• مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
چهارشنبه 19 آذر 1404
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
ژورنال سینما
  • مرام‌نامه
  • شبکه های اجتماعی
  • سفارش آگهی
  • تماس با ما
  • درباره ما
تبلیغات
خانه خبر

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

18 آذر 1404
در خبر
1 0
A A
0
توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

سینماروزان: محمدرضا امامقلی در تشریح عملکرد یکساله مرکز مستند سوره گفت: توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم و به دنبال گسترش روزافزون آن هستیم.

نشست خبری سالیانه مرکز مستند سوره با حضور محمدرضا امامقلی مدیر مرکز مستند سوره، سیدرضا منتظری مدیر جریان سازی و ارتباطات مرکز مستند سوره و اهالی رسانه در سالن کنفرانس زنده یاد فرج الله سلحشور واقع در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

مدیر مرکز مستند سوره در ابتدای این نشست خبری با اشاره به رویکرد فراتهران مرکز مستند سوره گفت: با توجه به رویکردی که ما از سال گذشته در پیش گرفتیم، به سراغ استان‌های مختلف رفتیم و ارتباط خود را با مستندسازان برخی استان‌ها تقویت کردیم؛ در اولین قدم هم به سراغ استان خوزستان رفتیم و مرکز رشد هنرهای تصویری را در این استان ایجاد کردیم که در حال حاضر مشغول اجرای برنامه‌های خود است که نفرات علاقمند به فیلمسازی وارد این مرکز شدند و آموزش‌های اولیه را گذراندند و مشغول تولید فیلم‌های مستند در قالب کوتاه و بلند، تولید و ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نقش سینمای مستند در سینمای کشور افزود: در حکمرانی تولید فیلم مستند در کشور نیازمند هم‌افزایی هستیم و باید یک سپهر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هستیم.

امامقلی با اشاره به نقش مستندسازان در جریان دفاع مقدس 12 روزه عنوان کرد: جنگ تحمیلی اخیر نقطه عطفی در جریان توجه به مستند بود که متاسفانه نهادهای متولی در جریان آن روزها و بعد از آن جلسه‌ای در خصوص سازماندهی نهادهای مستندساز شکل نگرفت و متاسفانه فیلمسازان ما با مشکلاتی در آن روزها مواجه بودند و شرایط پیچیده‌ای در این خصوص ایجاد شده بود و متاسفانه هنوز اجماعی رخ نداده است و ضرورتش بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود.

مدیر مرکز مستند سوره با اشاره به تولیدات این مرکز در خصوص جنگ تحمیلی 12 روزه بیان کرد: ما در این روزها در کوتاه‌ترین زمان ممکن برخی آثار مانند «ستاره شد» که یک اثر 5 قسمتی بود را تولید کردیم و به مرحله پخش تلویزیونی رساندیم؛ مجموعه بازداشتگاه را هم که یک اثر متفاوت در خصوص جنگ تحمیلی اخیر بود را در مدت کوتاهی تولید کردیم که در خصوص بازداشت شدگان فتنه 1401 بود که در جریان جنگ تحمیلی وفاداری خود را به نظام و کشور اعلام کردند؛ مستند پلز، اراده سنگی هم از دیگر آثاری بود که در خصوص عملیات‌های مختلف برای یافتن پیکرهای شهدا است.

وی در خصوص اهمیت مخاطب در تولید آثار مرکز مستند سوره اظهار کرد: ما اگر بتوانیم اقشار مختلف را با سینمای مستند آشنا کنیم از این بابت که ظرفیت زیادی برای جذب مخاطب در حوزه مستند داریم، احتمال بیشتری برای توسعه مخاطب فیلم مستند داریم و مستندها باید در هر موضوع و سبکی که ارائه می‌شوند، مخاطب خود را پیدا کنند و برای مخاطب خاص خود به نمایش در بیایند تا بتوانند جریان سازی در کشور ایجاد کنند؛ اکران سیار در این بین نقش ویژه‌ای برای نمایش مستند در دانشگاه‌ها، مساجد، فرهنگسراها، مراکز فرهنگی و… ایفا می‌کند.

امامقلی با اشاره به رویکرد مرکز مستند سوره در خصوص توسعه مخاطب عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های اصلی که در سال اخیر در خصوص همراه کردن مخاطب انجام دادیم، اکران‌‌‎های گسترده مستندهای «موتورسواران» و «شگرد» بود که توانستیم مردم زیادی را با خود در مسیر اکران این مستندها همراه کنیم که نتیجه آن اکران آنلاین مستند «شگرد» در پلتفرم تلوبیون با بیش از 50 هزار مخاطب بود که با برنامه‌ریزی در پلتفرم‌های مختلف و سرمایه‌گذاری در زمینه اکران سیار می‌توانیم این عدد را افزایش دهیم.

وی افزود: این موضوع خیلی مهم است که قبل از تولید فیلم مستند به دنبال مخاطب آن باشیم و ما امروز در مرکز مستند سوره به این برنامه ریزی رسیدم که این اقدام را انجام دهیم و در سال آینده با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال می‌کنیم تا مردم براساس علاقه‌های خود با آثار تولید شده ارتباط بگیرند و بین مردم و آثار تولید شده، حس ایجاد شود که در این مسیر، رسانه نقش مهمی ایفا می‌کند.

مدیر مرکز مستند سوره درباره آثار این مرکز که در جشنواره سینماحقیقت حضور دارند بیان کرد: ما امسال 7 اثر در جشنواره سینما حقیقت داریم که سلیقه مخاطبین و اقشار مختلف را با نگاه توسعه مخاطب سینما مستند در تولیدات ‌‌آن‌ها در نظر گرفتیم؛ کما اینکه در بین تولید کنندگان آثار امسال ما، کارگردان خانم هم وجود دارد.

محمدرضا امامقلی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تبعات امنیتی حضور مستندسازان در مناطق جنگی در جریان دفاع مقدس 12 روزه عنوان کرد: اجازه دهید به عنوان یک مستندساز، از حقوق مستندسازان دفاع کنم؛ مستندساز جاسوس نیست که فکر می‌کنید حضورش تبعات امنیتی داشته باشد.

پیوند کوتاه: https://www.cinemaroozan.ir/?p=92029
image_print
برچسب ها: محمدرضا امامقلیمرکز مستند سوره
نوشته قبلی

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

نوشته‌ی بعدی

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

مطالب مرتبط

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

18 آذر 1404

سینماروزان: فیلم سینمایی «احمد» با صدای حامد زمانی از ۲۶ آذرماه اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کند....

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

18 آذر 1404

سینماروزان: شورای صدور پروانه سینمایی تازه ترین مجوزهای خود را اعلام کرد. در میان پروانه های صادره نام قسمت سوم...

در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

18 آذر 1404

سینماروزان: فیدیبو در بلک فرایدی امسال با رشد فروش، ورود کاربران جدید و استقبال از طرح‌های اشتراکی مواجه شد. فیدیبو...

نوشته‌ی بعدی
تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدها

  • حامد مظفری

    به جز تراکم اکران، تهیه‌کننده‌های و پخش‌کنندگان حق‌العمل‌کار، باعث فیلمسوزی گسترده شده‌اند/گروهی از تهیه‌کنندگان طرفدار ورشکستگی در گیشه هستند!/بعضی از پخش‌کنندگان بی‌مسئولیت به عامل نابودی فیلمها بدل شده‌اند!/باید اعتبار را به پروانه‌های ارشاد برگرداند وگرنه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد/با ادامه توقیف آثار مجوزدار در شهرستان، هیچ بعید نیست که سینماداران تهرانی هم از شهرستان‌ها یاد بگیرند و اقدام به ممیزی و توقیف خودسرانه کنند!

    353 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 141 توئیت 88
  • تقابلات والد و مولود در سینمای این سالها؛ از “پیرپسر” تا “پسرکشی” 

    178 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 71 توئیت 45
  • حرفهای ده‌نمکی درباره تعدد دوست‌دختر! +فیلم

    20 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 8 توئیت 5
  • صدور پروانه نمایش برای تهیه‌کننده «داوینچیز»+صدور پروانه برای یک مدیر اسبق

    18 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 7 توئیت 5
  • سریال «الگوریتم» و مساله‌ی ناترازی!/ بیژن جان! یوزپلنگ ببین!

    16 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • صدور مجوز همکاری کارگردان “بی بدن” و تهیه‌کننده “آنتیک”+صدور مجوز برای کارگردان “خوش رکاب”+صدور پروانه برای کارگردان “لاک‌پشت”  

    15 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • آقای نقویان!مدیر محترم سیمافیلم! به فصول دوم و سوم «مختار» و «امام علی(ع)» هم فکر کنید!

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4
  • معرفی یک بانوی تهیه‌کننده به‌عنوان دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ١٠٠

    14 اشتراک ها
    اشتراک گذاری 6 توئیت 4

آخرین مطالب

تلاش برای همکاری با نسل‌های مختلف/اعلام فهرست تولیدات تازه‌ی فارابی+اطلاعات کامل درباره روند تولید این ۱۵ فیلم

توسعه مخاطب سینمای مستند را در سال اخیر در دستور کار خود قرار دادیم/ اکران سیار و فضای مجازی نقش مهمی در توسعه مخاطب سینمای مستند دارند

قصه بم روی پرده سینما می‌رود/ حامد زمانی برای فیلم «احمد» خواند

صدور پروانه برای نهنگ عنبر۳+صدور پروانه برای تهیه‌کننده‌ی سفیر +صدور پروانه برای شهاب+یک داماد+یک برادر+یک آقازاده‌+…

