر شدند. این چنین زمان‌هایی خطرناکترین اوقات برای یک کشور و یک ملت است. وقتی افراد ناسالمی به حیطه‌های فرهنگی وارد می‌شوند و جلوی تولیدات فرهنگی موثر را می‌گیرند، به مرور تولیدات فرهنگی تبدیل به کالای سطحی می‌شود و اغتشاش فکری، نومیدی ایجاد می‌کند.

سازنده “در مسیر تندباد” بیان داشت: شکاف اقتصادی، طبقاتی و اجتماعی موجود در جامعه ایران بعد از ۴۲ سال از انقلاب، شرم‌آور است. قهرمان من همانی است که مردم خوششان می‌آید. فیلمفارسی‌هایی که ساخته می‌شد چیزهای خوبی هم داشت. چرا فردین قهرمان می‌شد و تو دوستش داشتی؟ برای اینکه از جنس خودت بود و زیر بلیت طبقه پولدار نمی‌رفت و یقه آدم زورگو را می‌گرفت! چنین نگاهی با دیدن آن فیلمها در بچگی در من شکل گرفت و به آن اضافه کنید آموزه‌های مذهبی را.

جوزانی افزود: در سینمای ما ژانر وسترن به شیوه‌های مختلفی پیاده شده. من “قیصر” را هم یک جور وسترن می‌دانم و شخصیت محوریش را خیلی دوست دارم به خاطر اینکه یک جا می‌فهمد خودش تنهاست و قانونی نیست و ناگزیر، خودش دست به کار می‌شود.

این کارگردان با اشاره به شیوع کرونا ادامه داد: بیماری فراگیری حادث شده و نظم و توازن جامعه جهانی را مختل کرده اما بناست به بیمارستان برویم و قرار نیست به قبرستان برویم. الان با سیاستهای‌شان ما را به قبرستان فرستاده‌اند. دولت و تلویزیون به مردم اعلام می‌کند که در خانه بمانید ولی نمی‌گویند در خانه چه کنید؟ باید راهی باز کرد. مگر مرده‌ایم که فقط در خانه بمانیم؟ راهی باز کنید که بتوانیم همچنان کار خود را حفظ کنیم.

سازنده “شیر سنگی” تاکید کرد: باید جنگید و حتی پایش بیفتد با کله در دهان هم بزنیم ولی باید ایستاد و درستش کرد. اگر از افراد مزور و فرصت‌طلب بترسیم و عقب بنشینیم آدمهای ضعیفی خواهیم بود که حق‌مان باختن است.

جعفری جوزانی ادامه داد: من آنهایی را دوست دارم که حرکت می‌کنند. بقیه سیاهی‌لشکرند! آدم کنشگر است که در این مملکت، تاریخ را ساخته و فرهنگ ما را حفظ کرده. بله، ما شکست‌های فجیع خورده‌ایم ولی هر کدام شکست‌های‌شان، پیروزی‌های متعددی به دنبال داشته است. چرا؟ برای اینکه در جایی می‌ایستند که مردم را به فکر می‌اندازند…آدم‌های حراف بی‌عرضه و شکست‌خورده در ایران زیاد هستند ولی اینها در تاریخ محو می‌شوند. ارابه تاریخ به وسیله کسانی جلو می‌رود که درون‌شان، آتشی است. چنین قهرمانانی هستند که به جهان و امروز من معنی می‌دهند؛ آنها پرومته و سیاوش هستند و خون سیاوش در وجود آنها می‌جوشد.

جوزانی درباره چرایی عدم تولید سریال‌های “پوریای ولی” و “کوروش” گفت: بعد از “در چشم باد” میخواستم “پوریای ولی” را بسازم که باز می‌شد یک اثر شاخص در تلویزیون که قراردادش هم بسته شد و کد تولید هم گرفتیم ولی ضرغامی رفت و سرفراز آمد و همه کارها را خواباند. در زمان علی‌عسکری هم چند بار گفتند می‌خواهند پی ساخت این سریال را بگیرند ولی جدی نشد. با این حال من کار خودم را می‌کنم و هم “کوروش” را نوشتم و هم “بهشت تبهکاران” را که مشکل بودجه و سرمایه‌گذار دارد‌.

