• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
جمعه 14 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

بازیگران زن خارجی چگونه از تلویزیون ایران سردرمی‌آورند؟/یک تهیه‌کننده سریالهای امنیتی توضیح داد+ذکر تفصیلی چگونگی تولید پروژه‌های امنیتی 

5 بهمن 1401
در خبر وسط
16 1
A A
0
سریال تمام رخ

سریال تمام رخ

سینماروزان/امید عشریه: ما برای انتخاب بازیگران زن خارجی، بر اساس نیازسنجی حرکت می‌کنیم؛ مثلا وقتی در «سرجوخه» یک پرستو داریم من باید کدام بازیگر را بگذارم تا نقش پرستو را بازی کند؟ طبیعتاً چنین چیزی را نداریم پس انتخاب ما به بازیگران خارجی محدود می‌شود.

 

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سریال امنیتی روی آنتن #تمام‌رخ با بیان مطلب فوق بیان کرد: وقتی سراغ بازیگران خارجی می‌رویم باز محدود می‌شویم به بازیگران خارجی که فارسی بلد باشند چون خواندن زیرنویس برای بیننده سخت است و اساسا او به تماشای یک سریال از تلویزیون ایران نشسته است. 

 

وی ادامه داد: مقتضیات طراحی قصه و شیوه اجرای پروژه است که باعث انتخاب بازیگران می‌شود یعنی فرایند انتخاب بازیگران ذیل آن‌ها و در اولویت سه و چهار است. پس این موضوع در سریال ما قابل دفاع است.

 

او در پاسخ به این که چه فرآیندی طی می‌شود تا بازیگران خارجی در سریال‌های ایرانی حضور داشته باشند و چه ملاحظاتی وجود دارد، هم بیان کرد: این موضوع چند شیوه دارد؛ یکی مبتنی بر درام است، مثلا همان چیزی که آقای فتحی در «مدار صفر درجه» اجرا کرد، دیگری هم مبتنی بر نیاز است که در کارهای ما شاهدش هستید، مثلا این چنین است که نیاز به یک خانم سیاه‌پوست داریم که فارسی بلد باشد آن موقع به سراغش می‌رویم. در همین سریال سه نقش داریم که بازیگرانش می‌توانستند به صورت دست و پا شکسته فارسی صحبت کنند اما بیانشان خیلی بد بود ما صحبت‌های آنها را دوبله کردیم و این امر قابل قبول بود اما اولویت ما این بود که بازیگری داشته باشیم که اگر بیانش خوب نیست حداقل لیپ-سینک او خوب باشد. 

 

صفری اظهار داشت: در مورد خانم لانا که در سریال تمام‌رخ بازی کرده باید بگویم او چند دوره برای این نقش آموزش دید در ادامه هم او در «مارماهی» کارکرد خواهد داشت ؛ گرچه نقش‌ها هیچ ربطی به هم ندارند اما بر اساس جنس بازی و توانمندی این کار را می‌کنیم چون این موضوع به گونه‌ای است که دوباره به قلابی گیر می‌کنیم و ایشان یکی از گزینه‌های جدی خواهد بود. عرضم این است که چند نفر آموزش دیده‌اند و امکانی هستند که از آنها بهره برداری شوند.

 

صفری درباره خط داستانی سریال «تمام رخ» به کارگردانی محمود معظمی گفت: در «تمام رخ» یک زندگی معمولی روایت می‌شود که در ادامه تبدیل به یک مساله می‌شود و اصطلاحاً این خط امنیتی از یک زندگی معمولی درمی‌آید. وقتی شما یک اثر امنیتی می‌سازید باید ببینید نیازسنجی آن چگونه بوده است و کدام مشکل، کدام مساله از مجموعه مسایل امنیتی و رسانه‌ای در قالب آن پوشش داده می‌شود؟ در حال حاضر آنچه بیشتر رواج پیدا کرده، این است که سطح مسایل امنیتی ساده شده است. یعنی قبلاً جاسوسی و عمل تروریستی جزو مسایل پیچیده بود ولی در سالیان گذشته با توجه به خط طراحی سرویس‌های اطلاعاتی مقابل، جنس این مسایل تغییر کرده و از آدم‌های پیچیده به سطح شهروندان عادی رسیده است به خاطر همین جنس روایت قصه ما در این سریال هم از جنس زندگی شهروندان عادی با یک بستر ظاهراً عادی است. تاکید می‌کنم با یک بستر «ظاهراً عادی»! 