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

در فیدیبو، فروش کتاب ۵ برابر شد/ رشد کاربران و استقبال از طرح‌های اشتراکی

نقش راهبردی رادیو در اقناع افکار عمومی و مدیریت مشارکت انتخابات

رویکردهای رادیو قرآن ۲ تشریح شد 

«کافه مستند» میزبان علاقه‌مندان مستند می‌شود/ تشریح جزییات برنامه

سلسله اجراهای موسیقی محیطی دلکوک فصل پاییز خانه هنرمندان ایران

تبلیغات

ویژه ها

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 
خبر وسط

وقتی ده‌ها جشنواره سینمایی در کشور داریم، چرا باید حتما جشنواره فجر را تجزیه کنیم؟/ این درخت تناور ریشه‌های عمیق دارد؛ هرس اشتباه بدجوری به درخت آسیب زد/هیچ دلیل قانع‌کننده و عقلانی برای گسست بخش بین‌الملل و فاصله‌گذاری میان یک کل منسجم  نبود/اتفاقا با برگزاری بخش بین‌الملل در دهه فجر می‌شد از فضای مهیای جشنواره اصلی فجر بهره‌مند شد و میلیاردها تومان در منابع صرفه‌جویی نمود و همزمان از ظرفیت صدها رسانه استفاده کرد/اینکه بخش اصلی جشنواره فجر را در دهه فجر و نصفه‌‌ی دیگر را در اردیبهشت یا آذر و «شاید وقتی دیگر» یا در تهران، منطقه آزاد، شیراز و یا «ناکجاآباد» برگزار کرد فقط باعث بی‌هویتی، سرگردانی و ضعیف‌تر شدن جشنواره شد!/اگر واقعا به دنبال جهانی شدن هستند چرا فجر را پاره کردند و چرا مستقلا جشنواره جهانی شیراز یا قشم یا… را برگزار نمی‌کنند؟/باعث تاسف است که صدای جشنواره جهانی فجر حتی از دروازه‌ی شیراز آن سوتر نرفته است ولی جشنواره‌ی تازه‌کار دریای سرخ عربستان که عضو فیاپف هم نیست کل جریان خبری رسانه‌های خارجی را درنوردیده! 

18 آذر 1404

سینماروزان: اصرار مجدد بر جدایی بخش بین الملل از جشنواره اصلی فجر و برپایی آن در شیراز -علیرغم تجربیات بی...

ادامه مطلب
تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش: دستور اکران فیلم تراژدی زلزله‌ی بم+دستور نیم‌بها کردن آخرهفته فقط برای بانوان!

16 آذر 1404
احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

احضار به ساواک به‌خاطر یک کلاه!+مواجهه با خلخالی بابتِ سرقفلی ملک نماینده‌ی خلخال!++ماجرای گریه‌ی یک‌ساعته بابت نقش پُرمویی که مهرجویی به او داد/اصغر سمسارزاده در تازه‌ترین گفتگویش مطرح کرد

15 آذر 1404
توقف «متری شش و نیم» کمی بالاتر از 27میلیارد/«تگزاس2» 17میلیاردی شد/دو فیلم حاکمیتی-مشکوک المنابع که سانسها را بلعیده‌اند بعد از دو هفته، رویهم فقط کمی بیش از 12میلیارد فروختند/«سرخپوست» 5میلیاردی شد/«زهرمار» دوروزه در مرز نیم میلیارد/«دختر شیطان» علیرغم تبعید به سانسهای کم‌مخاطب صبحگاهی(!) در آستانه میلیارد قرار گرفت+آمار کامل فروش

آقای زالو مماس با ۹۰میلیارد/قسطنطنیه ۷۴میلیارد/یوز ۷۱میلیارد/کج‌پیله ۴۵میلیارد/گوزنهای اتوبان ۱۷/۵میلیارد و مجنون ۱۶/۵میلیارد/کفایت مذاکرات ۱۵میلیارد/غریزه ۱۴میلیارد و بچه‌ی مردم ۱۲میلیارد/دوروز دیرتر ۹میلیارد/دختر برقی ۳/۵میلیارد/طهران۵۷ دوروزه دومیلیارد/آغاز سرد های‌کپی با مرتضی عقیلی+آمار کامل فروش

14 آذر 1404
سعید طالبی کارگردان رئالیتی بازمانده

واکنش کارگردان رئالیتی “بازمانده” به حواشی!+فیلم 

11 آذر 1404
ایرج طهماسب

از بتهوون، پیکاسو، لبخند ژکوند و اسپایدرمن تا دفترچه‌ی مطلوبِ کیارستمی و مسیر اصغر فرهادی/ایرج طهماسب در کارگاه انتقال تجربه‌اش چه گفت؟

10 آذر 1404
ناصر مسعودی

مرگ ناصر مسعودی؛ خواننده‌ی سریال کوچک جنگلی

6 آذر 1404
سامانه جامع رسانه‌های کشور
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی

© 2023 ژورنال سینما - تمام حقوق محفوظ است طراحی سایت توسط آنیل طراح

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • خبر
  • رک و راست
  • شیروانی داغ
  • گزارش
  • گفتگو
  • گوناگون
  • یادداشت
  • یک سکانس سینمایی
برای ما ژورنال چیز دیگریست و برای خیلی‌ها، چیز دیگر
ما به منظور دیگری ژورنالیست شدیم و آنها به‌منظور دیگری در این حرفه‌اند...

خوش آمدید!

وارد ناحیه کاربری خود شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم