سینماروزان: بعد از حملات اخیر علیه ایران، گرچه برخی هنرمندان داخلی واکنشهایی علیه تجاوزگران نشان دادند ولی در میان هنرمندان خارج کشور، کمتر هنرمندی را دیدیم که بر تجاوزگران بتازد.
محسن نامجو خوانندهی موسیقی تلفیقی، همان طور که در تلفیق موسیقی سنتی و مقامی با راک و بلوز و جاز، سدشکن بود، اینجا نیز سدّ را شکسته و با انتشار ویدیویی تند بر آنهایی تاخته که بی توجه به قرارگیری ایران و ایرانی در معرض تهدیدِ خارجی، مشغول رقاصی در خارج کشور هستند.
نامجو که سابقه بازی در فیلم «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین» را دارد و از گزینه های بازی در «ساکن طبقه وسط» بوده و برای سریال «ترش و شیرین» خوانده میگوید: گرچه بیهودهترین کار، هنر است و شرافتمندانه ترین کار، سکوت اما واقعیت آن که سکوت هم نمیشود کرد و میبینیم بعد از این همه شعار در اهمیت دیالوگ، رسیدیم به جنگ.
این خواننده ادامه داد: مسخره اینکه عدهای در لسآنجلس جمع شدهاند و میرقصند و میگویند جاوید شاه و انگار نه انگار که به کشورشان حمله شده.
محسن نامجو گفت: آقایان و خانمهای محترم! شادی نکنید برای حمله به ایران! آنها که در ایران، هستند، دوستان ما هستند، خانوادهی ما هستند. آنها که به ایران حمله کردهاند ابدا به فکر ایران و آزادی نیستند.
نهایت بی شرفی این است که بیرون از ایران بنشینید و برای آدمهای داخل ایران، تعیین تکلیف کنید. آن رسانه بی شرف-اینترنشنال؟-را هم ول کنید.

او خطاب به جماعت خوشحال از حمله به ایران، تاکید کرد: اکثریت خاموشی در ایران است که دلشان از دست شما پر است و به خاطر فحاشی نمیآیند با شما حرف بزنند چون به جای دیالوگ، فحش میدهید.
محسن نامجو در پایان حرفهای خود اظهار داشت: ختم کلام، ول کنید این بازی های مسخره را و به فکر ایران باشید. به فکر وطن…

