این فیلمساز ادامه داد: البته فیلمنامه “یعقوب لیث” را هم برای فیلم سینمایی و هم برای سریال نوشتم ولی دیگر با تلویزیون کاری ندارم. برای چه وقتم را تلف کنم وقتی کاری را در قالب الف ویژه تصویب می‌کنند ولی زیرش می‌زنند دیگر چه حرفی می‌ماند؟ می‌توانم به دادگاه بروم و علیه تلویزیون شکایت کنم ولی که چه شود؟

مسعود+جعفری+جوزانی
مسعود+جعفری+جوزانی

جعفری جوزانی درباره وجوه سینمای ملی گفت: وقتی به شاهکار علی حاتمی فیلم “سوته دلان” نگاه می‌کنم می‌بینم چه عاشقانه غریبی است ولی هیچ توجهی در بیرون از کشور به این فیلم‌ نشد. دلیلش آن است که نگاه آنها معطوف جو سیاست‌زده ایران و سینمای آن است. نگاه مرکزی فستیوالهای خارجی همان قدر سیاسی است که نگاه مدیران ما به سینما، سیاسی است. “قیصر”،‌”گوزنها”، “مادر”، “سوته دلان” و… همه جزو سینمای ملی است چراکه مساله شان ملی است. ولی امروز چه؟

جوزانی ادامه داد: متاسفانه امروزه فوکوس دوربین روی آدمهای حاشیه‌ای مانده و حتی نگاهش عقبتر از نگاه فیلمسازان قبل از انقلاب است. در “کندو”ی فریدون گله در آن شرط‌بندی، شکاف طبقاتی را می‌بینید و سپس طغیان تا سرحد مرگ‌ را ولی حالا چه؟؟؟

جعفری جوزانی بدون نام بردن از “ابد…” گفت: اینکه در فیلمی، طرف خواهرش را به یک افغانی واگذار می‌کند تا زندگیش سروسامان یابد، حال آدم را بد می‌کند. این چه نگاهیست که ایرانی، معتاد و بدبخت است و خواهرش را به افغانی می‌فروشد. این، توهین به من است. سید فیلم گوزنها هم هم معتاد بود ولی او کجا و اینها کجا؟

کارگردان “ایران برگر” با انتقاد از فیلمسازان موسوم به جشنواره‌ای گفت: با نابودی مفاهیم اصیل به اینجا رسیده‌ایم که ننه‌مان را جلوی دوربین می‌رقصانیم بلکه در جشنواره‌های بی‌هویت خارجی به ما توجه کنند. افرادی هستند که حاضرند برای ده دقیقه کف زدن تماشاگران در یک جشنواره خارجی به هر کاری دست زنند و به تو به عنوان یک ایرانی غیرتمند برمی‌خورد که چرا؟ آخر این وطن مادر من و مادر توست. داریم چه می‌کنیم؟

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=64419
image_print
برچسب ها: سایت سینما روزانسینماروزانمسعود جعفری جوزانی
نوشته قبلی

منتهی‌الیه حرفه‌ای‌گری در رسانه ملی⇐نویسنده پرکار تلویزیون: به‌خاطر دخالتهای مدیر فیلم و سریال، زدم به چاک!/مدیر فیلم و سریال: ‌به‌خاطر مشکلات جدی دکوپاژی، استعفا داده!