 

این تهیه کننده در پاسخ به این سوال که نیازسنجی برای پرداختن به سوژه‌های امنیتی با چه مدلی انجام می‌شود، توضیح داد: نیازسنجی دو وجه دارد؛ یکی وجه رسانه‌ای یکی وجه امنیتی. در وجه رسانه‌ای به این فکر می‌کنیم که به سمت کدام موضوع برویم تا هم به درد امروز بخورد، هم دیدنی باشد و هم تازگی داشته باشد. تصمیم‌گیر این موضوع هم تلویزیون است. به این صورت که ما پیشنهادات خودمان را می‌دهیم؛ مثلاً می‌گوییم آثاری در حوزه فضای مجازی، سایت‌های شرط‌بندی، داعش و … داریم، انتخاب اولویت این موضوعات از وجه رسانه‌ای با تلویزیون است اما از وجه امنیتی مربوط به بالادستی‌ها می‌شود، تلویزیون هم به‌عنوان یکی از ارکان کشور با سایر نهادها همکاری دارد. یعنی مثلاً می‌گوید الان اولویت مساله امنیتی شما چیست و آنها اولویت‌ها را مشخص می‌کنند. سه‌گانه اخیر یعنی «تمام‌رخ»، «سرجوخه» و «مارماهی» (که البته سومی هنوز ساخته نشده است) قرار بود قبل از «خانه امن» ساخته شوند؛ اینها سه‌گانه‌ای بودند که خط اصلی آن ابتلای مردم عادی به مسایل امنیتی بود. در آن مقطع اما نیازسنجی شد و تصمیم‌گیران بالادستی تصمیم گرفتند «خانه امن» ساخته شود در واقع گفتند موضوع تروریست و داعش اولویت بیشتری دارد. وقتی هم پخش شد هنوز همه چیز داغ بود مثل انفجارها و…

 

ابوالفضل صفری که سریال های «سارق روح»، «ترور خاموش»، «سرجوخه» ، «خانه امن» ، «تمام رخ» و «عاشورا» در کارنامه‌ اش دیده می شود، ادامه داد: این حاصل همان هوشمندی است که گفتم؛ یعنی نیازسنجی مبتنی بر یک هوش امنیتی شکل می‌گیرد اصلا فرق سرویس امنیتی کشور با اداره‌های مختلف این است که آنها کیفیتی از هوش را دارند یعنی اینکه متوجه می‌شوند کشور به لحاظ امنیتی در آینده به کدام سمت می‌رود و مسایل ما در سال‌های آتی چیست. مثالی می زنم؛ حتماً سه سال پیش ما می‌دانستیم امسال گرفتار مساله کم‌آبی می‌شویم پس لازم نیست کم آب شویم بعد آنگاه به فکرش بیفتیم یا مثلاً می‌توانستیم حدس بزنیم قیمت دلار در چند سال آینده به کدام سمت می‌رود پس نیاز نیست صبر کنیم تا ببینیم قیمت دلار چقدر می‌شود. درواقع مسایل تحلیل می‌شوند و بر اساس آن، نیازی اعلام می‌شود یعنی یک فرایند دارد، درباره این فرایند در جاهای مختلف تصمیم‌گیری می‌شود، تلویزیون هم به لحاظ رسانه‌ای آن را به ما ابلاغ می‌کند و ما هم به سراغ ساخت می‌رویم.

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سریال تمام رخ درباره چگونگی ورود بازیگران زن خارجی به سریالها حرف زد
ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سریال تمام رخ درباره چگونگی ورود بازیگران زن خارجی به سریالها حرف زد

صفری درباره این که نهادهای بیرونی بر فرایند ساخت سریال های امنیتی دخل و تصرف دارند یا در مسیر ، همه چیز بر اساس تعامل دو سویه با سازمان صدا و سیما و نهادهای بالادستی رخ می‌دهد، بیان کرد: نه نمی‌توانند از هم فاصله بگیرند؛ یعنی حتماً باید هسته مشاورانی به چنین آثاری اضافه شوند. چون جنس این کارها فرق می‌کند، قصه‌ها وقتی خاص می‌شوند این چنین هستند. مثلاً «خانه امن» از همین جنس بود. درواقع شما با یک تیم عملیات طرف هستید وقتی تیم عملیات دارید اجزای آن باید بررسی شود و رفتارهای تیم عملیاتی قصه باید کاملاً واقعی باشد یا اگر داعش در قصه دارید داعش شما باید واقعی باشد. اساساً فرق این جنس از کارها با کارهای دیگر توجه به جزییات زیادش است که منتهی به کیفیت می‌شود.

 

تهیه کننده «تمام رخ» درباره سوژه مرکزی این سریال که تحریم دارو است هم گفت: خط اصلی این ماجرا تحریم‌های هوشمند است؛ به این معنا که جنس تحریم‌ها تغییر کرده، از تحریم بانکی خارج شده و به لایه‌های پایین‌تر آمده است. درواقع مسایل معیشتی مردم را هدف قرار داده‌اند. دارو هم یکی از ارکان معیشت مردم است فرایندی که برای سخت‌تر شدن زندگی مردم طراحی کرده‌اند این است که دسترسی مردم را به هر چیزی سخت یا غیرممکن کنند. این خط کلی سریال است به خاطر همین این بار موضوع دارو در اولویت بود ما این سریال را چهار سال پیش طراحی کردیم ولی شما امروز مساله دارو را در کشور می‌بینید. این ناشی از همان هوش است که پیش از این درباره آن صحبت کردم یعنی به این فکر کردند که دارند موضوع دارو را مساله‌دار و سختش می‌کنند، حالا می‌بینیم که در دسترسی به دارو و مواد اولیه مشکل پیدا کرده‌ایم و این واضح است.

 

 

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=73149
image_print
برچسب ها: ابوالفضل صفریبازیگران زن خارجیسریال تمام رخمحمود معظمی
نوشته قبلی

#ملاقات_خصوصی در مرز ۶میلیارد فروش+تیزر جدید

نوشته‌ی بعدی

#در_آغوش_درخت آماده نمایش شد+عکس/ روایتی دراماتیک و مینیمال از یک خانواده

مطالب مرتبط

رقص مرتضی عقیلی در حضور ویگن!⇐رونمایی از تیزر فیلم «های کپی»+ویدئو

رقص مرتضی عقیلی در حضور ویگن!⇐رونمایی از تیزر فیلم «های کپی»+ویدئو

11 آذر 1404

سینماروزان: تیزر فیلم سینمایی "های کپی" ساخته علی اکبر ثقفی رونمایی شد. این فیلم از دوازده آذر روی پرده سینماهاست....

فوت اصغر نصیری؛ کارگردانی که عاشق سعید راد بود! 

فوت اصغر نصیری؛ کارگردانی که عاشق سعید راد بود! 

11 آذر 1404

سینماروزان: اصغر نصیری کارگردان سینما و تلویزیون در ۵۷ سالگی مرحوم شد.   اصغر نصیری متولد ۱۳۴۷ میانه در آذربایجان شرقی و...

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404

سینماروزان: هنرمند برخلاف جهان علم از دل کوچک‌ترین جزئیات به روایت‌های بزرگ می‌رسد و همین موضوع‌محوری است که مسیر سینما...

نوشته‌ی بعدی
مارال بنی آدم در فیلم در آغوش درخت

#در_آغوش_درخت آماده نمایش شد+عکس/ روایتی دراماتیک و مینیمال از یک خانواده

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    177 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 44
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر۴۴/چابک‌سازی با حذف بخش کسالت‌بار فیلم‌اولیها

    19 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • مرگ مرتضی فرزانه پردرآمدترین عکاس-خبرنگار دوران طلایی مطبوعات/مضروب با پنجه بوکس به‌خاطر آذر شیوا!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

پس از ۲۴ سال ممنوع‌کاری⇐کوروش یغمایی با خوانندگی خداحافظی کرد!+متن کامل پیام خداحافظی

درگذشت سارینا رزاق مرندی بازیگر فیلم «نُه»

داوری تورج اصلانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «ئامد» ترکیه

سروش صحت و علی مصفا «بی‌آتشی» را روایت کردند  

باشگاه برندگان پژواک راه‌اندازی شد/ حلقه نخبگان رادیو برای ارتقای کیفیت برنامه‌سازی

«سرو» بر دیوارهای نگارخانه بهارک

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

برگزیدگان جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند/ سینما حلقه غیرسیاسی ایران با جهان

رقص مرتضی عقیلی در حضور ویگن!⇐رونمایی از تیزر فیلم «های کپی»+ویدئو

موفقیت تازه یک فیلم کوتاه ایرانی/ درخشش «پاسوز» با جایزه بازیگری و نامزدی فیلمنامه

تبلیغات

ویژه ها

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 
خبر

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404

سینماروزان: انتشار سریع تکه ای از رئالیتی "بازمانده" که در آن به سمت برخی نمادهای ایرانی، گل پرتاب میشود با...

ادامه مطلب
از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
هادی مرزبان

درگذشت هادی مرزبان؛ کارگردان اختصاصیِ اکبر رادی!

2 آذر 1404
حامد مظفری

به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

1 آذر 1404
فیلم کفایت مذاکرات

ما گافیم!؟⇐رونمایی از تیزر فیلم کمدی «کفایت مذاکرات» با بازی مهران غفوریان، محسن کیایی، ایمان صفا، رویا میرعلمی، المیرا دهقانی، محمدرضا داوودنژاد و…+ویدئو 

30 آبان 1404
تعیین تکلیف دو فیلم باقیمانده اکران نوروزی به هفته آینده موکول شد/تعیین قیمت بلیت سینماها در سال96 با توافق سینمادار-تهیه‌کننده-توزیع کننده/تعطیلی سینماها از چهارشنبه عصر تا جمعه صبح

مرد عینکی ۱۸۲میلیاردی شد و عامریان‌فیلم با کارگردان «فسیل» رکورد سال را زد/قسطنطنیه ۷۰میلیارد/یوز ۶۴میلیارد/آقای زالو ۶۳میلیارد/کج‌پیله ۴۱/۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷میلیارد/مجنون ۱۴/۵میلیارد/غریزه ۱۱/۵میلیارد/بچه مردم ۱۰میلیارد/دوروز دیرتر از ۵میلیارد گذشت/دختر برقی دوروزه نیم میلیارد!+آمار کامل فروش

30 آبان 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم