• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 23 مهر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر وسط

هادی حجازی‌فر بازیگر سینما در گفتگویی تفصیلی مطرح کرد: با تماشای #برخورد سیروس الوند در سینما آسیای خوی عاشق سينما شدم/سر اکران #گذرگاه شهریار بحرانی در خوی، چاقوکشی شد!/نمی‌خواستم در #پوست_شیر بازی کنم چون یادآور #لاتاری بود!/وقتی #موقعیت_مهدی خوابید پذیرفتم در پوست شیر بازی کنم!/پيش‌قراردادي که از پوست شیر گرفتم خرج موقعيت مهدي كردم!!/یکباره مرا گريم كردند گذاشتند جلوي شهاب حسيني!/ من حتي شهاب را از نزديك هم نديده بودم!/به زودی یک سریال کمدی جنایی میسازم!/در دوره اول احمدي‌نژاد در حوزه‌هاي مختلف ازجمله تئاتر هم پول بود و هم مميزي به كمترين حد ممكن رسيده بود!/سال ۸۸ يك باوري داشتم ولی الان به همه ‌چيز مشكوكم!/مقامات فرهنگی در جلسات خصوصي مواضع همدلانه‌ دارند ولی در گفتگوهای بیرونی مجبورند مطلوب تندروها حرف بزنند!/مدیران فرهنگی، #عصبانیت را به رسمیت بشناسند!

31 خرداد 1402
در خبر وسط
1 0
A A
0
هادی حجازی فر

هادی حجازی فر

سینماروزان/فریدون جیرانی: مديريت فرهنگي در سطح كلان بايد خشمي كه در بخش عمده‌اي از جامعه وجود دارد را به رسميت بشناسد. نه اينكه بگويد درست يا غلط است. اول بايد بپذيريم اين خشم را. اين قدم اول است و اگر بپذيريم، دلايل بسياري از واكنش‌ها و اتفاق‌ها را مي‌فهميم. الان به خاطر اينكه عامل اول را به رسميت نشناختيم واكنش‌ها را نمي‌فهميم.آدمي كه عصباني است كه نمي‌توانيد قانعش كنيد حتي اگر حرفت بحق باشد. بايد عصبانيت را  به رسميت بشناسيم اين يعني احترام مي‌گذاريم.

هادی حجازی‌فر بازیگر با بیان مطلب فوق به روزنامه اعتماد گفت: هميشه فضاهاي فرهنگي پاشنه آشيل دولت‌ها بوده، يعني به خاطر كوبيدن هر دولتي، بهترين جايي كه مستقيم مي‌شود حمله كرد حوزه فرهنگي است، مثلا يك عكس از يك اجرا مي‌تواند شرايط را ملتهب كند و دولت‌ها را در لاك دفاعي فرو ببرد. بنابراين هميشه احتياط بيش از آن چيزي بود كه بايد مي‌بود. البته يك استثنا هم داريم و آن در دوره اول رياست احمدي‌نژاد بود كه در حوزه‌هاي مختلف ازجمله تئاتر هم پول بود و هم مميزي به كمترين حد ممكن رسيده بود. در آن زمان به خاطر اينكه همه با هم همسو بودند، كسي در حوزه فرهنگ دست نمي‌كرد و دنبال سندي نمي‌گشت تا عليه دولت احمدي‌نژاد استفاده كند. اما الان هم مثل خيلي از دوره‌هاي قبل فضا پيچيده است، اگر من مي‌توانستم به دولت مشاوره بدهم، مي‌گفتم آقا مديران‌تان را ساكت كنيد.

او اظهار داشت: سال ۸۸ يك باوري داشتم و الان به خاطر سن يا هر چيز ديگر، به همه ‌چيز مشكوكم و تلاش مي‌كنم مدل ديگري با موضوع برخورد كنم، خيلي هم علاقه ندارم وارد اين صحبت‌ها شوم نه اينكه بخواهم بترسم، نه، براي اينكه هر وقت هر چيزي را صددرصد در بحث سياسي مطمئن بودم يك سال بعد يا دو سال بعد متوجه شدم نتيجه اشتباه بوده، به همين دليل اعتقاد دارم روي هيچ چيزي نمي‌شود پافشاري كرد جز شناخت جامعه، جز رسميت دادن و پر كردن خلأها، يك زماني بين جامعه و تصميم‌سازها و تصميم‌گيرها فاصله‌اي هست كه اين فاصله را بايد آدم‌هاي محرم پر كنند و حاكميت را به موضوع آگاه كنند كه به نظر من هنرمندان يكي از بازوهاي آگاهي‌بخش هستند، مشكل اصلي ما اينجاست كه همه مي‌گويند مردم، ولي ما نفهميدیم مردم منظور كيست؟