نوشته‌ی بعدی

انتشار فراخوان دومین جشنواره تئاتر کافه ای اتفاق

مطالب مرتبط

انتقاد تند اميرحسين شریفی تهیه‌کننده «اشک سرما» از یک انحصار تازه در سینمای ایران/مسئول این اهمال کیست؟/چرا کارگردان «اشک سرما» به موزه سینما نرفت؟

انتقاد تند اميرحسين شریفی تهیه‌کننده «اشک سرما» از یک انحصار تازه در سینمای ایران/مسئول این اهمال کیست؟/چرا کارگردان «اشک سرما» به موزه سینما نرفت؟

2 مهر 1404

سینماروزان: مراسم نمایش فیلم "هیوا" در موزه سینما و اهدای نشان رسول به جمال شورجه و تقدیر از همسر رسول...

واکنش نقادانه کاراکترِ محسن امیریوسفی خطاب به کمیته اسکار: بیانیه‌ کمیته اسکار را ارشاد نوشته یا خودتان؟؟/مگر به خاطر بی‌احترامی ارشاد اعلام کناره‌گیری نکردید، پس چرا در کمیته ماندید؟/مگر نورچشمی ارشادپسند کمیته تهدید نکرد که محال است جلسات را به خارج خانه سینما ببرد، پس چه شد؟/چرا درباره سه همکار اخراجی از کمیته اسکار چیزی ننوشتید؟/آقای نورچشمی ارشاد! چرا احترام همکاران اخراجی را نگه نداشتید؟/صنف مرده‌شورها بیشتر به هم احترام می‌گذارند تا شما خانه سینمایی‌ها!!/طبق قوانین جدید میتوانستید «یک تصادف ساده» را به اسکار بفرستید! چرا جا زدید؟/چرا به‌جای پاسخگویی، عذرنامه‌ای ارشادپسند نوشتید؟

واکنش نقادانه کاراکترِ محسن امیریوسفی خطاب به کمیته اسکار: بیانیه‌ کمیته اسکار را ارشاد نوشته یا خودتان؟؟/مگر به خاطر بی‌احترامی ارشاد اعلام کناره‌گیری نکردید، پس چرا در کمیته ماندید؟/مگر نورچشمی ارشادپسند کمیته تهدید نکرد که محال است جلسات را به خارج خانه سینما ببرد، پس چه شد؟/چرا درباره سه همکار اخراجی از کمیته اسکار چیزی ننوشتید؟/آقای نورچشمی ارشاد! چرا احترام همکاران اخراجی را نگه نداشتید؟/صنف مرده‌شورها بیشتر به هم احترام می‌گذارند تا شما خانه سینمایی‌ها!!/طبق قوانین جدید میتوانستید «یک تصادف ساده» را به اسکار بفرستید! چرا جا زدید؟/چرا به‌جای پاسخگویی، عذرنامه‌ای ارشادپسند نوشتید؟

2 مهر 1404

سینماروزان: مدتی کوتاه بعد از آن که کمیته اسکار به جای فیلمهای "پیرپسر" یا "زن و بچه" و حتی "تصادف...

آغاز فیلم‌برداری فیلم «داستان‌های موازی»/اصغر فرهادی در پاریس کلید زد

آغاز فیلم‌برداری فیلم «داستان‌های موازی»/اصغر فرهادی در پاریس کلید زد

2 مهر 1404

سینماروزان: فیلم‌برداری «داستان های موازی» (Parallel Tales) د‌همین ساخته اصغرفرهادی، روز ۸ سپتامبر(۱۷شهریور‌ماه)در پاریس آغاز شد. ایزابل‌ هوپر، ونسان‌کسل، ویرجینی...

نوشته‌ی بعدی
اتفاق

انتشار فراخوان دومین جشنواره تئاتر کافه ای اتفاق

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

    “پیرپسر” ۱۶۴میلیارد و “صددام” ۱۳۴میلیارد/”مرد عینکی” ۱۲۵میلیارد و “زن و بچه” ۸۱میلیارد/”ناجورها” ۲۲میلیارد/”ناتوردشت” ۵میلیارد+آمار کامل فروش

    1206 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 482 توئیت 302
  • حامد مظفری: آقای برزگر! انصراف نمی‌دهید از این گزینش ارگانی؟ 

    466 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 186 توئیت 117
  • چرا روسای جسور(!) خانه‌ی سینما از فروزان و طوطی سلیمی و ایرن و پوری بنایی نگفتند؟؟

    391 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 156 توئیت 98
  • روز سینما؟/«هیچی‌ندار» مثل اهالی سینما!

    376 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 150 توئیت 94
  • مرگ ژاکلین؛ ترانه‌سرایی که پدرش-ویگن- رهایش کرد و امام رضا(ع) حاجتش داد!

    194 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 78 توئیت 49
  • فرزان دلجو: با «چارلی باستر» به ایران می‌آیم+اظهارنظر درباره‌ی«صبحانه با زرافه‌ها»، «آقازاده» و…

    192 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 77 توئیت 48
  • درگذشت وحید سلطانی؛ صدابردار تلویزیون و سینما/کارگردانِ «ستایش» عزادار شد!

    86 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 34 توئیت 22
  • همراهی پژمان جمشیدی با بازیگر زن ترک/انتشار اولین تصاویر از فیلم «قسطنطنیه»؛ کمدی تازه کارگردان «فسیل»+ویدئو 

    69 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 28 توئیت 17

آخرین مطالب

انتقاد تند اميرحسين شریفی تهیه‌کننده «اشک سرما» از یک انحصار تازه در سینمای ایران/مسئول این اهمال کیست؟/چرا کارگردان «اشک سرما» به موزه سینما نرفت؟

واکنش نقادانه کاراکترِ محسن امیریوسفی خطاب به کمیته اسکار: بیانیه‌ کمیته اسکار را ارشاد نوشته یا خودتان؟؟/مگر به خاطر بی‌احترامی ارشاد اعلام کناره‌گیری نکردید، پس چرا در کمیته ماندید؟/مگر نورچشمی ارشادپسند کمیته تهدید نکرد که محال است جلسات را به خارج خانه سینما ببرد، پس چه شد؟/چرا درباره سه همکار اخراجی از کمیته اسکار چیزی ننوشتید؟/آقای نورچشمی ارشاد! چرا احترام همکاران اخراجی را نگه نداشتید؟/صنف مرده‌شورها بیشتر به هم احترام می‌گذارند تا شما خانه سینمایی‌ها!!/طبق قوانین جدید میتوانستید «یک تصادف ساده» را به اسکار بفرستید! چرا جا زدید؟/چرا به‌جای پاسخگویی، عذرنامه‌ای ارشادپسند نوشتید؟

ماجرای «نقشه فنیقی» با دوبله اختصاصی در نمایش خانگی 

گرشا رضایی برای انیمیشن «یوز» خواند/ رونمایی از قطعه «ایران»+فیلم

آغاز فیلم‌برداری فیلم «داستان‌های موازی»/اصغر فرهادی در پاریس کلید زد

اکران پس از دو سال توقیف/رونمایی از تیزر فیلم «لاک پشت» با بازی فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی، صابر ابر و…+فیلم

از چنار «تهران» تا هندسه پنهان؛ رمز و استعاره در پوستر جشنواره فیلم کوتاه

هفته فیلم ایران در سئول با عنوان «پرتره خانواده» برگزار می‌شود/ نمایش ۴ اثر ماندگار از سوره

جشنواره کمدی؛ فرصت دوباره ای برای تعیین استانداردها و الزامات ساخت فیلم کمدی است

تهمینه میلانی رئیس هیأت داوران بخش فیلم جشنواره «مهر» شد

تبلیغات

ویژه ها

انتقاد تند اميرحسين شریفی تهیه‌کننده «اشک سرما» از یک انحصار تازه در سینمای ایران/مسئول این اهمال کیست؟/چرا کارگردان «اشک سرما» به موزه سینما نرفت؟
خبر وسط

انتقاد تند اميرحسين شریفی تهیه‌کننده «اشک سرما» از یک انحصار تازه در سینمای ایران/مسئول این اهمال کیست؟/چرا کارگردان «اشک سرما» به موزه سینما نرفت؟

2 مهر 1404

سینماروزان: مراسم نمایش فیلم "هیوا" در موزه سینما و اهدای نشان رسول به جمال شورجه و تقدیر از همسر رسول...

ادامه مطلب
واکنش نقادانه کاراکترِ محسن امیریوسفی خطاب به کمیته اسکار: بیانیه‌ کمیته اسکار را ارشاد نوشته یا خودتان؟؟/مگر به خاطر بی‌احترامی ارشاد اعلام کناره‌گیری نکردید، پس چرا در کمیته ماندید؟/مگر نورچشمی ارشادپسند کمیته تهدید نکرد که محال است جلسات را به خارج خانه سینما ببرد، پس چه شد؟/چرا درباره سه همکار اخراجی از کمیته اسکار چیزی ننوشتید؟/آقای نورچشمی ارشاد! چرا احترام همکاران اخراجی را نگه نداشتید؟/صنف مرده‌شورها بیشتر به هم احترام می‌گذارند تا شما خانه سینمایی‌ها!!/طبق قوانین جدید میتوانستید «یک تصادف ساده» را به اسکار بفرستید! چرا جا زدید؟/چرا به‌جای پاسخگویی، عذرنامه‌ای ارشادپسند نوشتید؟

واکنش نقادانه کاراکترِ محسن امیریوسفی خطاب به کمیته اسکار: بیانیه‌ کمیته اسکار را ارشاد نوشته یا خودتان؟؟/مگر به خاطر بی‌احترامی ارشاد اعلام کناره‌گیری نکردید، پس چرا در کمیته ماندید؟/مگر نورچشمی ارشادپسند کمیته تهدید نکرد که محال است جلسات را به خارج خانه سینما ببرد، پس چه شد؟/چرا درباره سه همکار اخراجی از کمیته اسکار چیزی ننوشتید؟/آقای نورچشمی ارشاد! چرا احترام همکاران اخراجی را نگه نداشتید؟/صنف مرده‌شورها بیشتر به هم احترام می‌گذارند تا شما خانه سینمایی‌ها!!/طبق قوانین جدید میتوانستید «یک تصادف ساده» را به اسکار بفرستید! چرا جا زدید؟/چرا به‌جای پاسخگویی، عذرنامه‌ای ارشادپسند نوشتید؟

2 مهر 1404
گرشا رضایی برای انیمیشن «یوز» خواند/ رونمایی از قطعه «ایران»+فیلم

گرشا رضایی برای انیمیشن «یوز» خواند/ رونمایی از قطعه «ایران»+فیلم

2 مهر 1404
پژمان جمشیدی و سندروم عاشقی؟⇑رونمایی از تیزر رسمی کمدی عاشقانه «قسطنطنیه» با حضور بازیگران ایران و ترک

پژمان جمشیدی و سندروم عاشقی؟⇑رونمایی از تیزر رسمی کمدی عاشقانه «قسطنطنیه» با حضور بازیگران ایران و ترک

1 مهر 1404
ماجرای واکسن دردسرسازِ پژمان جمشیدی⇐رونمایی از پوستر فیلم «قسطنطنیه»+عکس 

ماجرای واکسن دردسرسازِ پژمان جمشیدی⇐رونمایی از پوستر فیلم «قسطنطنیه»+عکس 

31 شهریور 1404
صدور پروانه برای کارمند سالیان ارشاد!+صدور پروانه برای مجید صالحی+صدور پروانه برای فیلمی یادآور باران کوثری

صدور پروانه برای کارمند سالیان ارشاد!+صدور پروانه برای مجید صالحی+صدور پروانه برای فیلمی یادآور باران کوثری

31 شهریور 1404
ورود به جنگ ۱۲روزه در فصل تازه‌ی سریال «پایتخت»!+ راه‌اندازی پایتخت‌مال در مازندران!

ورود به جنگ ۱۲روزه در فصل تازه‌ی سریال «پایتخت»!+ راه‌اندازی پایتخت‌مال در مازندران!

30 شهریور 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم