سینماروزان: سیروس مقدم گرچه در سالهای اخیر سریالهایی مثل جزیره، علی البدل و خوابزده، را ساخته اما دیگر جز پایتخت نمیتواند کاری را بسازد که به آن اندازه، سروصدا کند و برای همین است که مرتب از او میخواهند فصلی تازه از پایتخت را بسازد.
سیروس مقدم بعد از تولید فصل هفت پایتخت که نوروز۴۰۴ پخش شد، شرط اصلی ساخت فصل هشتم پایتخت را بیان کرده. او به تسنیم گفت: درباره «پایتخت» باید بگویم که این سریال واقعا پروژهای است که متعلق به مردم است. وقتی مردم مطالبهای دارند، طبیعتاً هم مدیران دوست دارند این پروژه احیا شود و هم ما، به عنوان سازندگان، آن را پیگیری میکنیم. بعد از این روزهای پرالتهاب، مردم نیاز دارند لبخند بزنند و کمی آرامش پیدا کنند و «پایتخت» میتواند خوراک خوبی برای این نیاز باشد.

او ادامه داد: اما این نکته را نباید نادیده گرفته شود؛ ساخت سریال «پایتخت» با این نوستالژیهایی که به جای گذاشته، منوط به پیدا کردن سوژهای است که بتواند حال روحی مردم را پاسخ دهد. ما به دنبال داستانی هستیم که هم جذاب باشد و هم آرامشبخش. وقتی بچهها آماده شوند، حتماً کار را عملیاتی خواهیم کرد.
مقدم افزود: خانواده ایرانی «پایتخت» در این سالها اتفاقات زیادی را پشت سر گذاشته است و ما باید کاری کنیم که مخاطب بتواند با آن همذاتپنداری کند و این داستان التیامبخش زخمهای مردم باشد. مهمترین وظیفه ما این است که بتوانیم در دل مخاطبان لبخند ایجاد کنیم. بعد از روزهای پرتنش، مردم به چیزی نیاز دارند که نه فقط سرگرمکننده باشد، بلکه آرامش و امید هم بدهد. «پایتخت» دقیقاً میتواند این نقش را ایفا کند؛ اما همه چیز به داستان و سوژهای که انتخاب میکنیم بستگی دارد.

