هادی حجازی‌فر درباره تلاش‌های مقامات فرهنگی برای حل مشکل در خفا و در عین حال اظهارات بعضا تند آنها در مصاحبه‌ها گفت: فكر مي‌كنم گفت‌وگوهاي بیرونی براي اقناع جناح تندرو است، چون عملكردي كه مي‌بينيم و مواضع همدلانه‌اي كه در جلسات خصوصي از آنها شاهديم همخواني ندارد. خيلي از بچه‌ها براي حل مشكلات‌شان كه به ارشاد مي‌آيند شاهد هستند اصلا رفتار مديران با مصاحبه‌هاي آنها نمي‌خواند. يك مدير فرهنگي بايد بتواند سه، چهار طيف را راضي نگه دارد تا كار ديگري انجام دهد.

هادی حجازی‌فر پیرامون عشق به سینما گفت: من با خود سينما عاشق سينما شدم. تصويري ديدم كه دلم خواست جاي آن كاراكتر باشم. فيلم «برخورد» ساخته سيروس الوند بود. در سينما آسيا خوي با رضي پسرم نشسته بوديم وسط فيلم به پسرم گفتم: من صددرصد مي‌خواهم هنرپيشه شوم. آن زمان تئاتر كار مي‌كرديم اما تصويري از شغل نداشتيم. فيلم فضاي عاشقانه و شاعرانه داشت. ديگر هم فيلم را دوباره نديدم تا ذهنيت فضاي فيلم براي من خاطره بود.

وی ادامه داد: خوی سه سينما داشت که هر سه سينما تعطيل شد. يك سينماي آسيا داشت كه براي خودش سينما پاراديزويي بود كه واقعا راجع به اتفاقات آن مي‌توان رمان نوشت. چقدر كتك خورديم سر دزدكي رفتن به سينما. همه آنها تعطيل شده، يك سينماي جديد در مال‌ها دارد. يادم است كه سر سينما رفتن دعوا مي‌شد. مثال بزنم كه بعضي‌ها مي‌گويند كه من فلان جا آشنا دارم در بانك و فلان سازمان آشنا دارم. جالب است آن زمان هر كسي در سينما آشنا داشت خيلي قدرت داشت. براي تماشاي فيلم صف مي‌بستند. سر فيلم «گذرگاه» چاقوكشي مي‌شد من بچه بودم مي‌ترسيدم. پسرخاله من در سينما كار مي‌كرد و بليت پاره مي‌كرد و تذكر مي‌داد. سيگار را زير پيراهن مي‌كشيديم. خيلي دوران درخشاني بود.

هادی حجازی‌فر: عصبانیت را به رسمیت بشناسیم
هادی حجازی‌فر: عصبانیت را به رسمیت بشناسیم

حجازی‌فر پیرامون کار اخیرش #پوست_شیر بیان داشت: خودم بعد از اينكه صحنه انتهایی سریال را ديدم يك لحظه ياد #گلادیاتور افتادم ولی زمان بازی به اين ارجاع‌ها فكر نمي‌كرديم. البته در ابتدا مخالف بازی در پوست شیر بودم، چون در فيلم لاتاري هم همين موضوع «پوست شير» و بحث انتقام مطرح بود. ضمن اينكه درگير موقعيت مهدي و نگارش فيلمنامه بودم. يعني از خيلي قبل‌تر‌ها به من پيشنهاد شده بود. فكر كنم سراغ خيلي از بازيگران ديگر هم رفتند. به من چيزي نگفتند، چون قطعي به آنها گفتم من نمي‌آيم، ولي وقتي نااميد شدم و كار خوابيد و مطمئن شدم موقعيت مهدي به من پول نمي‌دهند كه كار را شروع كنيم. افسرده در خانه نشسته بودم و به من زنگ زدند گفتم ميام. پيش‌قراردادي گرفتم و خرج موقعيت مهدي هم كردم!

این بازیگر افزود: یکباره مرا گريم كردند گذاشتند جلوي شهاب حسيني! من حتي شهاب را از نزديك هم نديده بودم! شهاب متوجه معذب بودن من شد. تلاش مي‌كرد فضا را دوستانه كند. به راحتي فضا را شكست، چون قرار بود با هم كار كنيم. طبعا اوايل كشمكش‌هايي در کار بود و ناراحتي‌هايي پيش مي‌آمد ولي مهم اين بود كه ما به جايي رسيديم كه به معناي واقعي تيم بوديم. با هر كاري كه همكاري كردم و پشت صحنه خوب داشت خروجي درجه يك بود. ما حاضر بوديم براي هم فداكاري كنيم.

حجازی‌فر درباره برنامه‌های آينده خود بیان داشت: مشغول نگارش سريال كمدي جنايي هستم كه خيلي دوستش دارم. اميدوارم آخر سال ساختش را شروع كنيم!

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=75876
image_print
برچسب ها: سریال پوست شیرهادی حجازی‌فر
نوشته قبلی

همکاری جدید حسن ناظر با یک کمپانی آمریکایی/اکران آنلاین «برنده‌ها» آغاز شد

نوشته‌ی بعدی

گفتگو با هنرمند حوزه مقاومت در «ساعت به وقت قدس»

مطالب مرتبط

مرگ سعید مظفری؛ صدای جوان تاریخ دوبله‌ی ایران و خالق«حاجی سیدتو کشتن»!/دوبلوری که به‌خاطر «پزشک دهکده» ممنوع‌کار شد

مرگ سعید مظفری؛ صدای جوان تاریخ دوبله‌ی ایران و خالق«حاجی سیدتو کشتن»!/دوبلوری که به‌خاطر «پزشک دهکده» ممنوع‌کار شد

22 مهر 1404

سینماروزان: سعيد مظفری دوبلور باسابقه ایرانی در ۸۳سالگی مرحوم شد.   سعید مظفری زاده ۱۳۲۱ شاهرود بود و بعد از پایان...

ناصر تقوایی

اقتباس به‌جای تألیف!/فوت ناصر تقوایی که “قیصر” را “باج‌خور” می‌دید و ناخداخورشید را “معتبر”!

22 مهر 1404

سینماروزان/حامد مظفری: ناصر تقوایی کارگردان ایرانی در ۸۴سالگی مرحوم شد. ناصر تقوایی زادهٔ ۲۲ تیرِ ۱۳۲۰ آبادان بود. پدرش، علی تقوایی...

رازهای یک سلبریتی!/رونمایی از پوستر فیلم «کج پیله» با بازی الناز شاکردوست، سروش صحت، نعیمه نظام‌دوست و…+عکس

رازهای یک سلبریتی!/رونمایی از پوستر فیلم «کج پیله» با بازی الناز شاکردوست، سروش صحت، نعیمه نظام‌دوست و…+عکس

21 مهر 1404

سینماروزان: فیلم «کج پیله» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی از چهارشنبه ۲۳ مهرماه در سینماهای سراسر کشور...

نوشته‌ی بعدی
گفتگو با هنرمند حوزه مقاومت در «ساعت به وقت قدس»

گفتگو با هنرمند حوزه مقاومت در «ساعت به وقت قدس»

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • پیرپسر+علت مرگ نامعلوم+مجید برزگر

    حامد مظفری: آقای برزگر! انصراف نمی‌دهید از این گزینش ارگانی؟ 

    811 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 324 توئیت 203
  • فیلم «قسطنطنیه» و عواقبِ شیوع ویروس مردانه!؟

    155 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 62 توئیت 39
  • همراهی پژمان جمشیدی با بازیگر زن ترک/انتشار اولین تصاویر از فیلم «قسطنطنیه»؛ کمدی تازه کارگردان «فسیل»+ویدئو 

    85 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 34 توئیت 21
  • مرگ علی اکبر عرفانی؛ تهیه‌کننده‌ای که در دل جنگ، ۵میلیون نفر را به سینماها کشاند!

    55 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 22 توئیت 14
  • انتقاد تند اميرحسين شریفی تهیه‌کننده «اشک سرما» از یک انحصار تازه در سینمای ایران/مسئول این اهمال کیست؟/چرا کارگردان «اشک سرما» به موزه سینما نرفت؟

    49 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 20 توئیت 12
  • اکران پس از دو سال توقیف/رونمایی از تیزر فیلم «لاک پشت» با بازی فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی، صابر ابر و…+فیلم

    48 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 19 توئیت 12
  • اسرار یک خیانت؟/ رونمایی از پوستر فیلم «لاک پشت» با بازی فرهاد اصلانی، نازنین بیاتی و صابر ابر+عکس

    40 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10
  • خداحافظی نیکی کریمی با بازیگری!؟/توضیحات این بازیگر را بخوانید

    39 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 16 توئیت 10

آخرین مطالب

مرگ سعید مظفری؛ صدای جوان تاریخ دوبله‌ی ایران و خالق«حاجی سیدتو کشتن»!/دوبلوری که به‌خاطر «پزشک دهکده» ممنوع‌کار شد

تعریف متفاوتی از مدیوم سینما در قالبهای مختلف/روایت مصطفی محمودی منتقد و کارشناس سینما از ناصر تقوایی

نمایش انیمیشن‌ها و فیلم‌های کوتاه دهه ۳۰ تا ۷۰ در بخش ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

پیام تسلیت دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران در پی درگذشت «ناصر تقوایی»

روزی که استاد گفت: مبارک باشد!/یادداشت احمد احمدی تهیه‌کننده و فیلمبردار در رثای ناصر تقوایی

فیلم «غیبت موجه» در سینما آنلاین فیلم‌نت

اقتباس به‌جای تألیف!/فوت ناصر تقوایی که “قیصر” را “باج‌خور” می‌دید و ناخداخورشید را “معتبر”!

«میراث ابریشم و رنگ»؛ روایتی از هنر رشتی دوزی

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

«پیام زندگی» از رادیو پیام/روایت کوتاه از تربیت فرزندان در پرتو تعالیم دینی

تبلیغات

ویژه ها

مرگ سعید مظفری؛ صدای جوان تاریخ دوبله‌ی ایران و خالق«حاجی سیدتو کشتن»!/دوبلوری که به‌خاطر «پزشک دهکده» ممنوع‌کار شد
خبر

مرگ سعید مظفری؛ صدای جوان تاریخ دوبله‌ی ایران و خالق«حاجی سیدتو کشتن»!/دوبلوری که به‌خاطر «پزشک دهکده» ممنوع‌کار شد

22 مهر 1404

سینماروزان: سعيد مظفری دوبلور باسابقه ایرانی در ۸۳سالگی مرحوم شد.   سعید مظفری زاده ۱۳۲۱ شاهرود بود و بعد از پایان...

ادامه مطلب
ناصر تقوایی

اقتباس به‌جای تألیف!/فوت ناصر تقوایی که “قیصر” را “باج‌خور” می‌دید و ناخداخورشید را “معتبر”!

22 مهر 1404
تغییر جنسیت الناز شاکردوست!/ رونمایی از تیزر کمدی «کج پیله»+ویدئو 

تغییر جنسیت الناز شاکردوست!/ رونمایی از تیزر کمدی «کج پیله»+ویدئو 

21 مهر 1404
بازگشت خالق “شطرنج باد” با “خاکستر خیال” 

بازگشت خالق “شطرنج باد” با “خاکستر خیال” 

21 مهر 1404
دستور اکران «غریزه»، «دو روز دیرتر»، «بچه‌ی مردم» و پنج فیلم دیگر/حذف فیلم نفروش شهاب از اکران

دستور اکران «غریزه»، «دو روز دیرتر»، «بچه‌ی مردم» و پنج فیلم دیگر/حذف فیلم نفروش شهاب از اکران

20 مهر 1404
شراکت ارسطو در کازینوی ترامپ!؟ /کمدی نوستالژیک «تهران۵۷» با بازی حامد آهنگی و احمد مهرانفر به سینماها می‌آید

شراکت ارسطو در کازینوی ترامپ!؟ /کمدی نوستالژیک «تهران۵۷» با بازی حامد آهنگی و احمد مهرانفر به سینماها می‌آید

20 مهر 1404
روایت تهیه کننده «سه بیگانه» از مذاکره مستقیم با مقامات قضایی برای رفع توقیف فیلمش و تلاش برای اکران در نوروز96

تکانه‌ای به نام تبلیغات!/مرگ مسعود ردایی؛ تهیه‌کننده‌‌ی سینما و تلویزیون

20 مهر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم